Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

02-11-2009 22:52 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken heb ik een eerste afspraak staan voor een borstverkleining. Ik heb grote borsten, ik spreek dan over 80 E. Ansich zegt dit weinig, maar een C-cup zou beter zijn voor mijn rug, beter passen bij mijn lichaam en most important: minder hinderlijk zijn. Jarenlang heb ik getwijfeld. Snijden in een gezond lichaam is niet zo "mijn ding". Ik heb me meer dan eens herinnerd dat er vrouwen zijn met borstkanker die een stel gezonde borsten zouden willen hebben. Massa's meiden die zichzelf in de spiegel bekijken en zouden willen dat ze een maatje meer hadden. Lovely ladies met striemende pushups,ik heb ze allemaal in gedachten voorbij zien komen.

Mijn moeder was de eerste die het onderwerp naar voren bracht toen ze me een maand geleden in mijn ondergoed zag. "Kind, allemachtig, is dat niet zwaar?". Ik beet op het puntje van mijn tong en besefte dat ze een goed punt te pakken had. Vanaf dat punt leek het ineens een werkbare situatie:een plastisch chirurg gaat mij - inmiddels een verwijsbrief van de HA. hebbende - verlossen van mijn zware last (!!)

Nu heb ik natuurlijk elke website al binnenstebuiten gekeerd, alle ( mislukte) foto's al gezien, maar ik heb behoefte aan verhalen van jullie. Hoe verliep het, hoe ging dit proces, wat gebeurde er met je, hoe gaat het nu? Noem maar op....
Ik zou ook graag willen, ik heb cup 75J

Dat is een hele last als je maar 1,60m bent.

Maar ik durf ook weer niet goed te snijden in een gezond lichaam.... ben benieuwd hoe het jou vergaat!!
En daarbij ik krijg het ook niet vergoed helaas, dus moet ook nog even sparen. Mijn zorgverzekering vergoedt het in geen enkel geval.
quote:Iris27 schreef op 04 november 2009 @ 18:56:

En hoe deden ze dat dan met je wondvocht?Dat moet eruit lekken. Ik zit nu op advies van de pc bh loos en met een wijd oud shirt aan achter mijn computer :-)
quote:isabon schreef op 04 november 2009 @ 19:23:

En daarbij ik krijg het ook niet vergoed helaas, dus moet ook nog even sparen. Mijn zorgverzekering vergoedt het in geen enkel geval.Da's wel gek. Ben je al bij de plastisch chirurg geweest?
quote:traincha2 schreef op 04 november 2009 @ 19:25:

[...]

Dat moet eruit lekken. Ik zit nu op advies van de pc bh loos en met een wijd oud shirt aan achter mijn computer :-)

Ja maar had je ook niet in de eerste paar dagen dat je nog in het ziekenhuis lag drains?

En BHloos?! Ik leefde in de dagen na de operatie in mijn sportbeha!

Apart dat dat zo anders is bij jou zeg....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:isabon schreef op 04 november 2009 @ 19:23:

En daarbij ik krijg het ook niet vergoed helaas, dus moet ook nog even sparen. Mijn zorgverzekering vergoedt het in geen enkel geval.

Ja dat is raar hoor. Met jouw cupmaat moet je het echt wel vergoed krijgen.

Ik had 75H en ben ook niet de grootste, en bij mij was het echt geen enkel probleem!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:traincha2 schreef op 04 november 2009 @ 19:26:

[...]

Da's wel gek. Ben je al bij de plastisch chirurg geweest?

Nee ik heb eerst bij de zorgverzekering geinformeerd. Maar die vergoeden helemaal niet meer. Ook niet bij lichamelijke klachten.

De enige kleine kans is als je smetplekken hebt.
Argh. Isabon.. dat is zo geregeld... Stukje worst ertussen en wachten tot het flink gaat smetten...

Wat idioot dat het niet vergoed wordt!!! Maar ehm... ik weet het in mijn geval overigens ook nog niet. Heb Menzis. Denk erover over te stappen als het niet vergoed wordt. Heeft iemand hier verstand van?

Traincha, was reuze benieuwd hoe het met je gaat. Is dat niet "eng", zonder bh al een paar dagen na de operatie? Zou hardstikke nerveus zijn om ergens tegenaan te komen....pijn!
Ik heb 10 jaar geleden een bvk gehad en ik ben nog steeds blij. Ze kunnen nog steeds de potloodtest doorstaan en de littekens zijn haast niet zichtbaar. Heb wel een bloeding gehad toen ik thuis was, maar dat heeft verder geen gevolgen gehad.

Wat zegt een plastische chirurg na een dag vol borstverkleiningen tegen zijn vrouw als hij thuiskomt?

Honey, I shrunk the tits
De potloodtest... hmm.. ik geloof dat ie niet mag blijven hangen he? Ai....... :( Ik heb een aantal voorwerpen in mijn studeerkamer getest, maar die blijven ALLEMAAL hangen. Kat incluis! :(
quote:Sha_la schreef op 04 november 2009 @ 23:26:

De potloodtest... hmm.. ik geloof dat ie niet mag blijven hangen he? Ai....... :( Ik heb een aantal voorwerpen in mijn studeerkamer getest, maar die blijven ALLEMAAL hangen. Kat incluis! :(Da's de potloodtest inderdaad. Voor mijn bvk kon ik er ook vanalles onderhangen hoor. Ik ben naar een grote B gegaan (er zijn ook nog variaties in cupmaten) en zit nu op een C, dus er is hoop
Wel jammer voor de kat, die hing daar zo lekker!! ;)

Hoe bedoel je, zijn er nog variaties? Zou het liefst uiteindelijk een volle C willen.. ben benieuwd of ik dan naar een kleine C of een volle B moet gaan..... spannend allemaal...
quote:Sha_la schreef op 04 november 2009 @ 23:39:

Wel jammer voor de kat, die hing daar zo lekker!! ;)

Hoe bedoel je, zijn er nog variaties? Zou het liefst uiteindelijk een volle C willen.. ben benieuwd of ik dan naar een kleine C of een volle B moet gaan..... spannend allemaal...Je hebt kennelijk een kleine, een gewone en een volle cup ..., om de verwarring nog wat groter te maken. Erg spannend inderdaad, ik weet nog precies hoe ik me destijds voelde. Ik hoop dat je snel terecht kan. Als je de stap eenmaal hebt gezet wil je het liefst zo snel mogelijk.
Jaaa!!!! Heb mijn zinnen gezet op de eerste drie maanden van 2010, maar ik vermoed dat ik teleurgesteld ga worden als ik de wachtlijst zie. En dan nog dat gesteggel met de verzekering... weet nu al zeker dat het niet vanzelf gaat :(

Vind het sowieso onduidelijk wat wanneer vergoed wordt. Heb een briefje met daarop "medische noodzaak", maar als ik bovenstaand verhaal lees dan denk ik dat dit niet altijd vergoed wordt?
Ik zit ook te wachten op nieuws van de verzekering maar de plastisch chirurg was zeer optimistisch. Ik wacht wel af, ik wil toch eerst verder afvallen (er is nu 20 kg af) en er even verder over nadenken. Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen met de verzekering.
H,m vreemd dat het bij bij sommige niet vergoed wordt.

Ik ben verzekerd bij pwz groeneland/achmea,en dat was helemaal geen probleem ik ben geopereerd in het rodekruis ziekenhuis in beverwijk en die hebben al afspraken met de achmea verzekeringen,dus toen mijn PC het nodig vondt de bvk werd het geregeld en hoefde ik daar niks mee te doen.

Wat ik weet is dat het normaal gesproken als je een aanvullende verzekering hebt en je hebt een cup vanaf D of DD dat ze het vergoede of je moet zo veel overgewicht hebben dan wordt het al weer een ander verhaal.
Ik geloof/denk ook dat gewicht uitmaakt. Mijn BMI is nu iets van 23 dus dat isop zich wel netjes denk ik. Maar het is even afwachten.
quote:isabon schreef op 04 november 2009 @ 22:22:

[...]

Nee ik heb eerst bij de zorgverzekering geinformeerd. Maar die vergoeden helemaal niet meer. Ook niet bij lichamelijke klachten.

De enige kleine kans is als je smetplekken hebt.

Ik ben eerst bij de huisarts geweest en ik kreeg meteen een doorverwijzing naar de pc. Die vond ook dat mijn borsten veel te groot waren en heeft een medische indicatie gegeven. Een kopie van die medische indicatie heb ik met een verzoek voor een machtiging doorgestuurd naar mijn verzekeraar (IZA) en vrij snel kreeg ik bericht dat de operatie 100% vergoed werd.

Ik heb trouwens geen pijn. Ik moet zeggen dat ik fluitend erdoorheen ben gegaan. Heb van tevoren wat tegen de misselijkheid en wat paracetamols gekregen. Morfine was zelfs niet eens nodig. Nu is het gewoon rustig aan doen en vanaf dinsdag mag ik weer autorijden (mocht 2 weken niet). Daarna is het nog 4 weken niet sporten en zwaar tillen.
groetjes
Ik wil over een tijdje graag een borstverkleining, maar eerst wil ik nog wat afvallen.

Ik heb erg grote borsten, 80G, ze doen me pijn in m'n nek en schouders. Zonder bh trekt alles zo erg.

Wat ik me afvroeg;

Worden je borsten tijdens een bortverkleining ook gelift? Dit lijkt mij namelijk wel nodig, vooral als ze er veel uithalen zegmaar. En hoelang is dit effect blijvend?

Groetjes,
.
Drie weken na je BVK op vakantie gaan is snel. Hou er rekening mee dat je absoluut nog geen tassen en koffers moet willen tillen, dit is niet erg bevordelijk voor de genezing. Wat betreft de zon: littekens zijn erg gevoelig en nog volop "onrustig"omdat ze aan het helen zijn. Insmeren met een heel hoge factor ( ook onder je bikini) is een vereiste, anders drogen je littekens echt felrood op. Eerlijk gezegd, ik zou het allemaal niet doen en even wachten met die vakantie.
Ik ben idd gelift bij mijn bvk. Had er zelf niet over nagedacht vooraf, maar de chirurg zei dat het zeker noodzakelik was voor de perfecte voorgevel. Nu, 7 weken later, heb ik prachtige borsten. Het zakken gaat net zo snel als bij een natuurlijk proces. Lekker je sportbh 6 weken lang braaf aanhouden, en natuurlijk kan het daarna ook geen kwaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven