Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

15-08-2007 13:18 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongetwijfeld zal er al een topic lopen over borstverkleining, maar ik wil toch graag wat recentere ervaringen hierover horen.

Ik zit er nl. over na te denken om een borstverkleining te ondergaan. Qua maat heb ik 80 G.

Ik krijg steeds meer klachten, zoals een verslechterde houding, pijnlijke en stijve spieren in nek en schouders e.d.

Tijdens het sporten heb ik er nog geen last van. Ik gebruik een behoorlijk sterke sportbeha.

Wie heeft ervaring met een borstverkleining?

Wat zijn de voordelen? En nadelen?

Hoe verloopt de medische molen? Wachttijd e.d.? Hersteltijd?
Hoi Astsje,

Ik heb in 2002 een borstverkleining laten doen. Ik had maat 75F. Mijn borsten waren totaal niet in verhouding met mijn vrij tengere lichaam en ik kreeg ook klachten doordat de borsten te zwaar waren. Destijds ben ik naar de huisarts gegaan, die gaf mij een verwijzing naar een plastisch chirurg. Daar indiceerden ze dat een operatie echt nodig was en dit hebben zij doorgestuurd naar de verzekering. Kort daarna ontving ik van de verzekering een brief dat zij de volledige operatie vergoedden. Een half jaar later kon ik terecht voor een operatie (de wachttijd was hier een halfjaar en dat was kort vergeleken bij andere ziekenhuizen waar ik twee jaar zou moeten wachten). Ik heb gekozen voor het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag, heel goed ziekenhuis. De operatie verliep goed en ik heb nu een kleine C-cup. Het is wel een zware operatie, je bent daarna 8 weken zoet met het herstel en je hebt echt hulp nodig. Je mag daarna niet tillen of huishoudelijk werk doen, je zult je dus een tijdje moeten ziekmelden. De littekens zijn bij mij heel mooi genezen, maar je ziet het altijd wel een beetje. Bij mij zijn het nu lichte streepjes, maar dit verschilt per huid. Mocht je roken, stop daar dan mee, dat is beter voor de genezing van de wonden. Verder ben ik nu heel tevreden en zou het zo weer doen, ik kan weer leuke truitjes, beha's en bikini's dragen en hoef niet meer krom te lopen.

Succes met je beslissing.
Hoi Antsje,

Het oude borstverkleiningstopic lijkt de verhuizing van Viva niette hebben overleefd. Jammer, want daar stonden veel ervaringen.

Ik ben zelf in juni 2005 geopereerd. Ben van een 85G naar een 85C/D gegaan. Ben nog iedere dag blij dat ik deze stap gezet heb. Mijn lichamelijke klachten (met name bovenrug, schouders en nek) zijn zo goed als verdwenen. Waar ik voor de operatie gemiddeld twee keer per jaar een verwijsbrief voor de fysio haalde, ben ik hier na mijn operatie niet meer geweest.

De operatie zelf is mij erg meegevallen. Ik heb geen pijn gehad, en 1 dag na de operatie mocht ik al weer naar huis. Na de operatie mocht ik 4 weken helemaal niets, en toen weer rustig opbouwen. Na 7 weken deed ik alles weer. Oh ja, en natuurlijk de sportbeha. Ik moest hem 4 weken dag en nacht dragen. Fijn midden in een hittegolf! Wat heb ik dat ding gehaat. Maar goed, dat was het enige wat ik minder vond.

Je hebt een verwijsbrief van de huisarts nodig om een afspraak bij de plastisch chirurg te maken. Deze zal een aanvraag bij de verzekering indienen voor de vergoeding. Een borstverkleining wordt alleen vergoed als er een medische indicatie voor is, wat betekent dat je aantoonbaar lichamelijke klachten moet hebben.

Hoe lang de wachtlijsten zijn verschilt erg per ziekenhuis. Bij mij zou de wachtlijst 4 tot 5 maanden zijn, maar het werd uiteindelijk ruim 1,5 jaar. Ik ben geopereerd in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen.

Als je nog vragen hebt, dan lezen we het wel. Succes met het maken van een beslissing.
Hoi antsje,

ik heb een borstverkleining ondergaan eind december 2005 in het rode kruis ziekenhuis te beverwijk.

ik had zelf een E cup en na een aantal zwangerschappen zijn mijn borsten er ook nog eens behoorlijk bij gaan hangen ook had ik een hele slechte houding ontwikkelt en veel smet plekken en schouder klachten totdat bij mij eindelijk de knop omging en ik via de huisarts een verwijzing heb gekregen en zelf naar (door de vele goede ervaringen) naar het rodekruis heb gebeld ben bekeken door de PC en deze was er meteen over eens dat hier een bvk op zijn plaats zou zijn.,het ziekenhuis had al afspraken met de achmea's verzekeringen dus na de goedkeuring was dat al meteen geregeld en hoefde ik niet op antwoord van de verzekering te wachten.

Ik zelf wilde ook perse in een ziekenhuis geholpen worden omdat het gewoon een vrij zware operatie blijft die in mijn ogen nog wel eens onderschat wordt.

en je in beverwijk ook ongeveer 3-4 dagen in het ziekenhuis blijft.

De operatie op zich is prima verlopen alleen was ik net een die een complicatie kreeg uren erna in de vorm van een erge bloeding in 1 van de borsten daardoor zwol de boel zo op dat ik met enige spoed savonds helaas weer onder het mes moest en er maar liefst 3 bloevaten open stonden dus die zijn alsnog dicht gebrand,

dit is een complicatie die voor kan komen en hou het altijd in je achterhoofd !

ik kreeg door het vele bloed verlies van 2 operatie's zo snel op elkaar nog een bloedtransfusie,dit was echt even een grote domper eigenlijk nog meer dat ik zo vreselijk (letterlijk) ziek was van de bloeding.

daarna is het herstel prima gegaan en heb ik 6 dagen in het ziekenhuis gelegen.

ik heb een mooie C cup en ben tot op de dag van vandaag blij dat ik deze operatie heb laten uitvoeren ondanks de grote tegenslag.

je ziet haast niks meer van de littekens het is gewoon een perfect staaltje vakmanschap !!

geloof me er gaat een wereld voor je open!

groetjes matt
hallo!

ik heb nu zelf 70E...heb vergroeiingen in mijn rug en heb dus ook een borstverkleining aangevraagd. ik heb een verwijsbrief van de huisarts eind april gekregen, 2 weken later al een afspraak in het ziekenhuis en in juni al de brief van de verzekering gekregen dat het door ging. eigenlijk zou ik donderdag 30 augustus al geopereerd worden..helaas deed mijn werk er moeilijk over...nu word ik 20 september geopereerd. het is dus allemaal best snel gegaan..maar ligt denk ik ook wel aan welk ziekenhuis het is waar je het gaat laten doen.

wel heb ik dubbele gevoelens...een operatie is niet niks..en het zal best wel pijn gaan doen...ook die weken rust lijken mij moeilijk vol te houden, en er word een deel van je vrouwelijkheid weggehaald...maarja...

wel kijk ik er ook heel erg positief tegenaan! straks kan ik allemaal mooie sexy topjes aan! en erg leuke bikini's en bh's! en ik zal minder last hebben van mijn rug en schouders!!

ik heb gevraagd om een C cup, waar ik denk ik later heel erg trots en blij mee ga zijn!!!
Hallo allemaal.

Ik ben net naar de huisarts geweest voor een verwijs naar de PC.

Ik ben zelf 1.60 en weeg 75 kilo en heb maat 80 F.

Voor mijn gevoel is het allemaal erg dubbel,en weet niet zo goed hoe of wat.

Ik heb namelijk niet zo heel veel klachten,althans dat denk ik,of maak ik me wijs.

Ik heb wel last van mijn rug en schouders maar of dat van mijn borsten komt?

Met rennen heb ik er wel veel last van,als ik achter mijn kids aan ren b.v

Ik houd ze dan ook altijd vast.

Als ik flink door stap heb ik er ook last van.

Maar met kleren passen merk ik pas hoe veel ze in de weg zitten,want ik kan geen vestje aan,of een leuk truitje,het zit allemaal te strak op mijn borsten.

Dan pas ik het eindelijk op mijn borsten zit het om me middel/buik weer veel te wijd.

Iedere keer pas ik het om dan achteraf te denken"warrom doe ik het toch,je weet hoe veel verdriet er van komt".

Maar ja je weet nooit misschien pas het nu wel.

Ik heb een oriënterend gesprek gevraagd bij de PC.

Ik kan 13 Sept al heen in het Lucas Andreas in Amsterdam.

Ik denk alleen dat ik die maandag even ga afbellen,en vraag voor een afspraak in November.

Het gaat me toch iets te snel allemaal....:smile:

Gr Suske

P.s je kunt ook eens kijken op www.borstenforum.nl
Hoi Antsje.

Kom je nog eens kijken?

Er zijn toch mensen die de moeite hebben genomen hun verhaal te vertellen.

Ik vind dat vaak zo jammer dat mensen dan afhaken.

Gr Sus
Beste Suske,

ik als grote borstenliefhebber (zowel grote borsten liefhebber als groteborsten liefhebber) vind dat jij niet je borsten moet laten verkleinen. Dat ik dit zeg is vaak vloeken in de kerk, maar je beschrijft zelf dat je er niet veel last van hebt. De intentie is om vrouwen te helpen die er wel veel last van hebben.

Het is inderdaad jammer dat het vorige borstverkleiningstopic er niet meer is, want ik heb nog nooit zo'n beschamende groep vrouwen gezien die er alles aan deden om hun onzekerheden te bestrijden met een borstverkleiningsoperatie. Ze logen de hele boel bij elkaar bij de verzekering, ze gaven elkaar zelfs instructies wat wel en wat niet te zeggen. Laat de verzekering en de baas maar dokken was de boodschap. Na de borstverkleining gingen de onzekerheden naadloos over in andere onzekerheden. Geloof me, bij deze vrouwen wilde je niet horen.

In godsnaam, waarom snijden in een gezond lichaam? Geniet van je borsten, laat mannen er naar kijken en als ze erg lief zijn mee spelen (als je voor mannen in de stemming bent). Je kan beter benijdt worden dan getroost.
Antonio,

Ik kom later even terug op jou reactie kindjes moeten nu weer naar school.

Maar wil je wel even laten weten dat ik je reactie lief vind.

Gr Suske
Ooo Suske wat aardig! Je bent al heel ver, veel andere zwaarbeboezemde dames wensten mij in een diep meer met een molensteen om mijn nek bij een dergelijke boodschap.
Antonio, dat zouden wij je toch nooit toewensen?!

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Dat je niet moet snijden in een gezond lichaam.

Ondanks dat kan ik me heel goed voorstellen dat er genoeg vrouwen zijn die dat wél doen, omdat ze zoveel last hebben van hun borsten. Ik 'bof' met mijn 75D, maar ik weet zeker dat als ik veel grotere borsten had gehad, en ik had er last van, ik echt wel een verkleining zou overwegen. Pech voor al die mannen die zo op borsten vallen... (En dan nog: dan vallen ze ook vast wel op een iets kleinere, beter bij het lichaam passende cup)

Maar Antonio... (even offtopic) wat ik me nou alsmaar afvraag, is wat er nu toch weer op je avatar staat. Zijn dat nou muizen? Of iets anders niet-identificeerbaars?
Dat zijn kittens die net geboren zijn, 1 of 2 dagen oud.

Beste Karan, ik denk dat er lichamelijke klachten bestaan die aan grote borsten te wijden zijn, maar ik ben ook heel veel vrouwen tegengekomen hier die doen hele nare denkspelletjes met zichzelf. Zoals: wat zullen ze wel niet van me denken als ik voor het eerst binnenkom? Als ik positief beoordeeld wordt door een leidinggevende, meent hij dat of wil hij wat van me? Houdt mijn man welk van mij of alleen van mijn borsten? Zullen ze het over mij hebben als ik wegben? Ik ben zo benieuwd of de mannen nog zo aardig tegen me zijn als ik cup B heb (en vervolgens cup B nemen), ik zag die man net naar mijn borsten kijken, wat erg (als ik een V-vormige borstkas had mochten de vrouwen de hele dag ernaar kijken), enzovoort.
Antonio,

Ik heb er goed over na gedacht wat de bv betreft.

Ik zie tot nu toe alleen maar na delen.

Of nadelen wil ik het ook niet echt noemen,maar hoe meer ik er over na denk,hoe meer klachten ik heb.

Maar de vraag is bij mij,komt het echt door mijn borsten?

Last van me schouders en rug enz enz.

Ik wil gewoon weten,of die klachten over zijn als ik ze laat verkleinen.

En met kleren kopen is het zeker een hinder,althans dat is voor mij persoonlijk.

Want 80 F is best wel een grote maat,al zeg ik zelf.

Maar ja aan de andere kant,net wat jij zegt"waarom in gezond vlees snijden"

Zo denk ik dan ook wel weer,want je neemt wel een risico.

Het is toch een operatie die je ondergaat.

Wat mannen betreft,daar kan ik heel kort over zijn.

Die nemen me maar zoals ik ben.

Dus met cup A of cup F.

Mijn eigen man vind het wel jammer natuurlijk,maar ja voor hem maakt het niets uit...hij mag er nu toch ook niet aan komen...:-)
P.S ik zou ook nooit een verzekering proberen een poot uit te draaien.

Als de verzekering het niet vergoed,en ik wil het toch heel graag,en de PC zegt dat het te doen is ,dan betaal ik het zelf.

Het zou mooi zijn als de verzekering groen licht geeft,maar daar kun je niet vanuit gaan.

En zal ook zeker het verhaal niet mooier in dit geval lelijker maken als dat het is.
quote:Antonio schreef op 04 september 2007 @ 17:33:

Dat zijn kittens die net geboren zijn, 1 of 2 dagen oud.

Nu zie ik het ook... (Blonde ik...)

Beste Karan, ik denk dat er lichamelijke klachten bestaan die aan grote borsten te wijden zijn, maar ik ben ook heel veel vrouwen tegengekomen hier die doen hele nare denkspelletjes met zichzelf. Zoals: wat zullen ze wel niet van me denken als ik voor het eerst binnenkom? Als ik positief beoordeeld wordt door een leidinggevende, meent hij dat of wil hij wat van me? Houdt mijn man welk van mij of alleen van mijn borsten? Zullen ze het over mij hebben als ik wegben? Ik ben zo benieuwd of de mannen nog zo aardig tegen me zijn als ik cup B heb (en vervolgens cup B nemen), ik zag die man net naar mijn borsten kijken, wat erg (als ik een V-vormige borstkas had mochten de vrouwen de hele dag ernaar kijken), enzovoort.

Als je het zo bekijkt snap ik je redenatie een stuk meer.

Maar goed, die denkspelletjes heb ik ook. Ik heb cupmaat 75D. Niet supergroot, maar ook zeker niet klein. Ik werk in de IT, dus met veel mannen. Over het algemeen gaat dat prima en heb ik geen problemen met ze. Nu heb ik een collega die alleen maar naar mijn borsten kijkt. En als hij naar wat anders kijkt, dan is het overduidelijk dat hij mij met zijn ogen probeert uit te kleden.

Ik word er nu (na een week) al zo vervelend van dat ik me goed kan voorstellen dat vrouwen met grote(re) borsten daar echt een naar gevoel bij krijgen. Als ik het gevoel had dat iedere man die ik tegenkwam alleen maar naar mijn borsten keek, en mij alleen maar daarop beoordeeld, tsja... Misschien dat ik dan ook wel over een borstverkleining na ga denken... Geen idee of ik het dan ook echt zou doen, maar ik kan me ineens een stuk beter voorstellen hoe die vrouwen aan die denkspelletjes komen...
Karan, je bent voor die collega begeerlijk. Hij zal best met je willen vrijen. Nu is de vraag of dat zo erg is. Kom jij nooit mannen tegen die je woest aantrekkelijk vindt? Is die man beklagenswaardig? Jij vindt waarschijnlijk van niet. Ik denk dat je eens met zo'n man moet praten (zo'n kijker). Gewoon gesprekje, dan kan die man ook merken dat je een gewone vrouw bent die hij of waardeert en merkt dat je niet alleen die sexy vrouw bent of dat hij merkt dat jij niet zijn type bent. Vergeet niet dat heel veel kijken voortkomt uit verlegenheid van die man of vermeende hooghartigheid van jouw kant ("ze is zo knap/sexy, die ziet me vast niet staan").

Dan nog iets algemeens:

Veel vrouwen willen begeerlijk zijn. Vrouwen die die status bereikt hebben, klagen opnieuw over mannen die hun aankijken etc. Het is toch heerlijk om eventuele complimentjes in ontvangst te nemen? Je hoeft zo'n man alleen maar te bedanken en je kan verder gaan waar je mee bezig was. Geniet er maar van, er komt misschien een dag als je oud wordt dat de mannen niet meer voor je omkijken.
Hallo!!!!

Ik heb 6 jaar geleden een borstverkleining laten doen.

Had cup F-G en ook enorm veel last van mijn rug, schouders en nek.

Nu heb ik een C-D cup en ben super blij en enorm gelukkig dat ik het heb gedaan.

Mijn huisarts had aan 1 blik genoeg om te concluderen dat het vergoed zou worden maar toen kwam ik bij het UMCG en daar zei een enorm vervelende arts: goed die zijn inderdaad erg groot, je komt in aanmerking voor een reductie op medische gronden tot over 3 jaar want zo lang is de wachtlijst!!! En ik stond weer buiten!

Wat een lul was dat zeg en er stond natuurlijk een studentje naast hem te koekeloeren dus een nare ervaring.

Mijn zorgverzekeraar doet aan wachtlijstbemiddeling en na een enorm leuk telefoongesprek van wel een half uur met een hele aardige mevrouw zei ze ik bel je zo terug. Na 10 minuten belde ze en vroeg of ik over een maand al wilde gaan???? Maar dan wel naar Belgie... op kosten van Agis!!!!

Jeetje... was wel een schok maar zo had ik ook geen tijd meer om me zorgen te maken dus ik ben er voor gegaan en een maand later lag ik al in Dendermonde in het ziekenhuis.

Heb geen spijt what so ever....alles is erg goed gegaan en de littekens zijn nihil.

Mijn tepels zijn wel wat minder gevoelig en borstvoeding geven is verleden tijd dus daar moet je ook rekening mee houden.

Ik hoef nu niet meer met tegenzin naar de lingerie zaak om me in een tietentent te wurgen en kan leuke "kleine" behaatjes aan. Ik voel me zelfverzekerder en mijn klachten zijn verdwenen...

mo
hallo allemaal,

ben het met antonio eens, alleen als het echt medisch is moet je het echt doen hoor :D ikzelf ben volgende week donderdag aan de beurt! ben wel een beetje zenuwachtig hoor! heb een mooi lijstje van borstenforum afgehaald met spulletjes die ik mee moet nemen en mijn moeder heeft vrij gevraagd van haar werk! dusseh :D ben helemaal voorbereid..

en ik ben natuurlijk ook benieuwd hoe het er met antsje haar keuze voor staat..mja...
quote:Antonio schreef op 06 september 2007 @ 10:46:

Karan, je bent voor die collega begeerlijk. Hij zal best met je willen vrijen. Nu is de vraag of dat zo erg is. Kom jij nooit mannen tegen die je woest aantrekkelijk vindt? Is die man beklagenswaardig? Jij vindt waarschijnlijk van niet. Ik denk dat je eens met zo'n man moet praten (zo'n kijker). Gewoon gesprekje, dan kan die man ook merken dat je een gewone vrouw bent die hij of waardeert en merkt dat je niet alleen die sexy vrouw bent of dat hij merkt dat jij niet zijn type bent. Vergeet niet dat heel veel kijken voortkomt uit verlegenheid van die man of vermeende hooghartigheid van jouw kant ("ze is zo knap/sexy, die ziet me vast niet staan").

Normaal gesproken zou ik je best gelijk willen geven. In het geval van deze collega niet. Inmiddels is bekend geworden dat deze collega niet helemaal 'normaal' is. Er zijn idioot veel klachten over hem gekomen. Van de vrouwen hier, over het gedrag wat ik al schreef. Van mannen, die het opvalt hoe hij naar vrouwen loert en ze probeert uit te kleden met zijn ogen, en van de mensen die met hem samen moeten werken, wat absoluut niet lukt. Komt door alle opmerkingen over mooie vrouwen, wiens naam hij wél kan onthouden, verhalen over zelfmoord plegen , etc etc.

Nu werk ik in de IT, en dus heb ik wel meer ervaring met mannen die graag naar borsten staren. Ik heb geen moeite met mannen die opmerken dat ze blij zijn dat ik weer een rokje aan hebben. Ik heb ook geen moeite met mannen die naar mijn borsten staren en die dat toch soort van proberen te verbergen. Tuurlijk, ze zijn aanwezig (en je kijkt er moeilijk omheen omdat ik nou eenmaal niet van slobbertruien hou), maar ongegeneerd staren met een enorm creepy blik... Neuh... Daar blijf ik zo ver mogelijk bij uit de buurt.

De anders omschreven mannen... Tuurlijk praat ik daar gewoon mee. Ik ben niet arrogant of moeilijk te bereiken. Maar ik ben meer dan alleen borsten, en voor sommige mannen is dat moeilijk te begrijpen.

Volgens mij ben ik nu vreselijk offtopic bezig. Maar mijn punt blijft, dat ik het best kan begrijpen dat vrouwen hun borsten willen laten verkleinen, zelfs als het niet direct medisch noodzakelijk is. (En dan zeker niet gesubsidieerd!)

Nog even een vraagje voor Antonio: als een vrouw nu diep ongelukkig is met haar grote borsten, en ze voelt zich veel beter met een maatje kleiner. Dan is die vrouw toch veel mooier met minder grote borsten, juist omdat ze dan beter in haar vel zit? Of is het nog steeds zo dat (sommige) mannen echt alleen maar voor de grootte gaan?
hoi hoi,

er zullen vast nog heel wat mannen zijn die echt voor de grootte gaan..die zul je altijd houden..die zullen er altijd zijn..denk ik persoonlijk...

en over dat je (karan) als je een grote cupmaat diep ongelukkig bent en met een maatje kleiner beter voelt, kan ik me goed voorstellen, denk dat je dan wat zelfverzekerder bent en dat ook uitstraald.

donderdag is het voor mij zo ver!!!spannenddddddd!!!
Beste Karan,

Het zit absoluuut alleen in de hoofden van vrouwen dat er mannen zouden zijn die alleen van grote borsten houden, en de rest van de vrouw voor zoete koek slikken. Dat is iets wat niet bestaat. Al heb je de lekkerste borsten ter wereld maar voor de rest ben je een kreng, dan ben je heus geen begeerlijke vrouw.

Dan nog iets anders. Stel: je hebt het buitengewone geluk een mooie vrouw te zijn. De hele dag kijken mannen naar je. Om een of andere kronkel besluit je je prachtborsten, cup E, te verkleinen naar cup B. En wat dan nog? Misschien kijken ze dan nog naar je prachtige kont of naar je engelachtige gezicht, of naar je lange benen. Wordt dat dan ook verbouwd?

Ik denk echt dat het niet erg is om als vrouw sexy te zijn. Ik zou er enorm van genieten. Ik dook heus niet met iedere vent het bed in, maar ik zou me de blikken en complimenten laten welgevallen. Het is toch heerlijk om te merken dat je er mag zijn? En ik las net iets over mannen met een creepy blik: wat is dat nou voor onzin? Kijken jullie ook creepy als er een adonis uit het zwembad stapt? Nee toch?

Bedenk je een ding: op een dag ben je een oud vrouwtje, en zijn je borsten misschien als theezakjes die naar beneden bungelen. Je zal misschien niet meer in de belangstelling staan. Koester de dagen dat je nog in de belangstelling staat. En als je je lichaam wilt verbouwen omdat je de blikken van mannen niet wilt hebben: pas als je eruitziet als een hork, zullen ze niet meer omkijken. Is dat nou zo fijn?
Fijn je weer terug te hebben uit banland, Antonio... Ik reageer wel even in jouw post.quote:Antonio schreef op 15 september 2007 @ 03:11:

Dan nog iets anders. Stel: je hebt het buitengewone geluk een mooie vrouw te zijn. De hele dag kijken mannen naar je. Om een of andere kronkel besluit je je prachtborsten, cup E, te verkleinen naar cup B. En wat dan nog? Misschien kijken ze dan nog naar je prachtige kont of naar je engelachtige gezicht, of naar je lange benen. Wordt dat dan ook verbouwd?

Ik hoop van niet. Feit is wel dat het veel meer opvalt dat een man naar borsten kijkt, dan wanneer hij naar een kont kijkt. Dat zie je iets minder opvallend. Ik vind het zelf heel vervelend als ik met een man sta te praten die alleen maar oog heeft voor mijn borsten. Misschien dat je zo'n man niks kwalijk kan nemen omdat ze nou eenmaal goed in het zicht zitten, maar toch... Als ik sta te praten, dan wil ik graag respons. En niet dat de bewuste man niet meer hoort wat ik zeg omdat ie toch alleen maar gefocussed is op mijn borsten.

En stel nou dat je als vrouw met mega borsten niet meer normaal met mannen kan praten, omdat het merendeel toch alleen maar geinteresseerd is in je borsten, dan voel je je toch een heel stuk minder mens. En het gevoel dat je alleen maar wordt gewaardeerd als 'iets met grote tieten' kan er zeker voor zorgen dat je je minderwaardig voelt, en dat kan er zeker voor zorgen dat een vrouw kleinere borsten wil hebben. Puur omdat ze dan het idee heeft dat ze meer persoon is, dan alleen maar 'die ene met die tieten'. En dat de mannen dat dan jammer vinden, lijkt mij best begrijpelijk. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat ik erg goed begrijp waarom een vrouw zo'n denkbeeld krijgt. Zo iets duidelijker?

En ik las net iets over mannen met een creepy blik: wat is dat nou voor onzin?

Ik geloof toch echt dat je me hier een beetje verkeerd begrijpt. Ik heb het over een bewuste collega. Die collega is werkelijk een grote creep. Dat ligt niet aan het feit dat ie alles wat borsten heeft met open mond aanstaart terwijl zijn ogen er bijna uitvallen en er kwijl naar beneden druipt, maar aan het feit dat het 'gewoon' een eng mannetje is. Mijn mening wordt zeker sterker door dat feit, maar deed ie het niet, dan vond ik hem nog steeds eng. Ik neem aan dat jij, toen je nog een klein Antonio'tje was ook wel eens een eng mannetje zag waar je liever met een boog omheen liep.

Ik kan overigens wel een foto plaatsen hoor... Zal een hoop verklaren denk ik. 't is gewoon een eng mannetje. En daarbij gefixeerd op alles wat blond is, huppelt, en tieten heeft...
tis gebeurd!

ben gelukkig niet meer misselijk! pfff die narcose zeg...

heb nog wel wat pijn maar gaat al stukken beter! wat is het een verschil zeg! :D
Hallo allemaal,

Ik ga me ook even in de discussie mengen omdat ik zeer waarschijnlijk ook mijn borsten ga laten verkleinen, heb nu cup 80G/H. Ook mij om de bekende nek en rugklachten.

En even reactie op Antonio: natuurlijk is het lekker om als vrouw begeert te worden, maar als je echt hele grote borsten hebt, gaat het vaak net een stapje verder, soms op het genante af. Want wanneer je echt nooit een keer uit kunt gaan zonder opmerkingen over je borsten, is het niet leuk meer, en zeker bij mannen die wat gedronken hebben, geloof mij.

Bovendien gaat het naar mijn idee niet zozeer over de grootte van je borsten, maar meer over de verhoudingen van je lichaam, en bij een G of H cup liggen die gewoon scheef. Daardaar is bijv. ook heel moeilijk om normale kleding te kopen, want de helft past van boven niet of legt te veel nadruk op je borstomvang. Iets kopen wat getailleerd is is al helemaal drama.

Je moet echt bijna je hele kledingkast erop af stemmen.
ik ben het helemaal met jou eens maartje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven