Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

15-08-2007 13:18 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongetwijfeld zal er al een topic lopen over borstverkleining, maar ik wil toch graag wat recentere ervaringen hierover horen.

Ik zit er nl. over na te denken om een borstverkleining te ondergaan. Qua maat heb ik 80 G.

Ik krijg steeds meer klachten, zoals een verslechterde houding, pijnlijke en stijve spieren in nek en schouders e.d.

Tijdens het sporten heb ik er nog geen last van. Ik gebruik een behoorlijk sterke sportbeha.

Wie heeft ervaring met een borstverkleining?

Wat zijn de voordelen? En nadelen?

Hoe verloopt de medische molen? Wachttijd e.d.? Hersteltijd?
Meng me bij deze ook even in de discussie. Dat had in het vorige forum ook al gedaan, maar dat topic is verloren gegaan.

Zelf heb ik cup 75G/70H, maar er is nog nooit een vezel in mijn lichaam geweest die overwogen heeft om mijn borsten te laten verkleinen. Dat is toch hartstikke zonde!?!?

Als begin twintiger had ik me wel voorgenomen om, als mijn borsten erg zouden gaan hangen na het geven van mogelijke borstvoeding, ik een lift zou laten doen. Nu is de borstvoeding achter de rug maar nog steeds geen haar op mijn hoofd die aan een borstlift denkt.

Die opmerkingen van mannen, ik heb daar helemaal geen last van. Je zegt een keer: Mooi he? als ze een opmerking over je borsten maakt en de discussie is meteen afgesloten, tenminste bij mij wel.

Via Internet heb ik een engels bedrijf gevonden die werkelijk prachtige lingerie verkoopt voor grote maten. Buitengewoon goede kwaliteit ook, zodoende heb ik nooit last van mij rug of schouders, ook niet als ik hardloop. Als je dat wel hebt, heb je verkeerde maat aan.

Ik vind het argument dat je geen normale kleren kunt kopen echt een hele vreemde......

Antonio werd in het vorige topic om zijn opmerkingen (dezelfde als hij hier maakt) helemaal afgebrand, dat vond ik totaal onterecht.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar mensen met bijvoorbeeld cup 75E die een borstverkleining willen moeten mijns inziens niet naar de plastisch chirurg maar naar de psycholoog.

O, en ter aanvullende informatie, ik ben 34, .
Sorry Beukenootje,

Maar de opmerking dat je de verkeerde bh-maat draagt als je pijn in je rug hebt, bij grote borsten slaat als een tang op een varken. Ik heb me altijd bh's aan laten meten in speciaal zaken, en ben nooit pijnvrij geweest. Moest gemiddeld 2 tot 3 keer per jaar een verwijsbrief halen voor de fysio, en had dagelijks pijn. Sinds mijn bvk heb ik geen fysio praktijk meer van binnen gezien. Ik weet zeker dat ik de verzekering, en daarmee de maatschappij, geld bespaar door deze bvk. Al die jaren fysiotherapie zijn vele malen duurder!

Een bvk vergoed willen krijgen, om andere dan medische redenen, en bereid zijn om te liegen tegen de pc en de verzekering, gaan mij zeker te ver. Ik vind dat vrouwen zelf voor hun bvk moeten betalen als ze dit om deze redenen willen laten doen, net als bij een borstvergroting.

Maar dat jij geen lichamelijke klachten ondervind van je grote borsten, wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt.
Ik heb mijn vriendin gevraagd over het hoe en wat van lingerie: er is zeker veel leuks te koop voor vrouwen met iets meer (zij heeft DD/E), maar...dat kost meer geld. Even iets leuks scoren bij zeeman is er niet bij. In haar beleving moet je er gewoon meer voor betalen.
Hallo allemaal!

Ik ben een tijdje uit de lucht geweest, maar ik ben blij met alle reacties! Dank je wel allemaal! Ik hoop dat deze topic meer meiden helpt.

Ik denk er zelf nog steeds over na, maar mijn probleem is eigenlijk tijd. Ik heb er gewoon geen tijd voor... Ook al gaat het om mijn gezondheid. Ik stel het sowieso uit tot volgend jaar zomer om een beslissing te nemen. Maar ik heb nu iig wel een aantal persoonlijke ervaringen gelezen hoe het kan gaan. Bedankt!

Liefs!
Wat ik zeg Antonio. Ik kocht mijn bh's altijd in een speciaalzaak, en betaalde gemiddeld tussen de ¤ 80,- en ¤ 100,- voor een bh. ( en ijdel als ik ben, moesten er dan ook nog broekjes bij) Deze bh's pasten prima, gaven een goede ondersteuning en hebben ervoor gezorgd dat mijn borsten niet zijn gaan hangen. Toch zorgden ze er niet voor dat ik geen pijn meer had.

Het niet dragen van een goede, en dus duurdere bh, hoeft niet de oorzaak van pijnklachten te zijn bij grote borsten.

Ik ben nog iedere dag dankbaar dat ik nu pijnvrij door het leven ga.
Heej

Ik ben Ilona, 19 jaar, en heb afgelopen april een borstverkleining gehad.

Ik heb van te voren ook heel erg zitten twijfelen, ik ben 173 lang, 65 kilo, en had 75F, en dan puilde ze er af en toe nog overheen..

Ik heb totaal geen spijt van mijn beslissing, en voel me nu echt zoveel zekerder.

Heb nu een 75D.. laatst in de hunkemuller vertelde de verkoopster mij heel fijn, dat ik een E zou moeten hebben.. NOU NIET DUS!!! IK NEVER NOOIT NIET MEER!! kon wel janken, alles voor niets! Gewoon om t feit dat het een E is.. ik heb vanaf kleins af aan al gezegd dat als het meer dan een E wordt, het eraf gaat. Heb voor mijn operatie echt wel heel wat keren in de lingeriewinkel gestaan, en in huilen uitgebarsten.

Antonio, je doet er wel makkelijk over..

Maar ieder weekend weer jongens die me vroegen of ik een vergroting had gedaan, wat voor maat ik had.. etc

En ja, dan sla ik ze, want ik was er al niet blij mee, en dan ook dat nog eens.

Ik vind het daarom ook belachelijk dat jij vrouwen overhaalt het niet te doen, omdat jij van 'grotere borsten' houdt! Het gaat om de persoon, niet om de borsten!

Een vrouw kan veel mooier worden als ze zeker is van zichzelf, en die operatie heeft daarin bij mij zeker wel nut gehad!

Gr. Ilona
Ik heb totaal geen spijt van mijn beslissing, en voel me nu echt zoveel zekerder.

Heb nu een 75D.. laatst in de hunkemuller vertelde de verkoopster mij heel fijn, dat ik een E zou moeten hebben.. NOU NIET DUS!!! IK NEVER NOOIT NIET MEER!! kon wel janken, alles voor niets!

Je voelt je zoveel zekerder, maar toch kan je wel janken. Wat is het nou?

Maar ieder weekend weer jongens die me vroegen of ik een vergroting had gedaan, wat voor maat ik had.. etc

Je was toch zo zelfverzekerd tegenwoordig? Waarom ze dan slaan (je gebruikt de tegenwoordige tijd, dus denk ik dat het nog aan de gang is).

Een vrouw kan veel mooier worden als ze zeker is van zichzelf, en die operatie heeft daarin bij mij zeker wel nut gehad!

Ilona, je roept het een, maar uit je gedrag blijkt iets anders.
You go Antonio!

Wat is het nou voor ramp als iemand om je maat vraagt, als je een flauwe grap terug maakt ( zonder je maat te noemen, dat dan weer wel ) is het zo afgelopen met de opmerkingen. Een beetje stevig in je schoenen staan, verbaal dan niet door te slaan, helpt al heel veel in dit soort situaties.

Maat 75F is echt niet heel erg groot hoor, ik kan het weten, die maat had ik ook toen ik jou leeftijd had.

Maar Ilonaaaa, was jij ook niet een van degenen die in het vorige topic al heel dramatisch deed over het hebben van grote borsten?

Je bent 19 jaar, ik vind het echt zonde, is de kans op eventueel borstvoeding geven nu verkeken?

Dat je je borsten hebt laten verkleinen heb ik geen problemen mee op zich, dat moet je uiteindelijk zelf weten, maar je reageert wel erg heftig op degene(n) die daar commentaar op hebben en daar stoor ik me aan. Zoals jij een eigen mening mag hebben, mogen anderen dat ook hoor.
antonio..

Maar ieder weekend weer jongens die me VROEGEN of ik een vergroting had gedaan, wat voor maat ik had.. etc

Je was toch zo zelfverzekerd tegenwoordig? Waarom ze dan slaan (je gebruikt de tegenwoordige tijd, dus denk ik dat het nog aan de gang is).

Jongens, en mannen, snappen niet dat het hebben van grote borsten niet altijd een pretje is..

en tja.. 2 jaar lang ieder weekend een opmerking krijgen, verpest mijn weekenden, en mijn humeur. En als je dus 2 jaa lang die vragen opmerkingen en al dat gestaar hebt gehad, ben je het zat, en sla je uit woede wel eens iemand.. JE GAAT MIDDEN IN DE KROEG OOK NIET AAN EEN JONGEN VRAGEN HOELANG ZIJN PIEMEL IS, TOCH?!!

Er zijn genoeg jongens die grote borsten mooi vinden, maar om alleen daarom geen verkleining te doen, en constant met een zere rug en een ondertussen behoorlijk opgebouwd minderaardigcomplex rond te lopen.. nee dank je.

75 F, niet groot? PARDON? mijn lichaam was totaal uit verhouding...

Ik ben nu met mijn 75 D nog de grootste van de klas hoor!

Zie jij als student maar eens een goede BH te vinden voor 75 F, die nog een beetje betaalbaar is, of een blousje omdat je netjes naa school moet>> echt niet te doen!

Maargoed, zoals jij mag laten weten dat je je aan mij mening stoort, wil ik dus ook even laten weten dat toen ik jullie reacties las, voordat ik iets had neergezet, echt met verbijstering heb gelezen. Iets laten omdat anderen (vaak mensen die je nieteens echt kent) het mooier vinden zo...

Ik heb die operatie echt alleen maar voor mezelf gedaan, en echt geen haar p mijn hoofd die er spijt van heeft.

Tja, dat de verkoopster zei dat k een E nodig had, daar schrok ik van.

Ohja.. borstvoeding is geen probleem zei de arts, en trouwens.. ik was toch al niet van plan om dat te gaan geven... zelf heb ik dat ook nooit gehad, en ben kern gezond, en een goede band met mijn moeer hoor...
Pretsel, ik lees het nu pas. Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Hoe voel je je nu?
Pretsel, wij hebben ook op het 'oude' viva-formum gezeten..

Blij dat je het gedaan hebt?

Alles helemaal goed gegaan?

Succes met je herstel!

Mensen van het oude forum:

Bedankt voor alle steun en verhalen. Ik heb er echt heel veel aan gehad.

Het is jammer, maar voor mij is sinds nu de lol er vanaf, ik kom hier niet om me te laten aanvallen door anti-bvk mensen, en al helemaal niet om mezelf te verdedigen. Voor mij heeft de operatie heel veel gedaan, en als je het er niet mee eens bent, hou dan lekker je mond!!

Tot ooit!
Ilonaaaaa,

De plastisch chirurg had beter ook een stukje van je tenen kunnen verwijderen....

Lieve help, wat reageer jij opgefokt.

Maar ik ben wel blij voor je dat je geen spijt hebt van je OK, heb je tenminste nog ergens voor gedaan.
Oke, ik had je beloofd niet meer te reageren..

Ik wil alleen niet dat mensen mij ZO behandelen zoals jij dat nu doet!

Het is MIJN keuze geweest.. als je daar niet achter staat, oke, maar hou dat dan graag even voor je.

Er werd gevraagd om ervaringen, die heb ik gegeven. Ik zou het niet laten omdat sommige mannen het mooier zouden vinden als het wat voller is. Zelf werd ik er namelijk niet gelukkiger van.

Weetje wat het is, ik geef mijn verhaal, en vervolgens wordt ik helemaal afgekafferd. Wat maakt het jullie nou uit hoe oud ik was? En of ik nog borstvoeding kan geven? Daar heb ik echt zelf wel over nagedacht, en dus en wel overwogen beslissing kunnen maken. Overal zit een verhaal achter, en als je dat verhaal niet weet, kun je heel moeilijk een oordeel geven!
Ilonaa, jij bent inderdaad een voorbeeld van het oude borstverkleiningsforum. Daar ging het heel huilerig aan toe, en wie niet deze groep zijn mening deelde moest oprotten. Dezelfde toon sla jij nu opnieuw aan.

Ik zeg niet dat jouw borstverkleining onlegitiem is, daar kan ik niet over oordelen, maar het valt me wel op dat jij anderen enorm veel macht over jezelf geeft. Als anderen een mening over je hebben, dan heb jij recht om erop los te timmeren of wens je dat bepaalde meningen moeten worden verboden. Zo zit de buitenwereld niet in elkaar. Ik denk dat je meer hebt aan een psycholoog dan aan je borstverkleining, want die borstverkleining heeft kennelijk niet zo goed gewerkt.
Uhmm..sorry hoor...

maar ik heb maar 3 keer iemand geslagen (een klap, en er dus niet op 'los getimmerd'), terwijl ieder weekend een opmerking gemaakt werd. Dat vind ik nog best netjes. Sommige opmerkingen gaan gewoon te ver!

Op het vorige forum kwam ik ook alleen om erover te praten, ik wist dat ik het wilde... en hoe het precies werkte wist ik nog niet, ik heb op dat forum echt geen vrouwen/meiden aangezet tot het ondergaan van die operatie. Dat is een keuze die je dan echt zelf moet maken. Ik heb alleen maar gezegd dat ik er naar uit keek, en hoe blij ik ben dat ik het gedaan heb, en hoe het ging enzo...

Als je vind dat ik daardoor naar een psygoloog moet, denk ik dat je beter eerst zelf even langs kunt gaan, want er is absoluut niets mis met mij!!

Als mensen een mening hebben, mogen ze die laten horen.. alleen zodra jijmij beledigd op de manier zoals nu, dan vind ik dat je beter gewoon je mond kan houden, als je dan toch niets beters te melden hebt, en de boel een beetje komt verzieken...

Deze topic is geopend om informatie te vinden.. niet om mensen a te zeiken.
Ilonaa, ik laat het aan het oordeel van de lezers over.
quote:Beukenootje schreef op 08 oktober 2007 @ 14:06:

Meng me bij deze ook even in de discussie. Dat had in het vorige forum ook al gedaan, maar dat topic is verloren gegaan.

Zelf heb ik cup 75G/70H, maar er is nog nooit een vezel in mijn lichaam geweest die overwogen heeft om mijn borsten te laten verkleinen. Dat is toch hartstikke zonde!?!?VINDT JIJ MISCHIEN.

Als begin twintiger had ik me wel voorgenomen om, als mijn borsten erg zouden gaan hangen na het geven van mogelijke borstvoeding, ik een lift zou laten doen. Nu is de borstvoeding achter de rug maar nog steeds geen haar op mijn hoofd die aan een borstlift denkt.ZIJN ZE WAARSCHIJNLJK NIET GAAN HANGEN OF JE VINDT HET FIJN DAT ZE OP JE KNIEEEN HANGEN.

Die opmerkingen van mannen, ik heb daar helemaal geen last van. Je zegt een keer: Mooi he? als ze een opmerking over je borsten maakt en de discussie is meteen afgesloten, tenminste bij mij wel.

Via Internet heb ik een engels bedrijf gevonden die werkelijk prachtige lingerie verkoopt voor grote maten.FIJN RAKEN ZE TEMINSTE NIET FAILLIET . Buitengewoon goede kwaliteit ook, zodoende heb ik nooit last van mij rug of schouders, ook niet als ik hardloop. Als je dat wel hebt, heb je verkeerde maat aan.GROTE ONZIN DAT ALS JE KLACHTEN HEBT JE TE KLEINE LINGERIE DRAAGT ,KOM OP ZEG SMET PLEKKEN EN RUG EN NEK PIJN KRIJG JE DAAR NIET DOOR (STRIEMEN DAT ZOU EEN REDEN ZIJN)

Ik vind het argument dat je geen normale kleren kunt kopen echt een hele vreemde......

Antonio werd in het vorige topic om zijn opmerkingen (dezelfde als hij hier maakt) helemaal afgebrand, dat vond ik totaal onterecht.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar mensen met bijvoorbeeld cup 75E die een borstverkleining willen moeten mijns inziens niet naar de plastisch chirurg maar naar de psycholoog,MISCHIEN MOET JE ER ZELF EENS NAAR TOE GA JIJ EVEN VERTELLEN DAT VROUWEN DIE EEN E CUP HEBBEN NAAR EEN PSYCHOLOOG MOETEN ,ROT EVEN LEKKER OP ZEG(HEB ER EVEN GEEN ANDEREN WOORDEN VOOR)

O, en ter aanvullende informatie, ik ben 34, (EN JE LULT ALS EEN ONBENUL VAN 14!).
Zo ziet u maar weer, de oude sfeer van het vorige borstverkleiningstopic is weer helemaal terug, heeft u een andere mening dan de borstverkleiningsvoorstandsters, dan dient u op te rotten, dit topic kent slechts een mening, namelijk de goede, en die is: een borstverkleining is OK.
Nee ,nee Antonio nou klets jij onzin praat uit "met het vorige bvk topic is weer terug".

Het gaat erom dat een ieder in zijn waarde wordt gelaten ongeacht wel of geen bvk .

Als je nu fair zou zijn zou je lezen dat beukenootje dus gewoon tegen is ,sterker nog ze veroordeelt vrouwen die een E cup laten verkleinen (dat ze rijp zijn voor een psycholoog)zij niet jij niet niemand niet kan voor iemand anders voelen hoe zij zich lichamelijk voelt met te grote borsten,en niemand heeft het recht dit te veroordelen.

Ik heb zelf een bvk ondergaan na het krijgen van mijn kinderen (op mijn 40ste) niet omdat het geestelijk in de weg zit maar lichamelijk ze waren zwaar zeer zwaar en hingen vreselijk,ik had hele erge smet plekken,nek/schouderpijn,het is nu bijna 2 jaar geleden en tot op de dag van vandaag ben ik zo blij dat er letterlijk een last van mij af is,ik ben weer een stuk vrolijkere moeder zonder dagelijks klachten.

als je geen klachten hebt met een E,F,G,H cup dan zou ik zelf (persoonlijk ze ook niet gaan verkleinen(zoals beukenootje) maar ga g.d verdomme niet iets uitmaken voor een ander!!

Dus antonio wat nou 1 mening
Matt, c'est le ton qui fait la musique, jij doorspekt je betoog met verwensingen, roept verdomme, zegt dat iemand op moet rotten, en maakt van je tegenstandster een vrouw met borsten op haar knieen, ga me nou niet vertellen dat jij vindt dat je op een redelijke manier aan het discussieren bent. Je boodschap is prima, maar je overgiet het geheel met zo'n afschuwelijke saus dat het geheel niet meer te verteren is. Als je gewoon redelijk blijft is er niets aan de hand, maar de redelijkheid was ver te zoeken.
redelijk heid was ook even weg,als ik lees dat zij vrouwen met een E cup verwenst naar een psycholoog ipv een pc,kan niet uitleggen hoe dat voelt ,maar daar trap je meer iemand de grond mee in ,dan rotop ,verdomme oid.

p.s prachtige poesie

groetjes matt
Even een reactie weer,

Ilonaaa: volgens mij voeren wij hier een discussie, en meestal is het doel daarvan dat alle voors en tegens aan bod komen. Als je daar niet tegen kan, moet je ook niet op een forum gaan, sorry, maar je hebt wel erg lange tenen. Als ik jou reacties lees, komt bij mij toch het idee op dat je iets aan je zelfbeeld moet doen, in plaats van andere mensen zo aan te vallen. Je zal in de rest van je leven wel vaker met kritiek te maken krijgen.

En voor degenen die mijn kleding-argument niks vonden: ik hou er gewoon van om er leuk uit te zien, en dan is het heel frusterend als je echt heel veel kleding niet kopen omdat het niet past. Bijvoorbeeld jassen kopen is drama: altijd te strak van boven om veel te wijd van bij je buik, waardoor je tien kilo zwaarder lijkt.
Maaartje, daar heb je gelijk in, als ik niet de juiste kleren draag lijk ik ook heeeeeeel dik, terwijl ik dat eigenlijk niet ben. Maar dan nog vind ik het argument om je borsten te laten verkleinen om leuke kleren te kunnen kopen niet zo sterk, maar dat is mijn mening.

Nu maak ik regelmatig kleren voor mezelf en dan kan ik de maat aanpassen, dat zit inderdaad veel mooier.

Hoe lang ben je eigenlijk uit de roulatie bij een bvk, het lijkt me een pijnlijke ingreep ( gevoelig weefsel, je borsten) en wie bepaalt hoeveel je eraf laat halen, mij lijkt namelijk van een F naar een D cup maar zo weinig verschil maken........

Voor ik weer iemand heel erg voor zijn hoofd stoot, dat is niet de bedoeling, ik ben alleen maar heel erg kritisch als het gaat om plastische chirurgie.

Ik heb mij in alle oprechtheid nooit afgevraagd of ik de grootste borsten van de klas had en smetplekken krijg ik alleen als ik me niet goed afdroog na het douchen. Ook na vier keer een half jaar borstvoeding geven zijn ze niet gezakt tot aan mijn knieen, blijkbaar ben ik dus heel erg gezegend... Maar wat me nog het meest verbaast: dat er mensen zijn die psychisch zo lijden onder hun grote borsten dat ze lang na hun verkleining nog zo hysterisch reageren. Ik ken hun achtergronden uiteraard niet, ik ga alleen af op datgene wat ik hier lees en dat komt op mij heel vreemd over. Ik zeg altijd: je bent niet altijd verantwoordelijk voor datgene wat je overkomt, maar wel voor in hoeverre je daar slachtoffer van voelt.

Lang leve de BIG BOOBIES!

( en nu krijg ik vast weer de wind van voren, het zij zo)
Nou die borsten van Ilona mogen dan afgenomen zijn, maar die opvliegende hormonen zijn zeker niet verminderd
Beukenootje, ik ben van een G naar een D-cup gegaan. Bij mij is er in totaal ruim 1,5 kilo weefsel verwijderd. Een wereld van verschil kan ik je vertellen, wat betreft de belasting van rug- en nekspieren.

Kritisch tegenover plastische chirurgie staan is prima. Dat sta ik zelf ook. Heb zelf dan ook nooit psychisch last gehad van mijn borsten. Tuurlijk wel eens gebaald met kleding kopen ofzo, maar heeft niet iedereen van dat soort dagen? En wat betreft vervelende opmerkingen, die paar keer dat ik ze heb gehad kon ik nog vervelender zijn:-) Ik heb me ook nooit onzeker gevoeld over mijn borsten, en ben ervan overtuigd dat je dit uitstraalt.

Volgens de wet krijg je een bvk alleen vergoed als er aantoonbaar lichamelijke klachten zijn, veroorzaakt door het gewicht van je borsten. Liegen hierover is wat mij betreft not done. Ik vindt het dan ook moeilijk te geloven dat een huisarts hierin zal trappen. Als ik naar mezelf kijk dan ligt er een heel dossier van al die keren dat ik naar hem toe ben geweest voor mijn rugklachten. (over een periode van zo'n 13 jaar) Ik heb diverse therapiën gevolgd, waaronder fysio, mensendieck, pijntherapie in een revalidatiecentrum, etc. Hierdoor waren mijn klachten juist aantoonbaar. Mijn huisarts kennende had hij never nooit een verwijsbrief geschreven, als ik promptverloren bij hem was gekomen met de mededeling "ik heb rugklachten en wil een borstverkleining". Ik ben van mening dat de huisarts hier een grote verantwoordelijkheid in heeft, en dat het zijn taak is om uit te (laten) zoeken of de klachten lichamelijk aantoonbaar dan wel psychisch zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven