Gezondheid alle pijlers

Branderig gevoel in vinger

23-07-2012 21:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vreemde gevoel in mijn pink en ringvinger,,

Weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven maar,het is alsof je een brandnetel heb aangeraakt of ben gestoken door een wesp,het doet een beetje pijn en een branderig gevoel,ik maak me een beetje zorgen want het is helemaal uit het niets ontstaan,en is nu sinds vanmorgen aan de gang en word alleen maar erger,herkent iemand dit ? Moet ik me zorgen maken ?

Want begin me nu wel een beetje zorgen te maken :(
Heb je in de zon gezeten? En heb je nu wat rode uitslag?

Klinkt als de hitte uitslag die ik nu ook heb.
Internagelaktisch
Als het geen pinkpleuris is hoef je je geen zorgen te maken

Zonder erg in verbrand tijdens koken? Of heet water overheen gekregen?
Hey maaique,nee heb niet in de zon gelegen,en heb ook geen uitslag,het is iets wat van binnenuit komt,daarom is het zo frustrerend .
Bijt je nagels?
Misschien een voorbode van herpes virus? dat kan ook op je vinger zitten. 'koortsvinger' ipv koortslip.
Het gele stukje?

Werk je veel met de computer ofzo, dat je veel op je pols leunt?

Tja, het blijft gissen, via internet, als het blijft maar even de ha vragen.
@vosje78

Wow .. Ja ik werk idd veel met de computer,en merkte vandaag toen ik op mijn pols leunde op het bureau dat mijn hand begon te trillen !
quote:belly schreef op 23 juli 2012 @ 22:01:

Misschien een voorbode van herpes virus? dat kan ook op je vinger zitten. 'koortsvinger' ipv koortslip.Laat ik maar hopen van niet :(
Je krijgt dan over een of een paar dagen blaadjes. Gaat vanzelf over. Niet gevaarlijk, alleen lastig.
Klinkt als een RSI-vorm... ik heb iets dergelijks gehad omdat ik op mijn ellebogen leunde bij het typen (bureau te hoog). Dan kan je een zenuw afknellen die naar pink/ringvinger gaat.

(Later kreeg ik het nog eens omdat ik als twee-vingerige typer, als ik zeer geconcentreerd en geïnspireerd schrijf, mijn pinken in euforie helemaal uitstrek/span. Maar ik denk dat die 'vingerstijve' geen algemene afwijking is...)
quote:annae schreef op 23 juli 2012 @ 22:13:

Klinkt als een RSI-vorm... ik heb iets dergelijks gehad omdat ik op mijn ellebogen leunde bij het typen (bureau te hoog). Dan kan je een zenuw afknellen die naar pink/ringvinger gaat.

(Later kreeg ik het nog eens omdat ik als twee-vingerige typer, als ik zeer geconcentreerd en geïnspireerd schrijf, mijn pinken in euforie helemaal uitstrek/span. Maar ik denk dat die 'vingerstijve' geen algemene afwijking is...)Annae bedankt voor je reactie,ging het toen vanzelf over ?
quote:annae schreef op 23 juli 2012 @ 22:13:

(Later kreeg ik het nog eens omdat ik als twee-vingerige typer, als ik zeer geconcentreerd en geïnspireerd schrijf, mijn pinken in euforie helemaal uitstrek/span. Maar ik denk dat die 'vingerstijve' geen algemene afwijking is...)Edit: dat trillen kreeg ik dus als ik mijn ellebogen weer eens op het bureau legde, kan natuurlijk ook bij de pols afknellen.Misschien ligt je toetsenbord te dichtbij de bureaurand?
quote:groentsoep2 schreef op 23 juli 2012 @ 21:59:

Bijt je nagels?Nee ik bijt gelukkig geen nagels
quote:royal_lady schreef op 23 juli 2012 @ 22:19:

[...]

Annae bedankt voor je reactie,ging het toen vanzelf over ?Ik heb degene die bij ons 'RSI-verantwoordelijke' was mijn bureau en scherm laten aanpassen en een voetenbank laten zetten. Vervolgens heb ik zo'n irritant RSI-stopper programmaatje op de computer gezet (ik moet nu elk uur een paar minuten stoppen). En mezelf afgeleerd om die ellebogen op het bureau te zetten (als je er op let dan merk je het snel). Daarna ging het over ja. Niet gewoon doorgaan als je pijn hebt, dan wordt het alleen erger!
Dit is het verloop van de nervus ulnaris:

Die kun je dus op 3 manieren makkelijk afknellen: door met je bovenarm over een stoel (en de leuning, onder je schouder, zeg maar) in slaap te vallen, door op je ellenbogen te leunen of door op je polsen te steunen.
Google maar op carpaal tunnel syndroom. Klinkt mij heel bekend, ik was ook een ellebogenleunerd als ik op de pc zat.

Ging bij mij uiteindelijk over. Gewoon goed op je houding letten achter een pc.
maar kan ook iets anders zijn natuurlijk... dus toch ff checken bij een echte dokter als het blijft.
quote:annae schreef op 23 juli 2012 @ 22:22:

[...]

Ik heb degene die bij ons 'RSI-verantwoordelijke' was mijn bureau en scherm laten aanpassen en een voetenbank laten zetten. Vervolgens heb ik zo'n irritant RSI-stopper programmaatje op de computer gezet (ik moet nu elk uur een paar minuten stoppen). En mezelf afgeleerd om die ellebogen op het bureau te zetten (als je er op let dan merk je het snel). Daarna ging het over ja. Niet gewoon doorgaan als je pijn hebt, dan wordt het alleen erger!Wat goed dat het voor je is aangepast,ik ga hier dus ook verandering in brengen.Bedankt,nu heb ik eindelijk een gerust gevoel omdat ik weet wat het is..
Bedankt allemaal,ik denk nu te weten wat het is.. Maar mocht het niet overgaan dan ga ik alsnog naar de HA.
ik heb dat weleens gehad; het duurde meerdere weken eer het genezen was.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven