Gezondheid alle pijlers

Branderige traanogen

07-03-2011 12:29 13 berichten
Hoi allemaal,

Sinds een paar weken heb ik in steeds grotere mate last van branderige traanogen. Nu heb ik altijd al "gevoelige" ogen gehad, bij een flinke wind of kou kreeg ik ook al traanogen, en ook 's avonds laat als ik vermoeid ben heb ik er wel eens last van, maar de laatste tijd ook gewoon overdag dus, en als ik gewoon binnen ben.

Niet de hele tijd gelukkig, maar het komt zo nu en dan ineens opzetten en ik word er knettergek van!

Om maar niet te spreken van mensen die me op straat of op mijn werk raar aankijken omdat ze denken dat ik vreselijk sta te huilen......

En natuurlijk is deze week mijn huisarts op vakantie...Dus vandaar mijn vraag hier, zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat veroorzaakt dit? Ik dacht zelf aan hooikoorts, maar ik heb hier nooit eerder last van gehad, en ik hoef ook niet te niezen, wel heb ik dan een loopneus.....

Hoop dat jullie wellicht wat verheldering kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
He apart, ik heb daar ook uit het niets last van. Ook voorheen nooit, zomaar uit het niets al een paar weken, vooral in de ochtend pijn en tranen en af en toe tussendoor.

Ik heb geen last van hooikoorts dus dat ik het bij mij niet. Wat het wel is weet ik ook niet. Ik lees mee hier verder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi,

Ik en mijn zusje hebben hier al jaren last van...soms weken niet en dan ineens weer. Wij weten ook niet precies wat het is. Het doet erg zeer en mijn ogen tranen dan enorm, het duurt meestal maar heel even (3 minuten ofzo) en dan is het over.

Wij merken wel dat het soms na het avondeten gebeurt, of met uitgaan...maar soms ook spontaan.

Ik denk zelf dat misschien een luchtje van het koken of rooklucht er een beetje mee te maken hebben.

Gevoelige ogen in de wind hebben wij ook. Dus ik denk dat onze ogen gewoon sterker reageren op bepaalde dingen in de lucht die soms niet eens echt merkbaar zijn. (geurkaarsen bv)

Ook hebben wij er weleens aan gedacht dat het misschien aan mascara ligt...
Hee wat fijn dat er al reacties zijn!

Ja aan mascara dacht ik ook nog even, maar bijvoorbeeld afgelopen zaterdag liep ik zonder make-up in de stad (jaahaa ik durf he haha), en toen had ik er ook last van.

Overigens is het dus de laatste week zo dat "een aanval" wel een kwartier tot een half uur doorgaat, zeer irritant dus.

Hebben jullie toevallig ook katten? Mijn vriend dacht dat ik misschien ineens allergisch voor de kat ben? Ik heb die kat al 17 jaar, en het zou natuurlijk bizar zijn maar ik heb het wel eens vaker gehoord dat mensen ineens allergisch worden.
Hooikoorts kan goed hoor. Ik heb hier nooit last van gehad, maar sinds een paar jaar heb ik dat ook opeens. Heel irritant.
Hier kreeg vriend ook uit het niets ineens op z'n 27e hooikoorts, begon met jeukende, tranende ogen. Later kwam er ook niezen bij.

Dus hooikoorts zou goed kunnen.
Ja, hier ook!

En het is 'gewoon' hooikoorts hoor!

Nu voor het derde jaar last van, daarvoor nooit.

Het begint bij mij in februari en is eind april over.

Ik merk dat als ik wer (= binnen) er nauwelijks last van heb, terwijl wanneer ik thuis ben (= veel buiten, want heb kinderen) er heel veel last van heb...

Jammer, want juist nu met dit vroege mooie weer wil je graag buiten zijn.....
Klinkt toch wel als hooikoorts, ik heb er het ene jaar meer last van als het andere jaar, maar wel altijd zo vroeg in het jaar. Mijn zoontje van 3 heeft er helaas ook al voor het 2e jaar last van.

Je kunt bij de drogist oogdruppels halen die helpen best goed.
Ik heb het ook. Ik ben allergies voor hondenroos en ik heb een hond. Ik doe haar voor geen goud weg. Dan maar branderige ogen. Ik heb wel oogdruppels en die helpen maar minimaal.
Hmm klinkt dus als hooikoorts idd, zo maar even naar de drogist voor oogdruppels. En volgende week maar naar de huisarts voor de zekerheid....
klinkt als hooikoorts, hier is het ook om te huilen de hele dag
druppels helpen niet vind ik. Neem cetirizine, kan je op recept krijgen maar ook los kopen
Wat is cetirizine dan Meds? Zalf/spray/pillen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven