Bril voor vermoeide ogen?
zondag 20 september 2015 om 18:28
Bestaat er een bril voor vermoeide ogen, dat iemand weet? Ik wil morgen nog gaan informeren bij een opticien, maar dacht laat ik hier eerst even kijken je weet maar nooit.
Ik heb voor mijn gevoel kraaien ogen, en voor anderhalf jaar terug nog me ogen laten testen, via de werkgever maar dat was verder prima. Een bril voor achter de laptop, pc, tablet, t.v.? ik heb vaak last van een trillend ooglid van het staren naar een scherm, en vermoeide ogen.
Ik zit er niet veel achter, maar vraag me gewoon af, of er zoiets bestaat op de markt? zou ideaal zijn iets wat filtert.
En nee geen zonnebril...
Ik heb voor mijn gevoel kraaien ogen, en voor anderhalf jaar terug nog me ogen laten testen, via de werkgever maar dat was verder prima. Een bril voor achter de laptop, pc, tablet, t.v.? ik heb vaak last van een trillend ooglid van het staren naar een scherm, en vermoeide ogen.
Ik zit er niet veel achter, maar vraag me gewoon af, of er zoiets bestaat op de markt? zou ideaal zijn iets wat filtert.
En nee geen zonnebril...
zondag 20 september 2015 om 18:47
Er loopt een kringspier in je oog de accomodatiespier die de lens scherpt stelt. Dichtbij kan deze spier dat niet lang volhouden daarom moet je om de paar minuten meters verder kijken en van focus wisselen. Doe je dat te weinig dan worden je ogen moe.
Hoe ouder je wordt hoe minder goed je oog in staat is om de lens scherp te stellen dan heb je soms een leesbril nodig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Accommodatie_(oog)
Hoe ouder je wordt hoe minder goed je oog in staat is om de lens scherp te stellen dan heb je soms een leesbril nodig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Accommodatie_(oog)
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 20 september 2015 om 18:49
Nee, maar persoonlijk vind ik een bril het meest ontspannend als de glazen ongeveer gelijke sterkte hebben, wat er dan op neer komt dat één oog een tamelijk goede sterkte heeft maar de andere wat minder. Zoiets draag ik thuis bij computer en tv.
Ik heb ook een bril die goed aangemeten is trouwens, die ik ook draag, een multifocus.
Ik heb ook een bril die goed aangemeten is trouwens, die ik ook draag, een multifocus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 20 september 2015 om 18:50
Inderdaad niet een specifieke vermoeide-ogen-bril. Maar het kan wel zijn dat je ogen wat moeite moeten doen net op de afstand laptop/pc/tablet (je gebruikt de hele dag door je oogspieren om het beeld scherp te stellen op veraf, dichtbij, veraf, dichtbij etc). Dan heb je niet de hele dag een bril nodig, want je ogen kunnen het nog wel scherp stellen, maar toch kan het vermoeiend kijken zijn. Dan kan het fijn zijn om een bril te hebben die precies voor die ene afstand is afgesteld, zodat je ogen in ieder geval op die afstamd moeiteloos kunnen kijken.
Laat de boel eens goed doormeten bijneen opticien, en geef vooraf aan dat je dit probleem ervaart. Als ze alleen maar kijken of je nog goed scherp kunt zien komt er misschien niks uit.
Laat de boel eens goed doormeten bijneen opticien, en geef vooraf aan dat je dit probleem ervaart. Als ze alleen maar kijken of je nog goed scherp kunt zien komt er misschien niks uit.
zondag 20 september 2015 om 19:07
Van een bril weet ik het niet maar er schijnen wel druppeltjes tegen vermoeide ogen te zijn. Van Optrex geloof ik. Is dat een optie?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 20 september 2015 om 20:47
Ik heb een bril met digital lenses, die zijn dus -zo is mij verteld- speciaal voor wie veel achter een scherm zit. Ik heb ze genomen omdat mijn ogen op relatief korte tijd een heel stuk slechter geworden waren. Ik heb ze nu dik een jaar en ik heb geen last van pijnlijke ogen of zo, maar dat had ik ervoor ook niet echt (sterkte was dus gewoon achteruit gegaan).
Het is iets anders dan een computerbril, overigens. Dat heeft een collega ook, maar dat zie je. Aan mijn glazen zie je helemaal niks. Ze zijn een stuk duurder en misschien is het commerciële onzin en ben ik er gewoon ingetrapt, maar het gaf mij wel wat gemoedsrust. Ik zit op werkdagen héél lang achter een scherm (in de richting van 15 uur, zoiets).
Het is iets anders dan een computerbril, overigens. Dat heeft een collega ook, maar dat zie je. Aan mijn glazen zie je helemaal niks. Ze zijn een stuk duurder en misschien is het commerciële onzin en ben ik er gewoon ingetrapt, maar het gaf mij wel wat gemoedsrust. Ik zit op werkdagen héél lang achter een scherm (in de richting van 15 uur, zoiets).
maandag 21 september 2015 om 17:29
Ik ben geweest en inderdaad, er bestaan geen brillen voor vermoeide ogen.
Ik had nog navraag gedaan voor een computerbril, maar dat was voor mij onnodig na een uitgebreide oogmeting, zo stom wilde nog informeren naar die digital lenses, maar kon niet op het woord komen ,
Maar ik ga van de week toch weer langs, om de bril te bestellen (was nog aan het twijfelen over de montuur) sla het dit keer wel op in me telefoon.
Ik had nog navraag gedaan voor een computerbril, maar dat was voor mij onnodig na een uitgebreide oogmeting, zo stom wilde nog informeren naar die digital lenses, maar kon niet op het woord komen ,
Maar ik ga van de week toch weer langs, om de bril te bestellen (was nog aan het twijfelen over de montuur) sla het dit keer wel op in me telefoon.