Gezondheid alle pijlers

Bruin (oud) bloedverlies en pijn in onderbuik

21-11-2012 11:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Vandaag een week geleden zou mijn menstruatie moeten beginnen. Het begon zoals wel eens vaker met een klein beetje bruin (oud) bloed. Echter duurde dit 3 dagen en daarna was het weg.

Voor mijn gevoel bleef mijn menstruatie dus uit en heb ik gisteren een zwangerschapstest gedaan. Mijn buik voelde al een paar dagen vol en groot en ergens in mij voelde ik ook dat er iets aan de hand was/is.

De zwangerschapstest was negatief tot mijn grote opluchting. Maar toch maak ik me zorgen. Vandaag ben ik mijn klachten van de afgelopen tijd eens op een rijtje gaan zetten:

Een aantal maanden geleden dachten ze dat ik nierstenen had (met hevige koorts), na opname in het ziekenhuis bleek er buiten een opgezette linker nier niets te zien te zijn.

De afgelopen tijd pijn in onderrug, normaal hele heftige menstruaties, moeilijke stoelgang, vermoeidheid, misselijkheid en soms duizelig en gevoel van flauwvallen... En sinds 3 dagen nu ook erge pijn in mijn onderbuik/liezen

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet ik kan naar de dokter gaan maar die heb ik dus met deze klachten al zo vaak bezocht dat ik toch even wil afwachten.
Wij mogen geen diagnoses stellen. Dus kunnen je niet vertellen wat het kan zijn. Bel toch maar even de huisarts gezien je klachten zijn uitgebreid.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik kan je wel vertellen wat ik denk dat het is, maar ik ben geen dokter en ik kan je niet zien. Dus, hup, terug naar de dokter. Als deze klachten aanhouden, is het echt niet raar om je huisarts ermee lastig te vallen!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Toch terug gaan naar de dokter en een verwijskaart vragen voor ziekenhuis!

Wat het kan zijn weet ik dus ook niet , maar de klachten zijn te erg om mee te blijven lopen!
Ik herken het, maar was toch echt zwanger

Ook negatieve testen.
quote:rozenstruikje schreef op 21 november 2012 @ 11:18:

Ik herken het, maar was toch echt zwanger

Ook negatieve testen.Je hebt een aantal testen gedaan? Hoe ben je er uiteindelijk achtergekomen?
Laat een bloed nemen?
quote:lindahier schreef op 21 november 2012 @ 11:20:

[...]

Je hebt een aantal testen gedaan? Hoe ben je er uiteindelijk achtergekomen?

Ik heb meerdere rare zwangerschappen gehad.

1. negatieve testen, onregelmatig bloedverlies en op een gegeven moment voelde ik toch een bolling onderin mijn buik. Bleek ik 16 weken zwanger.

2. Ik bleef bloeden maandenlang, kreeg hormoon kuurtje, echo, niets te zien, menstruatie bleef daarna uit, bloed geprikt, vermoeden mola zwangerschap, zwangerschap bleef zitten, tripple test gedaan, uitslag syndroom van down, met als resultaat een gezond kind.

3. Zwanger, miskraam gehad. Echo gemaakt en buik was leeg. Menstruatie gehad, keer erop wat jij omschrijft, oud bruin bloed, negatieve test, weer echo, 12 weken zwanger. Miskraam bleek geen miskraam, maar een zeer vroege nog niet waarneembare zwangerschap en sowieso hcg hormoon wat het raar doet.

Ik ben raar.
quote:lindahier schreef op 21 november 2012 @ 11:20:

[...]

Je hebt een aantal testen gedaan? Hoe ben je er uiteindelijk achtergekomen?Een aantal maanden later werd het vanzelf duidelijk
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
(Sorry Rozenstruikje, ik kon het even niet laten.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 21 november 2012 @ 11:24:

[...]

Een aantal maanden later werd het vanzelf duidelijk Een aantal maanden later is het te laat :P
quote:Elmervrouw schreef op 21 november 2012 @ 11:25:

(Sorry Rozenstruikje, ik kon het even niet laten.)

Idd heb je binnen 9 maanden zekerheid
quote:rozenstruikje schreef op 21 november 2012 @ 11:29:

[...]

Idd heb je binnen 9 maanden zekerheid We willen alleen (nog) geen kindje. Ik ben momenteel aan het afstuderen en mijn vriend en ik huren momenteel een redelijk klein appartement hahah
Dit soort klachten zijn niet typisch zwangerschapsklachten. Maak nou maar een afspraak!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, de dokter dacht trouwens het probleem aan aantal weken geleden gevonden te hebben: vitamina B12 tekort.. dus daar is een al een injectie traject voor gestart
Jemig Rozenstruikje, wat een bizarre verhalen! Jouw lijf en die van je kinderen belazeren de boel dus voortdurend?!

Lindahier, kan vanalles zijn van zwangerschap tot SOA. Ik zou sowieso nog een zwangerschapstest ertegenaan gooien en een afspraak (weer) maken bij de huisarts.
This is not kosher!
Ben je aan de pil?
quote:Nikkie79 schreef op 21 november 2012 @ 13:05:

Ben je aan de pil?ja, al vanaf mijn 12e ofzo op advies van de huisarts vanwege hele heftige menstruatie
quote:lindahier schreef op 21 november 2012 @ 11:38:

Ja, de dokter dacht trouwens het probleem aan aantal weken geleden gevonden te hebben: vitamina B12 tekort.. dus daar is een al een injectie traject voor gestart

Hopelijk dat dat iets helpt dan. Vitamine B12 tekort kan voor heel veel nare/ ernstige klachten zorgen. Goed dat je huisarts hier op heeft gecheckt, er zijn er genoeg die hier nog totaal niet aan denken volgens mij.

Verder zou ik zelf met jouw klachten toch ook wel willen uitsluiten of er niet iets bij mijn geslachtsorganen verkeerd zit (eierstokken, baarmoeder etc.). Maarja dat ben ik. Maar misschien hadden ze t dan al wel gezien als daar iets verkeerd zit? Aangezien ze hebben geconstateerd dat je nier dikker is dan normaal en dit misscien met MRI of zo is gebeurd (neem aan dat ze dan misschien groter deel van de buik zien)?

Tja, ach ik ben ook geen dokter. Je klachten passen misschien ook bij die te dikke nier (?) (vermoeidheid, misselijk e.d.) en bij vitamine B12 gebrek.

Hopelijk gaat het snel beter.
quote:gwenni schreef op 21 november 2012 @ 20:39:

[...]

Hopelijk dat dat iets helpt dan. Vitamine B12 tekort kan voor heel veel nare/ ernstige klachten zorgen. Goed dat je huisarts hier op heeft gecheckt, er zijn er genoeg die hier nog totaal niet aan denken volgens mij.

Verder zou ik zelf met jouw klachten toch ook wel willen uitsluiten of er niet iets bij mijn geslachtsorganen verkeerd zit (eierstokken, baarmoeder etc.). Maarja dat ben ik. Maar misschien hadden ze t dan al wel gezien als daar iets verkeerd zit? Aangezien ze hebben geconstateerd dat je nier dikker is dan normaal en dit misscien met MRI of zo is gebeurd (neem aan dat ze dan misschien groter deel van de buik zien)?

Tja, ach ik ben ook geen dokter. Je klachten passen misschien ook bij die te dikke nier (?) (vermoeidheid, misselijk e.d.) en bij vitamine B12 gebrek.

Hopelijk gaat het snel beter.

ja, het is inmiddels al wel 2 maanden geleden dat ze die vitamine B12 injecties zijn gaan geven, weet jij/iemand hoe snel je daar iets van merkt?

En de uroloog heeft toen met een echo gezien dat mijn nier iets vergroot was en ja in combinatie met het nu niet ongesteld worden (alleen beetje bruin bloed) ga ik toch aan andere dingen denken...

Ik heb ook iets gelezen over een vleesboom die andere organen ook in verdrukking kan brengen... ervaringen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven