Buikpijn...
maandag 17 augustus 2009 om 12:10
Sinds vorige week heb ik veel last van buikpijn. Het zit echt helemaal onderin mijn buik, volgens mij ter hoogte van mijn blaas. Het zeurt de hele dag een beetje, maar vooral met plassen doet het haske pijn. Vooral het laatste beetje, zeg maar. Het is echter geen branderig gevoel bij de uitgang, maar echt IN mijn buik. Heel naar gevoel.
Heb zelf al even gezocht op internet, maar kon niet echt iets duidelijks vinden. Natuurlijk ga ik hiermee naar de dokter, maar mijn eigen huisarts is pas volgende week weer terug en bij de vervanger kom ik niet graag. Ik weet dat we hier met z'n allen geen dokter zijn, maar ik dacht dat iemand hier het misschien zou herkennen n.a.v. mijn beschrijving.
Dus, herkent iemand deze symptonen en wat was de diagnose toen?
Heb zelf al even gezocht op internet, maar kon niet echt iets duidelijks vinden. Natuurlijk ga ik hiermee naar de dokter, maar mijn eigen huisarts is pas volgende week weer terug en bij de vervanger kom ik niet graag. Ik weet dat we hier met z'n allen geen dokter zijn, maar ik dacht dat iemand hier het misschien zou herkennen n.a.v. mijn beschrijving.
Dus, herkent iemand deze symptonen en wat was de diagnose toen?
maandag 17 augustus 2009 om 12:13
Goh, buikpijn en pijn bij het plassen. Doet dat geen belletje bij je rinkelen? Dat zijn tekenen die op een blaasontsteking kunnen wijzen. Niet wachten tot de eigen huisarts terug is (tenzij je een onverhoopte nierbekkenontsteking wel aanlokkelijk vindt klinken ), maar even met de praktijk bellen en urine laten testen.
Daarnaast zijn we hier inderdaad geen dokters. Als je meer wilt weten, dan zul je toch echt even naar die vervanger moeten gaan. Buikpijn kan 101 oorzaken hebben.
Daarnaast zijn we hier inderdaad geen dokters. Als je meer wilt weten, dan zul je toch echt even naar die vervanger moeten gaan. Buikpijn kan 101 oorzaken hebben.
vandaag ga ik van alles kunnen
maandag 17 augustus 2009 om 12:14
Ik zou gewoon even naar de vervanger gaan, en breng vast wat ochtendurine mee. Misschien heb je toch een forse blaasontsteking die blijkbaar niet weg gaat als je er al zo lang last van hebt. Er zijn ook nog andere dingen mogelijk, dus gewoon even gaan. Nog een week wachten lijkt me niet handig als het al zo lang duurt.
Overigens kan je ook waarschijnlijk wat urine bij de assistente afgeven die het voor je kan nakijken. Dan weet je alvast wat meer en hoef je die vervanger helemaal niet te zien, tenzij het toch iets anders is daneen blaasontsteking, dan zal je toch......
beterschap en laat ons even horen dat je geweest bent
Overigens kan je ook waarschijnlijk wat urine bij de assistente afgeven die het voor je kan nakijken. Dan weet je alvast wat meer en hoef je die vervanger helemaal niet te zien, tenzij het toch iets anders is daneen blaasontsteking, dan zal je toch......
beterschap en laat ons even horen dat je geweest bent

anoniem_90534 wijzigde dit bericht op 17-08-2009 12:15
Reden: typo
Reden: typo
% gewijzigd
maandag 17 augustus 2009 om 13:11
De symptonen van blaasontsteking zijn, volgens mijn vriend Google,
- vaak aandrang hebben om te plassen, maar niet zoveel plassen
- branderig gevoel bij het plassen
- buikpijn
Aan de eerste twee symptonen voldoen ik niet, het is meer pijn bij het plassen. Heb al eens blaasontsteking gehad, dus ik weet hoe dat voelt. Nouja, ik zal straks de assistente even bellen of ik inderdaad wat urine mag afgeven morgenochtend.
Bedankt voor het meedenken!
- vaak aandrang hebben om te plassen, maar niet zoveel plassen
- branderig gevoel bij het plassen
- buikpijn
Aan de eerste twee symptonen voldoen ik niet, het is meer pijn bij het plassen. Heb al eens blaasontsteking gehad, dus ik weet hoe dat voelt. Nouja, ik zal straks de assistente even bellen of ik inderdaad wat urine mag afgeven morgenochtend.
Bedankt voor het meedenken!
maandag 17 augustus 2009 om 13:31
Siep, het zijn symptomen en dat betekend niet dat je alles moet hebben. Buikpijn en pijn bij het plassen (wat overigens ook branderig kan voelen) is vaak een blaasontsteking.
het hoeft niet met ochtendurine, kan ook met urine van de dag. Je moet dan alleen niet heel veel drinken (dat is dan weer tegenstrijdig met een blaasontsteking -> is veel drinken).
Bel gewoon de assistente en leg het even voor. Waarschijnlijk zal ze je gelijk langs laten komen omdat je er al zolang mee loopt.
het hoeft niet met ochtendurine, kan ook met urine van de dag. Je moet dan alleen niet heel veel drinken (dat is dan weer tegenstrijdig met een blaasontsteking -> is veel drinken).
Bel gewoon de assistente en leg het even voor. Waarschijnlijk zal ze je gelijk langs laten komen omdat je er al zolang mee loopt.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 17 augustus 2009 om 14:02
Siep: is denk ik grote kans dat het blaasontsteking is..ik heb namelijk ook een hele tijd met vage klachten rondgelopen. Ik had in mijn hele leven nog nooit blaasontsteking gehad, dus ik herkende de klachten totaal niet als blaasontsteking.
Ik had ook geen branderig gevoel bij het plassen,laatste restje plassen deed ook geen pijn. Maar wel een drukkend/zeurderig gevoel in onderbuik en veel moeten plassen en niet op kunnen houden. Urinetestje bij huisarts wees uit dat er bacterie in zat. En huisarts (ook toevallig de vervanger!) zei dat ik er waarschijnlijk al tijdje mee rondliep. uiteindelijk nu 2 antibioticakuren verder ben ik er waarschijnlijk van af..urine is voor zekerheid op kweek,dus morgen uitslag.
Dus ga gewoon langs bij vervanger, joh,potje urine inleveren is zo gebeurd. 1 advies, probeer wel de ochtendurine (eerst even wassen/douchen) in te leveren.is toch het meest betrouwbaar volgens mij. Heb nog steeds wel klachten linksonder in buik (duidelijk niet de blaas) en dat mag de huisarts fijn uitzoeken (denk mijn darmen).
Succes!
Ik had ook geen branderig gevoel bij het plassen,laatste restje plassen deed ook geen pijn. Maar wel een drukkend/zeurderig gevoel in onderbuik en veel moeten plassen en niet op kunnen houden. Urinetestje bij huisarts wees uit dat er bacterie in zat. En huisarts (ook toevallig de vervanger!) zei dat ik er waarschijnlijk al tijdje mee rondliep. uiteindelijk nu 2 antibioticakuren verder ben ik er waarschijnlijk van af..urine is voor zekerheid op kweek,dus morgen uitslag.
Dus ga gewoon langs bij vervanger, joh,potje urine inleveren is zo gebeurd. 1 advies, probeer wel de ochtendurine (eerst even wassen/douchen) in te leveren.is toch het meest betrouwbaar volgens mij. Heb nog steeds wel klachten linksonder in buik (duidelijk niet de blaas) en dat mag de huisarts fijn uitzoeken (denk mijn darmen).
Succes!
vrijdag 11 september 2009 om 21:08