Burn-out tips
zondag 27 oktober 2019 om 10:45
Hey! Binnen een een week heb ik 2 examens. Ik heb een erg zware burn-out, dus kan eigenlijk niks zonder heel veel pijn pijn en een hoofd dat helemaal overspoeld. Ik heb me voorgenomen om nu elke dag maximaal anderhalf uur te leren en dat te verdelen in 10 minuten. Hopelijk lukt mij dat. Ik denk het wel, omdat ik afgelopen dagen hele dagen zat te leren, dus al ver ben. Maar daardoor wel meer ’ingestoord’. En ik wil voorkomen dat ik niet helemaal blokkeer van mn volle hoofd en de pijn om mn examen dat ik t niet kan afamken of dat ik na mn ene examen zoveel pijn heb dat ik niet naar de ander kan. Hebben jullie goede burn-out tips voor mij die ik deze week kan doen? Sowieso ga ik elke avond even een mediatieapp aanzetten en probeer ik zoveel mogelijk te fietsen en te hardlopen. Maar ik moet proberen nog veel meer te doen voor mn examens.
zondag 27 oktober 2019 om 10:55
Je hebt goals en die moet je halen, precies de reden waarom je in een burnout bent belandt. Als die examens zo belangrijk zijn skip je al het andere wat je moeite kost en ga je leren vanuit de ontspanning. Dat betekent dat als je gaat leren dat je dat doet met een ontspannen lichaam. Voel je je schouders richting je oren gaan dan stop je om ze te laten hangen en zo ga je je lichaam af terwijl je leert. Voel je spierspanning ergens in je lichaam dan stop je met leren en mediteer je je lichaam tot ontspanning.
Weinig mensen weten dat het onmogelijk is om geestelijk gespannen te zijn als je lichaam ontspannen is. (wordt veel gebruik van gemaakt bij vliegangst). Het zal niet meteen lukken maar met consequent doen kun je leren om je lichaam op commando te ontspannen.
Weinig mensen weten dat het onmogelijk is om geestelijk gespannen te zijn als je lichaam ontspannen is. (wordt veel gebruik van gemaakt bij vliegangst). Het zal niet meteen lukken maar met consequent doen kun je leren om je lichaam op commando te ontspannen.
zondag 27 oktober 2019 om 10:59
Je schrijft: Ik heb een erg zware burn-out en daarna schrijf je zoveel waarbij ik weet dat iemand met een 'erg zware burn-out' dat echt niet kan. Heb jij je zelf die diagnose gegeven?
Ik denk dat je erg veel op je nek hebt of aan je hoofd hebt, misschien overspannen of oververmoeid, kan ook tégen een burn-out, maar echt geen erg zware burn-out als je het mij vraagt.
Ik denk dat je erg veel op je nek hebt of aan je hoofd hebt, misschien overspannen of oververmoeid, kan ook tégen een burn-out, maar echt geen erg zware burn-out als je het mij vraagt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zondag 27 oktober 2019 om 11:01
zondag 27 oktober 2019 om 11:05
Echt wel. Er zijn veel verschillende burn-outs. De een is lichamelijk afgebrand en de ander vooral geestelijk, de een valt tegen de vlakte, slaapt dagen lang aan een stuk (wat goed is), en de ander weet niet hoe hij/zij rust krijgt in zijn hoofd of lijf, en zelfs tijdens een burn-out veranderd er ook nog het een en ander. De een is na zes of acht maanden weer fit, en de ander na 2 jaren nog niet de oude.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 11:10
11.48% gewijzigd
zondag 27 oktober 2019 om 11:06
zondag 27 oktober 2019 om 11:09
En uiteindelijk word het een uitputting, wat zeer lang nodig heeft om te herstellen. Bij uitputting kunnen organen trager werken.
zondag 27 oktober 2019 om 11:11
Maar dat zegt niets over hoe erg, zwaar of wat dan ook een de burn-out is!Fleurtje_5 schreef: ↑27-10-2019 11:05Echt wel. Er zijn veel verschillende burn-outs. De een is lichamelijk afgebrand en de ander vooral geestelijk, de een valt tegen de vlakte, slaapt dagen lang aan een stuk (wat goed is), en de ander weet niet hoe hij/zij rust krijgt in zijn hoofd of lijf, en zelfs tijdens een burn-out veranderd er ook nog het een en ander. De een is na zes of acht maanden weer fit, en de ander na 2 jaren nog niet de oude.
zondag 27 oktober 2019 om 11:28
En als het hoofd met al zijn onrust (vaak door vermoeidheid) denkt toch door te moeten racen legt het lichaam de boel lam. En dan lukt niets meer. Ook geen topic openen om tips te vragen. Niet iedereen kan slapen met onrust in het hoofd maar rust nemen is wel heel belangrijk.
Tis te hopen dat men er geen blijvende beschadiging aan overhoud. Blijvende hersenbeschadiging, vergeetachtigheid, concentratiestoornis etc.
zondag 27 oktober 2019 om 11:59