Gezondheid alle pijlers

Burn-out

30-10-2019 15:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volledig op en loop helemaal over. 10 minuten inspanning is al teveel. Omdat ik zo uitgeput was, doe ik nu maar 2 vakken op school. Maar op het moment is dat dus teveel (vroeger toen ik nog niet uitgeput was niet natuurlijk). Maar ik krijg steeds als ik begin over mijn klachten op school te horen: daarom doe je maar 2 vakken.
Overal hoor ik dat. Dus ik twijfel enorm aan mezelf. Ik ben bang dat ik de enige jongvolwassenen ben die zo uitgeput is dat ie eigenlijk niks meer kan en dus zelfs 2 vakken teveel zijn. Zelfs mijn psycholoog heeft er nooit zo van gehoord. Ik durf er nier meer open over te praten op school enzo. Want wie is er nou weer zo uiteput op deze leeftijd dat ie zelfs 2 vakken niet aan kan. Waarom is dit ook zo onbekend als het toch wel echt bestaat😞
Elieke schreef:
30-10-2019 15:45
Nouja ik vroeg me in dit topic gewoonaf of dit bestaat
Blijkbaar bestaat het, jij hebt het.

En ik herken het, ik sliep destijds denk ik wel 20 uur per dag.

En kon in de rest van de tijd vrijwel niks.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik weet niet of ik een burn-out had of overspannen was maar feit was dat ik na een heel moeilijk 1,5 jaar zwaar oververmoeid en uitgeput was. Wat mij heeft geholpen is voor mezelf plannen dat ik een jaar de tijd mag nemen om bij te komen en er bovenop te komen. Ik deed vooral in het begin alleen het broodnodige zodat het huis en alles wel op orde was en we elke dag konden eten (ik heb een gezin). Verder alles op een laag pitje dus ook internet en vrienden. Ik deed alles wat ik moest doen in de ochtend dus ook wat ik ook maar kon voorbereiden voor het avondeten en daarna vooral elke dag na de lunch op de bank liggen voor een rust periode. Soms sliep ik diep soms alleen liggen luisteren naar bv muziek.

Verder heb ik eindeloos veel makkelijk weg te lezen boeken gelezen en bladen. Wat heel belangrijk is is denk ik ook dat je genoeg lichaam beweging moet krijgen. Ik ben weer gaan zwemmen zo'n drie keer per week. En elke dag om 9 uur naar bed.

Nu gaat het langzaamaan beter gelukkig en kan ik weer wat meer aan. Ik zwem nog steeds 3 keer per week en spreek nu ook wat vaker met vriendinnen af. Ook kan ik gelukkig weer wat uitdagendere boeken aan.

Ik hoop dat je snel weer wat meer energie hebt en je echt aan je herstel gaat werken met alle tips die er zijn gegeven! Veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven