Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nartjie: succes met de pomp!
Alle reacties Link kopieren
succes Nartjie, hoop dat je er echt iets aan hebt!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Succes Nartjie!
Hopelijk is het goed gegaan met de pomp Nartjie!

JollyRider waar de hack komt jouw onderschrift vandaan. :rofl:

Ik heb het moeilijk. Zou zaterdag avond met Regenboog wat gaan drinken met een oud collega van hem. Maar toen we bijna bij het treinstation waren, was het alsof ik adem aan het halen was door een rietje... Ik durfde echt niet te gaan.

Net in het centrum even in de rij voor postzegels, en mijn bril slaat aan van het zweet. En mijn maagzuur doet ook nog steeds moeilijk.

En ik voel me gewoon een mislukt mens. Als ik dan door de winkelstraat loop en mezelf zie in die winkelruiten.. :blauwoog:
Yellow: je bent geen mislukt mens. Je bent een prachtmens, met problemen waar je, ondanks alle moeite die je ervoor gedaan hebt, nog steeds geen hulp voor hebt gekregen, :hug: :hug:
Yellow lieverd, je bent GEEN mislukt mens. :hug:
Yellow, wat naar voor je. Niet zo onaardig doen tegen jezelf hoor. Ik vind je net als Cesium een prachtmens. Hopelijk krijg je straks eindelijk goede hulp :hug:
Yellow, wat naar en heftig. Ik hoop dat je straks goede hulp krijgt, want jij mag er echt wel zijn! :hug:
Mijn dag werd gedomineerd door hoofdpijn. Het grootste gedeelte dus maar in bed doorgebracht. Gelukkig had ik toch geen plannen.
Ik kreeg net een mail van een bedrijf waar ik verplicht gesolliciteerd had, dat ze me graag op gesprek willen.
Yellow, ik herken het mislukte gevoel. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik had hier net een huilende dochter. Ze was weer gezakt voor een tentamen. Het wordt een net niet-net wel haar propedeuse halen vrees ik.
Las ook dat bijna 60 procent van de HBO-V studenten het eerste jaar niet haalt.
Zó jammer. Ze is zó onwijs gemotiveerd om in de zorg te gaan werken en zo knalt haar zelfvertrouwen naar beneden.
Er schijnt een of andere motie te zijn in de tweede kamer om het aantal te behalen punten omlaag te doen voor het eerste jaar, maar die is er nog niet door.
Ze moet er minimaal 50 halen.
Bij zoon zijn studie was het eerste jaar 42 punten en de 60 in anderhalf jaar.
Bij dochters studie dus 50.
Ze gaat het waarschijnlijk nét niet halen.... :frusty:
lise1985 schreef:
15-04-2019 16:48
Mijn dag werd gedomineerd door hoofdpijn. Het grootste gedeelte dus maar in bed doorgebracht. Gelukkig had ik toch geen plannen.
Ik kreeg net een mail van een bedrijf waar ik verplicht gesolliciteerd had, dat ze me graag op gesprek willen.
Frustrerend Lise! Vooral omdat je graag wilt maar gewoon niet kan.
lientje69 schreef:
15-04-2019 11:57
Nee , dit zijn de euro's die zorgkind betaald heeft voor zijn auto.
Mijn eerste auto was 500 gulden, dus iets van 225 euro omgerekend.

Succes nartjie.
En ik kan me voorstellen dat je een auto mist, geeft toch een stuk vrijheid.

Leuk plaatje Doro!

Ik geef werkelijk niks om auto's.
Het moet starten en rijden en me brengen waar ik heen wil. Dat is voor mij het enige belangrijke.
Of het er nou niet uitziet, of speciale opties heeft of wat dan ook, boeit me niks.
Als het me maar brengt naar waar ik wil.
Zo denken wij op zich ook over een auto, maar wij hebben wel nieuw.
We begonnen (man begon, voordat we samenwoonden) met tweedehands auto's, maar die stonden om de haverklap stil. En we zijn er niet handig in, ik wat handiger dan man, maar kon er niets mee. Dus toen ik zwanger was, wilde ik een nieuwe. Ik wilde niet met zo'n oud barrel ergens in de regen en kou langs de weg komen te staan, wachten op collega's (van man) die wel even kwamen helpen, maar vaak ook niet. En/of wachten op wegenwacht. Ik wilde gewoon een auto die start als ik wil rijden. En met nieuw heb je dan wat meer garantie.

Ik rijd wel altijd met cruisecontrol. Vooral ook bij 50 of 70 km wegen. Anders zit ik zo op de 100, zeker als anderen ook wat harder rijden. En voor langere afstanden is het ideaal, want ik krijg overal pijn door gas geven. In het donker heb ik 'm minder vaak aan, omdat ik inderdaad het gevoel wil hebben op de snelheid te kunnen anticiperen.
Later is nu
Hier nog een mislukt persoon.
Heb nu de pomp. Alleen eerst de basaal, toen ik had met proefset, maar wel met insuline. En moet om de 2 uur bls meten, ook vannacht.

Ik was op een gegeven moment bezig met het vullen van reservoir en de aansluiting van infusieset en ik was maar aan het kijken er klopt iets niet. Zegt de dvk, wat ben je nu aan het doen, ik zeg er klopt iets niet, ik kan die infusieset niet aansluiten op de reservoir.
Bleek dat ik de verkeerde had. Ze had de verkeerde besteld. Voor een andere merk pomp. Gelukkig hadden ze in het ziekenhuis de juiste.
Maar ik mocht de fout recht zetten bij leverancier.
Wat een gedoe Nartjie!

En Lientje, dat klinkt echt zot, als ik jou over je dochter hoor praten is ze perfect voor in de zorg. Ik snap het nut niet van die harde grens.
Nartjie , dat ligt niet aan jou. Dat is dan een hele domme fout van de dvk.
En waarom moet jij dat rechtzetten? Dat moet zij doen!

Yellow, ik snap dat ook niet. Of Ja, ik snap het een beetje. Ze moeten natuurlijk veel kennis hebben. Met mensen mag je geen fouten maken.
Maar om een 5,5 te halen moet je 75% goed beantwoorden. Dat is best veel!!
Dochter had een 5. Helaas. 68% goed. En dat is normaal een voldoende op andere studies. Maar hier dus niet.

Je zou denken dat ze iets soepeler moeten zijn.
Of de studie 5 jaar maken zodat de druk lager wordt ofzo
Zo los je de tekorten in de zorg nooit op natuurlijk.
En raak je gemotiveerde studenten kwijt
Ik ben bang dat de tekorten in de zorg alleen nog maar meer oplopen.
Kwebbeltje91 schreef:
15-04-2019 18:36
Ik ben bang dat de tekorten in de zorg alleen nog maar meer oplopen.
Ik ben er ook bang voor ja.
Ik denk dat zo'n beetje de helft van dochters klas niet door kan gaan naar het tweede jaar wegens tekort punten.
Dat betekent dat er van de 100-120 studenten hbo-v maar 60 de eindstreep halen. Daarna haakt door de werkdruk nog eens 14% af las ik.
Dan wordt de spoeling rap dun natuurlijk.
Ik was al mislukt toen er als embryo werd besloten om de meisjeskant op te gaan ipv de jongetjeskant.
Verrassing bij geboorte pa en ma. Weer een dochter erbij ipv de gewenste zoon.
lientje69 schreef:
15-04-2019 18:48
Ik ben er ook bang voor ja.
Ik denk dat zo'n beetje de helft van dochters klas niet door kan gaan naar het tweede jaar wegens tekort punten.
Dat betekent dat er van de 100-120 studenten hbo-v maar 60 de eindstreep halen. Daarna haakt door de werkdruk nog eens 14% af las ik.
Dan wordt de spoeling rap dun natuurlijk.
Verbaasd me helemaal niets.. Ik weet er alles van helaas.

Ik heb trouwens deze week nog een afscheid op het werk. Collega appte me, met de vraag of ik het leuk zou vinden om nog wat te gaan drinken met collega's. Ook omdat er nog 2 collega's weggaan. Vind het wel leuk om de collega's nog even te zien.

Als het goed is krijg ik morgen meer te horen over nieuwe werk.
nartjie schreef:
15-04-2019 19:15
Ik was al mislukt toen er als embryo werd besloten om de meisjeskant op te gaan ipv de jongetjeskant.
Verrassing bij geboorte pa en ma. Weer een dochter erbij ipv de gewenste zoon.
Niks van aantrekken nartjie. Jij bent gewoon uniek!
Spannend kwebbeltje !

Ik heb vandaag weer een rondje banensite gedaan. Maar niks gevonden helaas. Volgende week maar opnieuw. Er zal toch ooit wel iets op mijn pad komen? Of zou ik echt officieel te oud zijn ? :sarcastic:
Nartjie: :hug:
Nartjie, je zou toch zeggen dat ze alle tijd hebben gehad om de goede spullen te bestellen. Ik hoop dat je er veel profijt van gaat hebben.

Lientje, wat leuk dat zorgkind zijn eerste auto heeft gekocht en er zo blij mee is! Hopelijk gaat dat voor jou ook schelen. En wat bizar streng zijn ze bij jouw dochter op de studie zeg.. Ik vind het niet heel raar dat zoveel mensen de studie dan niet halen.

Yellow (en nartjie) jullie zijn zeker niet mislukt, dat er niet de goede hulp wordt geboden kunnen jullie ook niets aan doen. Jullie zijn juist hele lieve, warme mensen :hug:
@nartjie, vervelend dat dit nu ook weer even misgaat.

@lientje, blijf goede hoop houden hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven