Chronische pijn - vervolg

zaterdag 16 maart 2019 om 21:02
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
vrijdag 3 mei 2019 om 07:04
Wat een tijd weer om te posten, Jolly
Jij rustige avond/nacht gehad, Suzy?
Ik ga op de fiets naar het werk. M'n pees (of de omgeving daarvan) "ademt" Dasniegoenie he? Komt straks een alien uit
Dit weekend op de bank liggen, dat weet ik wel!
Volgende week vrijdag voor controle en dan moet ik weer gaan belasten, maar ik ben bang dat ik dat nu al teveel doe
Ik vraag me trouwens ook wel eens af hoe het met Sanne en Nes (?) is. En er waren meer, maar ben niet zo goed in de nicks.

Ik ga op de fiets naar het werk. M'n pees (of de omgeving daarvan) "ademt" Dasniegoenie he? Komt straks een alien uit

Volgende week vrijdag voor controle en dan moet ik weer gaan belasten, maar ik ben bang dat ik dat nu al teveel doe
Ik vraag me trouwens ook wel eens af hoe het met Sanne en Nes (?) is. En er waren meer, maar ben niet zo goed in de nicks.
Later is nu
vrijdag 3 mei 2019 om 07:22
Ik dacht dat jij de Pabo gedaan had Suzy? Of heb je dat later via zij instroom gedaan?
Ik vind het ook rustiger als ik alleen thuis ben.
Van de kinderen heb ik weinig last , die zitten meestal op hun kamers. Maar man is hier nogal nadrukkelijk aanwezig zeg maar.
Qua steun van mijn gezin verwacht ik ook meer van de kinderen dan van man.
De steun van man zal voornamelijk bestaan uit het feit dat hij " erachter" staat dat ik het ga doen.
Kinderen zijn wel bereid wat meer in huis te doen. Man en zorgkind( deze 2 lijken heel erg op elkaar, vandaar dat ze het samen zo goed kunnen vinden) lopen vooral te muiten dat ik wel moet zorgen dat er warm eten is als ik een keer avonddienst heb. De liefde van de man ...enz.
Eerst nog maar eens zien dat ik door de selectie kom. Ga me er nu nog niet druk om maken.
Van de kinderen heb ik weinig last , die zitten meestal op hun kamers. Maar man is hier nogal nadrukkelijk aanwezig zeg maar.
De steun van man zal voornamelijk bestaan uit het feit dat hij " erachter" staat dat ik het ga doen.
Kinderen zijn wel bereid wat meer in huis te doen. Man en zorgkind( deze 2 lijken heel erg op elkaar, vandaar dat ze het samen zo goed kunnen vinden) lopen vooral te muiten dat ik wel moet zorgen dat er warm eten is als ik een keer avonddienst heb. De liefde van de man ...enz.

Eerst nog maar eens zien dat ik door de selectie kom. Ga me er nu nog niet druk om maken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 3 mei 2019 om 09:37
Goedemorgen,
Lientje, als man je niet meer mee vraagt op zijn klussen, krijg je al veel rust.
Zorgkind kan op kookcursus bij dochter.
Ze gaat dat hier ook. Dan koken ze samen.
Ik ben voorlopig helaas weinig alleen thuis. Zoon doet dit jaar zijn eindexamen.
Dreamer, doe je voorzichtig? Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij dat ademende....
Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken.
Lientje, als man je niet meer mee vraagt op zijn klussen, krijg je al veel rust.
Ik ben voorlopig helaas weinig alleen thuis. Zoon doet dit jaar zijn eindexamen.
Dreamer, doe je voorzichtig? Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij dat ademende....
vrijdag 3 mei 2019 om 13:36
Nou... ik werd om 5:00 wakker, 6:00 wakker. Ik heb nieuwe gordijnen maar nu heb ik last van het licht dat via de badkamer en het bovenlichaam de slaapkamer in schijntDreamer schreef: ↑03-05-2019 07:04Wat een tijd weer om te posten, Jolly![]()
Ik ga op de fiets naar het werk. M'n pees (of de omgeving daarvan) "ademt" Dasniegoenie he? Komt straks een alien uit![]()
![]()

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 3 mei 2019 om 13:38
Eerst HBO-V maar gestopt na het 3e jaar ivm bekkeninstabiliteit. Toen naar de lerarenopleiding VO gegaan (pabo is voor basisonderwijs).lientje69 schreef: ↑03-05-2019 07:22Ik dacht dat jij de Pabo gedaan had Suzy? Of heb je dat later via zij instroom gedaan?
Kinderen zijn wel bereid wat meer in huis te doen. Man en zorgkind( deze 2 lijken heel erg op elkaar, vandaar dat ze het samen zo goed kunnen vinden) lopen vooral te muiten dat ik wel moet zorgen dat er warm eten is als ik een keer avonddienst heb. De liefde van de man ...enz.![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 3 mei 2019 om 13:43
Och dat gehang in examentijd. Ik werd er kriegel van. Ze deden hier tegelijk examen gelukkig. Waar dochter druk aan het leren was sliep zoon elke dag uit op de dagen dat er geen examen was, deed vervolgens alsof ie aan het leren was en was verder alleen aan het consumeren. Ja, ze verdienen wel een beetje rust maar examentijd is voor mij normaliter juist extra druk.Moyrrie- schreef: ↑03-05-2019 09:37Goedemorgen,
Maar ook na de examens, dan waren ze er wel, dan weer niet. Dan dacht je even voor jezelf te hebben en stampten er weer vijf pubers naar binnen. Op zich niet erg hoor maar was blij toen alles weer normaal was.
Succes voor hem!

vrijdag 3 mei 2019 om 13:59
Dank je!suzyqfive schreef: ↑03-05-2019 13:43Och dat gehang in examentijd. Ik werd er kriegel van. Ze deden hier tegelijk examen gelukkig. Waar dochter druk aan het leren was sliep zoon elke dag uit op de dagen dat er geen examen was, deed vervolgens alsof ie aan het leren was en was verder alleen aan het consumeren. Ja, ze verdienen wel een beetje rust maar examentijd is voor mij normaliter juist extra druk.
Maar ook na de examens, dan waren ze er wel, dan weer niet. Dan dacht je even voor jezelf te hebben en stampten er weer vijf pubers naar binnen. Op zich niet erg hoor maar was blij toen alles weer normaal was.
Succes voor hem!
Je omschrijft het helemaal goed.

vrijdag 3 mei 2019 om 17:02
Ola! Mijn 1e werkweek is een feit
Heb tot nu toe fijne en lieve cliënten. De 1e week is toch even spannend, omdat je het huis/appartement en de cliënt nog niet kent.
Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Lichamelijk is het ook veel minder zwaar. De vermoeidheid valt me tot nu toe ook nog mee.
Ik werd vanmiddag gebeld door de podo-therapeut.
Ik was in de veronderstelling dat ik pas over 3 weken op controle hoefde, maar hij had het over vanmiddag. "Eh, ik dacht dat het pas over 3 weken was?"
Niet dus
Stond dus voor vanmiddag in de agenda bij hem. Maar hij vroeg of het verzet kon worden naar volgende week vrijdag. Ja hoor, geen probleem.
Dus hoe ik er nu bij kom dat ik pas eind mei op controle hoefde.. Geen idee.

Heb tot nu toe fijne en lieve cliënten. De 1e week is toch even spannend, omdat je het huis/appartement en de cliënt nog niet kent.
Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Lichamelijk is het ook veel minder zwaar. De vermoeidheid valt me tot nu toe ook nog mee.
Ik werd vanmiddag gebeld door de podo-therapeut.
Ik was in de veronderstelling dat ik pas over 3 weken op controle hoefde, maar hij had het over vanmiddag. "Eh, ik dacht dat het pas over 3 weken was?"
Niet dus

Stond dus voor vanmiddag in de agenda bij hem. Maar hij vroeg of het verzet kon worden naar volgende week vrijdag. Ja hoor, geen probleem.

Dus hoe ik er nu bij kom dat ik pas eind mei op controle hoefde.. Geen idee.
vrijdag 3 mei 2019 om 17:19
Gelukkig maar dan dat hij het wilde verzetten kwebbeltje! En wat fijn voor je dat dit minder zwaar is! Dat gaat alleen nog maar beter worden natuurlijk als je een meer routine in krijgt. De eerste maanden in een nieuwe baan zijn altijd zwaar, als het dan nu al meevalt is dat extra winst.
vrijdag 3 mei 2019 om 17:28
Man zijn klussen zijn al drastisch verminderd Moyrrie.
Dat is vooral als hij vrij is of geen ander werk heeft.
Nu werkt hij tussen de 48 en 84 uur per week. Dan bij de korte weken nog de reistijd erbij en hij houdt weinig puf over om andere dingen te doen.
Alleen hier thuis moet nog het nodige gebeuren. En bij schoonmoeder. En schoonzus heeft ook werk voor hem, badkamer vernieuwen.
Dus als ik vrij ben zie ik de bui al hangen.
Zal mooi zijn als ik de opleiding mag gaan doen. Dan ben ik er gewoon niet.
Dat is vooral als hij vrij is of geen ander werk heeft.
Nu werkt hij tussen de 48 en 84 uur per week. Dan bij de korte weken nog de reistijd erbij en hij houdt weinig puf over om andere dingen te doen.
Alleen hier thuis moet nog het nodige gebeuren. En bij schoonmoeder. En schoonzus heeft ook werk voor hem, badkamer vernieuwen.
Dus als ik vrij ben zie ik de bui al hangen.

Zal mooi zijn als ik de opleiding mag gaan doen. Dan ben ik er gewoon niet.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:25
Fijn dat je een goede eerste werkweek had kwebbel! Een goed begin is het halve werk.
Fijn dat je afspraak verzet kon worden en je niet meteen een peperdure rekening voorgeschoteld krijgt.
Ik kreeg ineens een rekening van de fysio. Die heb ik nog nooit gehad. Vaag.
Spannend weekje voor dochter komende week. Maandag afrijden, woensdag operatie (plaatje uit haar pols die ze na haar ongeluk erin heeft gekregen) en zaterdag wordt ze 18.
Fijn dat je afspraak verzet kon worden en je niet meteen een peperdure rekening voorgeschoteld krijgt.

Ik kreeg ineens een rekening van de fysio. Die heb ik nog nooit gehad. Vaag.
Spannend weekje voor dochter komende week. Maandag afrijden, woensdag operatie (plaatje uit haar pols die ze na haar ongeluk erin heeft gekregen) en zaterdag wordt ze 18.

vrijdag 3 mei 2019 om 21:14
Vanmiddag weer een gevecht gehad met reservoir vullen. Kreeg het maar niet gevuld, het was wel gevuld, maar heel langzaam ging de insuline weer uit het reservoir.
Werd er op een gegeven moment zo gefustreerd. Zat gewoon te janken, waarom lukt het niet ineen keer. Pijnlijke vingers van het vullen van dat rotding.
Toen mijzelf hard toegesproken en zei tegen mijzelf, kijk nou goed wat he moet doen, je hebt het boek voor je snufferd.
Toen lukte het wel. Maar het lastige, het plaatje is al een stuk verder dan ik tekst. Als ik dat af heb, dan is de rest easy. En maar afwachten dat het plakkertje van de infusie set niet vast zit in de inserter. Dan kan je plakken wat je wilt. Dan moet je weer op nieuw beginnen.
Lise, had jou moeder ook zoveel problemen met haar pomp.
Werd er op een gegeven moment zo gefustreerd. Zat gewoon te janken, waarom lukt het niet ineen keer. Pijnlijke vingers van het vullen van dat rotding.
Toen mijzelf hard toegesproken en zei tegen mijzelf, kijk nou goed wat he moet doen, je hebt het boek voor je snufferd.
Toen lukte het wel. Maar het lastige, het plaatje is al een stuk verder dan ik tekst. Als ik dat af heb, dan is de rest easy. En maar afwachten dat het plakkertje van de infusie set niet vast zit in de inserter. Dan kan je plakken wat je wilt. Dan moet je weer op nieuw beginnen.
Lise, had jou moeder ook zoveel problemen met haar pomp.

vrijdag 3 mei 2019 om 21:38
Ziet er wel gezellig uit dat tasje nartjie. Voorzover zoiets gezellig kan zijn dan.
En met die pomp, dat krijg je écht wel onder de knie hoor!
Over een paar maanden kijk je erop terug en denk je, goh , wat was ik toen aan het klungelen, maar nu heb ik het onder de knie gelukkig. Het hoort erbij, je kan niet alles in één keer perfect doen.
En met die pomp, dat krijg je écht wel onder de knie hoor!
Over een paar maanden kijk je erop terug en denk je, goh , wat was ik toen aan het klungelen, maar nu heb ik het onder de knie gelukkig. Het hoort erbij, je kan niet alles in één keer perfect doen.