Collectiviteitskorting zorgverzekering
vrijdag 23 november 2018 om 23:51
zaterdag 24 november 2018 om 01:47
Sommige organisaties hebben systemen om dat te controleren. Andere organisaties niet. Soms wil de zorgverzekeraar die gegevens ook niet verstrekken om die databases te kunnen vergelijken.
Of zijn de systemen niet op orde.
Maar bij anderen zal dat wel heel goed geregeld zijn of moet je een klantnummer opgeven.
De zorgverzekeraar kan het meestal niet heel veel schelen of je wel of geen recht hebt op de korting; zijn allang blij met de extra klanten.
Maar als je bijv gebruik maakt van ledenkorting (ANWB of bijv KBO-PCOB) zullen die wel aandringen op dat lidmaatschap. Daar hebben ze nl bij te winnen.
Of zijn de systemen niet op orde.
Maar bij anderen zal dat wel heel goed geregeld zijn of moet je een klantnummer opgeven.
De zorgverzekeraar kan het meestal niet heel veel schelen of je wel of geen recht hebt op de korting; zijn allang blij met de extra klanten.
Maar als je bijv gebruik maakt van ledenkorting (ANWB of bijv KBO-PCOB) zullen die wel aandringen op dat lidmaatschap. Daar hebben ze nl bij te winnen.
zaterdag 24 november 2018 om 09:09
Je moet echt bijna altijd meteen een collectiviteitsnummer kunnen ophoesten en daarna bijna altijd een lidmaatschapsnummer
(fnv of wat dan ook) of een personeelsnummer ( werkgeverscollectiviteit) later bij het aanvragen.
Van de week was er ook al zo'n iemand die denkt dat verzekeraars en de bonden en werkgevers helemaal debiel zijn ofzo.
Het komt wel eens voor dat je na vertrek bij werkgever of bond nog te lang er gebruik van kan maken. En heel soms heb je organisaties erbij zitten waar de admin sowieso een rommeltje is.
Maar meestal is er een soort controle of heb je bepaalde gegevens nodig om de aanvraag rond te kunnen maken.
(fnv of wat dan ook) of een personeelsnummer ( werkgeverscollectiviteit) later bij het aanvragen.
Van de week was er ook al zo'n iemand die denkt dat verzekeraars en de bonden en werkgevers helemaal debiel zijn ofzo.
Het komt wel eens voor dat je na vertrek bij werkgever of bond nog te lang er gebruik van kan maken. En heel soms heb je organisaties erbij zitten waar de admin sowieso een rommeltje is.
Maar meestal is er een soort controle of heb je bepaalde gegevens nodig om de aanvraag rond te kunnen maken.
zaterdag 24 november 2018 om 11:18
Controle ligt vaak aan soort collectiviteit (lidmaatschap of werkgever?) en ook aan betaalwijze. Als iemand via zijn salaris betaald, zal het eerder opvallen dat er geen recht meer is op collectiviteit dan wanneer iemand zelf betaald.
Ik werkte voor verzekeraar die grotendeels draaide op werkgeverscollectiviteiten. Wij kregen in- en uitdienstmeldingen door van de werkgevers.
Ik werkte voor verzekeraar die grotendeels draaide op werkgeverscollectiviteiten. Wij kregen in- en uitdienstmeldingen door van de werkgevers.
zaterdag 24 november 2018 om 12:09
Ik heb een soortgelijke vraag; hoe zit het met halverwege het jaar niet meer bij de werkgever werken? Mag je dan de rest van het jaar wel die korting blijven gebruiken? Of ligt dat aan de werkgever? Mijn man weet nu al dat hij per augustus niet meer voor deze werkgever werkt.... Ik weet vrij zeker dat de werkgever dit antwoord niet weet, maar ik vind het ook zo wat om de verzekering te bellen * iets met slapende honden....*
zaterdag 24 november 2018 om 17:52
Welke zorgverzekeraar is het? Bij aantal kan ik eventueel antwoord geven.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑24-11-2018 12:09Ik heb een soortgelijke vraag; hoe zit het met halverwege het jaar niet meer bij de werkgever werken? Mag je dan de rest van het jaar wel die korting blijven gebruiken? Of ligt dat aan de werkgever? Mijn man weet nu al dat hij per augustus niet meer voor deze werkgever werkt.... Ik weet vrij zeker dat de werkgever dit antwoord niet weet, maar ik vind het ook zo wat om de verzekering te bellen * iets met slapende honden....*
Ik werk zelf via uitzendbureau en hun regel is op 1 januari in dienst betekent hele jaar korting.
zaterdag 24 november 2018 om 17:57
zaterdag 24 november 2018 om 19:41
Helaas. Net een andere als mijn werkgever
Het is wel zo dat overstappen tussen zorgverzekeraars midden in het jaar vaak mag als het van werkgeverscollectiviteit naar werkgeverscollectiviteit is.