Gezondheid alle pijlers

Commerciële tandarts???

05-12-2013 14:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een afspraak bij een tandarts, waar ik nog niet eerder geweest was. Online alles ingevuld en een controle en gebitsreiniging ingevuld voor een afspraak.

Toen ik binnen kwam, moest ik was formulieren invullen en daarna wilde de receptioniste me meenemen om foto's te maken.

Ik zei: "Eeeeeeh, daar heb ik geen afspraak voor gemaakt?

Bovendien zijn er begin dit jaar nog foto's gemaakt door mijn vorige tandarts dus lijkt me niet nodig".

Toen kreeg ik te horen dat zonder foto's te maken, de tandarts niet in mijn mond mag kijken... Want als ik de deur uit zou stappen en ik zou flauw vallen (??) of een kaakontsteking krijgen die niet zichtbaar is, dan zou de tandarts aansprakelijk zijn..

Ik ben dus weer vertrokken, aangezien het maken van foto's zo'n 130 euro zou gaan kosten.

Ik ben vaker bij andere tandartsen geweest maar heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt.. Is er zoveel veranderd op dit gebied of is dit een truc geweest om meer geld te verdienen?
Inderdaad Winkelfanaat. En ik had dus echt net de rekening á ¤70,- al ontvangen van de tandarts. De blikken van de assistentes over en weer waren niet zo aardig toen ik zei dat ik geen foto's wilde laten maken. Eerst probeerden ze het nog met 'ja maar we willen zien of de ontsteking is gegroeid'. Toen ik aangaf dat die kan me klein leek omdat ik geen last meer had na een AB kuur hoefde het dus opeens niet meer.
quote:Nemesis. schreef op 05 december 2013 @ 23:56:

Inderdaad Winkelfanaat. En ik had dus echt net de rekening á ¤70,- al ontvangen van de tandarts. De blikken van de assistentes over en weer waren niet zo aardig toen ik zei dat ik geen foto's wilde laten maken. Eerst probeerden ze het nog met 'ja maar we willen zien of de ontsteking is gegroeid'. Toen ik aangaf dat die kan me klein leek omdat ik geen last meer had na een AB kuur hoefde het dus opeens niet meer.Nogmaals, assistentes mogen niet zelfstandig foto's maken. Alleen in opdracht van de tandarts. Dus alleen als de tandarts jou gezien heeft.
Het volstaat vaak om iedere 3 jaar controlefoto's te maken, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen. Als wij nieuwe patiënten krijgen en we zien in het dossier dat hun oude tandarts 2 jaar geleden foto's heeft gemaakt en we hebben die foto's ook ontvangen dan maken we geen nieuwe foto's maar pas over een jaar
quote:Ruby-Ann schreef op 05 december 2013 @ 16:11:

Dan wel een kapper die zegt: "Nee u wilt geen masker? Dan mag ik u niet behandelen....

[...]

Want wij willen niet het risico nemen dat u als u hier de deur uitstapt uw haarpunten ineens gaan splijten of nog erger: flauwvallen!
Het is gewoon manipulatie van de bovenste plank...quote:winkelfanaat schreef op 06 december 2013 @ 09:26:

[...]

Want wij willen niet het risico nemen dat u als u hier de deur uitstapt uw haarpunten ineens gaan splijten of nog erger: flauwvallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven