Gezondheid alle pijlers

Constant spanning in de buik

26-08-2009 12:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb even een vraagje.

Heb al zeker 2 weken lang last een continu spanning in de buik. Alsof je ergens zenuwachtig voor bent en dan 24 uur per dag 2 weken lang. Maar ik ben nergens zenuwachtig voor en heb ook geen stress.

Ik ben begin van het jaar 2,5 maanden gestopt met de pil, maar daarna weer begonnen. We wilden er voor gaan, maar toen kochten we een huis en toch maar even niet. Dus voor de zekerheid aan de pil. Nu is het zo dat ik door heel veel drukte de pil (ECHT NIET BEWUST) best vaak vergeten ben, maar 2 weken geleden ben ik weer "officieel" gestopt. Als het gebeurd dan gebeurd het zei mijn vriend.

2 Augustus kreeg ik 04:00 's nachts flinke krampen in de buik. Lag krom van de pijn. Toen weer om 06:30 en toen weer om 09:00. Daarna had ik lichtere krampen 3 dagen lang en sindsdien heb ik die continu spanning in mijn buik. 2 dagen na mijn krampen ben ik ongesteld geworden. Ff een vies praatje........, maar dit was 1 dag veel en helder. De dag erna helemaal niks en de volgende 2 dagen een heel klein beetje bruinig.

Dit is niet voor mij zoals het normaal zou gaan. Wordt altijd op een dinsdag ongesteld en dan 2 dagen erg en dan bouwt het weer af. Hoogstens heb ik er van di t/m za last van... normaal gesproken.

Herkent iemand dit? Die continu spanning in de buik? En nog steeds heel af en toe hele kleine krampjes.

Wordt het nu toch wel zat en naar de dokter wil ik niet. Ik kom er bijna nooit, maar als ik er kom dan vraagt ze wat IK denk dat het is (????????) en rusten!!!!

Hoop op wat reacties.

Alvast bedankt.
quote:Mijzelf81 schreef op 26 augustus 2009 @ 12:27:

Hallo allemaal,

Heb al zeker 2 weken lang last een continu spanning in de buik. Alsof je ergens zenuwachtig voor bent en dan 24 uur per dag 2 weken lang. Maar ik ben nergens zenuwachtig voor en heb ook geen stress.

Ik ben begin van het jaar 2,5 maanden gestopt met de pil, maar daarna weer begonnen. We wilden er voor gaan, maar toen kochten we een huis en toch maar even niet. Dus voor de zekerheid aan de pil. Nu is het zo dat ik door heel veel drukte de pil (ECHT NIET BEWUST) best vaak vergeten ben, maar 2 weken geleden ben ik weer "officieel" gestopt. Als het gebeurd dan gebeurd het zei mijn vriend.

2 Augustus kreeg ik 04:00 's nachts flinke krampen in de buik. Lag krom van de pijn. Toen weer om 06:30 en toen weer om 09:00. Daarna had ik lichtere krampen 3 dagen lang en sindsdien heb ik die continu spanning in mijn buik. 2 dagen na mijn krampen ben ik ongesteld geworden. Ff een vies praatje........, maar dit was 1 dag veel en helder. De dag erna helemaal niks en de volgende 2 dagen een heel klein beetje bruinig.

Dit is niet voor mij zoals het normaal zou gaan. Wordt altijd op een dinsdag ongesteld en dan 2 dagen erg en dan bouwt het weer af. Hoogstens heb ik er van di t/m za last van... normaal gesproken.

Herkent iemand dit? Die continu spanning in de buik? En nog steeds heel af en toe hele kleine krampjes.

Wordt het nu toch wel zat en naar de dokter wil ik niet. Ik kom er bijna nooit, maar als ik er kom dan vraagt ze wat IK denk dat het is (????????) en rusten!!!!

Hoop op wat reacties.

Alvast bedankt.

Ten eerste; je natuurlijke menstruatie en je pilmenstruatie zijn niet vergelijkbaar met elkaar.

Ten tweede; als je niet tevreden bent met je huisarts, zorg je als de sodemieter dat je er eentje zoekt waarbij je wel tevreden bent.

Ten derde; niemand hier ziet jou in levende lijve, niemand kent je medische geschiedenis, dus niemand kan (en mág) hier een diagnose stellen.

Tot zover mijn wijze les.
Nou sorry hoor, maar ik vraag hier niet om een doktersverklaring, maar of iemand dit misschien OOK weleens heb gehad. Die constante spanning in de buik.
Oke ik kan mijn verhaal boven niet verwijderen, maar ik ga het anders vragen:

Sinds 2 weken heb ik een constante spanning in mijn buik. Vooraf gegaan heb ik flinke buikkrampen gehad. Herkent iemand dit???
Ja, maar dan op darm-gebied dus daar heb je niets aan

Weet wel dat je door te rommelen met de pil, bloedingen kunt krijgen die anders zijn dan anders. Met rommelen bedoel ik dus een aantal keer vergeten.

Enne... heb je al een zwangerschapstest gedaan? Als je de pil niet helemaal goed geslikt hebt zou het daar ook mee te maken kunnen hebben.......
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat Sarah zegt klopt, we zijn geen artsen en een (goeie) arts wil meer weten. Als jij hier al twee weken mee loopt is het slim om je te laten onderzoeken. Ga met vragen naar haar toe, zeg dat je niet weet wat er is, want dat je dan wel zelf een oplossing had gezocht. Geef dat aan bij je huisarts en gebruik het niet als smoes om niet te gaan. Het is een drempel, maar zó hoog als jij hem maakt, hoeft het echt niet!

Bovendien, doordat je nu zelf de link legt met het stoppen met de pil, duw je ons al in die richting. Een arts kan daar veel beter doorheen prikken. Misschien heb je wel last van je darmen? Hoe zit het met je stoelgang? Wat voor andere medicijnen slik je? Heb je iets anders gegeten? Voelt je buik fysiek ook "hard"? Ik ben geen arts, maar dit komt bij mij bovendrijven als ik je zo lees.

En verder, haal voor de zekerheid een testje, je weet immers maar nooit! Bij sommige mensen kan het heel snel raak zijn.
quote:Mijzelf81 schreef op 26 augustus 2009 @ 12:27:

Hallo allemaal,

Hoop op wat reacties.

Alvast bedankt.Heb je uit kunnen vinden wat de oorzaak van die constante spanning was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven