Continue angstgevoel waarom?
zaterdag 14 april 2018 om 00:59
Ik gebruik Ashgawandha tegen angst. Mij helpt het.
Misschien is het ook iets voor jou ?
Info erover : https://ayuhuid.nl/ashwagandha-tegen-st ... eloosheid/
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 01:09
Leonietmachine schreef: ↑14-04-2018 00:59Ik gebruik Ashgawandha tegen angst. Mij helpt het.
Kwakzalverij!
zaterdag 14 april 2018 om 11:57
Dat kan je ervan vinden.
Het komt uit de Indiase geneeskunde . Die heeft een andere benadering van ziekte en symptoombestrijding.
De Chinese geneeskunde en westerse kruidenleer idem.
Synthetische medicijnen zijn in het westen gangbaar.
In de Indiase of Chinese geneeskunst niet, daar wordt (nog) met hulp van natuurlijke middelen of methoden gewerkt.
Of je gelooft of het werkt is aan jou. Mijn eigen ervaring ermee is dat het voor mij werkt.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander misschien niet, of misschien ook wel.
Het is dan ook geen meldisch advies maar enkel een tip om angstgevoel,stress en depressiviteit te verminderen.
Bij ernstige angststoornis is het raadzaam om de huisarts /ggz /psychische hulp te raadplegen voor therapie of indien nodig passende medicatie .
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 12:04
TO : je angstgevoelens hangt samen met je rouwproces .
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je moeder is overleden , hoe jong jijzelf bent , wat jullie band was, hoe je haar dood hebt ervaren etc . Voorjou is het overlijden van je moeder in elk geval zwaar. Dit kan je met hulp van een therapeut verwerken.
Kennelijk heb jij het (nog) erg moeilijk met het loslaten en zonder je moeder te durven leven.
Als je nog geen hulp bij rouw hebt, lijkt het mij voor jou goed om daar achteraan te gaan.
Een afspraak met je huisarts maken , die je een verwijsbrief kan geven voor rouwverwerking therapie .
Ook kan hij indien nodig jou medicatie voorschrijven tegen angst,slapeloosheid e/o depressie .
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je moeder is overleden , hoe jong jijzelf bent , wat jullie band was, hoe je haar dood hebt ervaren etc . Voorjou is het overlijden van je moeder in elk geval zwaar. Dit kan je met hulp van een therapeut verwerken.
Kennelijk heb jij het (nog) erg moeilijk met het loslaten en zonder je moeder te durven leven.
Als je nog geen hulp bij rouw hebt, lijkt het mij voor jou goed om daar achteraan te gaan.
Een afspraak met je huisarts maken , die je een verwijsbrief kan geven voor rouwverwerking therapie .
Ook kan hij indien nodig jou medicatie voorschrijven tegen angst,slapeloosheid e/o depressie .
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 12:16
Nee, dat beweer ik ook niet.Hamsterweken schreef: ↑14-04-2018 12:08Synthetisch of natuurlijk zeg natuurlijk niks over of en hoe een middel werkt.
Dat een middel wetenschappelijk bewezen is geeft ook geen 100% garantie dat het werkt (bij elk persoon) .
Synthetisch of natuurlijk kan beiden werken , wat bij wie aanslaat verschilt per persoon/geval .
Placebo's kunnen ook werken bij sommigen.
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 14:30
Een menselijk lichaam in China of India werkt hetzelfde als in de westerse wereld hoor.Leonietmachine schreef: ↑14-04-2018 11:57Dat kan je ervan vinden.
Het komt uit de Indiase geneeskunde . Die heeft een andere benadering van ziekte en symptoombestrijding.
De Chinese geneeskunde en westerse kruidenleer idem.
.
Voor echte aandoeningen werken alleen reguliere, beproefde methoden.
Of denk jij dat een hartinfarct, kanker, beroerte daar anders behandeld wordt als in ons land?
Mao zelf gaf geen shit om acupunctuur, dat was een simpel, goedkoop zoethoudertje voor de arme boerenbevolking.
Hijzelf liet zich behandelen door Amerikaanse artsen en zijn eigen lijfarts was in de VS opgeleid.
zaterdag 14 april 2018 om 14:42
karin12345 schreef: ↑14-04-2018 14:30Een menselijk lichaam in China of India werkt hetzelfde als in de westerse wereld hoor.
Of denk jij dat een hartinfarct, kanker, beroerte daar anders behandeld wordt als in ons land?
Mao zelf gaf geen shit om acupunctuur, dat was een simpel, goedkoop zoethoudertje voor de arme boerenbevolking.
Hijzelf liet zich behandelen door Amerikaanse artsen en zijn eigen lijfarts was in de VS opgeleid.
Je weet niet dat heel veel medicatie zijn oorsprong heeft uit planten? Zoals Aspirine door wilgenbast en Taxus voor kankermedicijnen?
Beetje kortzichtig om te denken dat planten en kruiden niet heilzaam kunnen zijn bij bepaalde problemen.
zaterdag 14 april 2018 om 15:17
Als je dat denkt, heb jij mij niet goed gelezen/begrepen.FarFarAway schreef: ↑14-04-2018 14:42Je weet niet dat heel veel medicatie zijn oorsprong heeft uit planten? Zoals Aspirine door wilgenbast en Taxus voor kankermedicijnen?
Beetje kortzichtig om te denken dat planten en kruiden niet heilzaam kunnen zijn bij bepaalde problemen.
zaterdag 14 april 2018 om 15:31
Je hebt al heel wat topics geopend over dit onderwerp, je hebt therapie, medicijnen en praat hier van je af..
Ik denk dat zo langzamerhand alles er al over gezegd is; vertel je ook aan je behandelaar dat niets helpt?
Heb je nog naar Eckhart Tolle gekeken op YouTube?
Ik maak me een beetje zorgen, het komt op mij over alsof je 24/7 bezig bent met hulp zoeken terwijl er al zoveel hulp is. Bespreek het met de psycholoog waar je gesprekken hebt die kent je tenslotte.
Heel veel sterkte ik snap heel goed dat je erg in de war bent maar er is geen tovermiddel tegen verdriet en angst helaas...
Ik denk dat zo langzamerhand alles er al over gezegd is; vertel je ook aan je behandelaar dat niets helpt?
Heb je nog naar Eckhart Tolle gekeken op YouTube?
Ik maak me een beetje zorgen, het komt op mij over alsof je 24/7 bezig bent met hulp zoeken terwijl er al zoveel hulp is. Bespreek het met de psycholoog waar je gesprekken hebt die kent je tenslotte.
Heel veel sterkte ik snap heel goed dat je erg in de war bent maar er is geen tovermiddel tegen verdriet en angst helaas...
zaterdag 14 april 2018 om 20:20
Voor echte aandoeningen werken ALLEEN reguliere beproefde methoden ?karin12345 schreef: ↑14-04-2018 14:30Een menselijk lichaam in China of India werkt hetzelfde als in de westerse wereld hoor.
Ojee, stop de medische wetenschap want alleen de reguliere en beproefde methoden werken. Niet verder onderzoeken of andere methoden misschien ook of misschien wel effectiever werken.
Stick to the beproefde methoden
Beetje kortzichtig...
Dat jij niet gelooft in andere methoden of middelen, wil niet zeggen dat andere methoden of middelen niet ook kunnen werken.
Maar als jij zo zeker bent van de reguliere en beproefde methoden, dan blijf jij daar bij. Jouw keus en prima. Niemand die je dwingt om er van af te wijken hoor.
Wist je dat hoogleraar kanker van Eijk (Erasmus) onderzoek doet naar de positieve effecten van curcuma bij kanker ? Curcuma is een kruid dat in de Indiase geneeskunst veel wordt gebruikt. Zou het dan toch kunnen werken ?
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 20:25
In mijn gemeente was er vorig jaar een inzamelingsactie voor Taxus takken ten bate van kankermedicijn. Ik vond dat een bijzonder bericht : men werd opgeroepen om takken in te brengen ,als men deze bomen/struiken in de tuin had staan.FarFarAway schreef: ↑14-04-2018 14:42Je weet niet dat heel veel medicatie zijn oorsprong heeft uit planten? Zoals Aspirine door wilgenbast en Taxus voor kankermedicijnen?
Ik wist niet dat Aspirine zijn oorsprong heeft in wilgenbast. Leuk om te weten.
Que Sera Sera