Gezondheid alle pijlers

Crohn/Colitis en andere darmzaken

08-08-2013 09:38 57 berichten
Voor iedereen met Crohn of Colitis. Mensen met andere darmzaken zijn ook welkom. Schrijf hier je frustraties van je af of kom gewoon even gezellig langs.
Alle reacties Link kopieren
yasuko, het lukt me niet jou een berichtje te sturen (jij blijkt aangegeven te hebben geen privéberichten te willen ontvangen).

Hoe gaat het inmiddels met je buik ?

Bij mij ging het even iets beter, maar nu alweer helemaal naar af. Opnieuw maagpijn, misselijk, krampen, diarree... heel de hutsekluts
quote:fam1973 schreef op 11 september 2013 @ 15:37:

yasuko, het lukt me niet jou een berichtje te sturen (jij blijkt aangegeven te hebben geen privéberichten te willen ontvangen).

Hoe gaat het inmiddels met je buik ?

Bij mij ging het even iets beter, maar nu alweer helemaal naar af. Opnieuw maagpijn, misselijk, krampen, diarree... heel de hutsekluts

Dat had ik inderdaad niet goed aangevinkt!!!

Ik heb nu priveberichten aangezet.

Je kunt ook gewoon mailen naar:

xxxx

Rot zeg, dat je weer naar af bent!!

(Ik haal straks het emailadres wel weer weg)
Up. Hoe gaat het? Ik ben nu 7 weken zwanger van de derde. Ik heb best nog last van mijn colitis helaas
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Je zei wel dat jullie bezig waren, maar niet dat je al daadwerkelijk zwanger was. Leuk hoor!

Ik heb natuurlijk veel gelezen ovef colitis en zwangerschap, maar wat vaak haaf voren komt is dat als je een opvlamming hebt en je wordt zwanger, deze aardig heftig kan zijn. Daarom is het ook zo belangrijk om zeker te weten dat he darmen in orde zijn zodra je aan kinderen wilt beginnen......maar goed, bij iedereen is het anders en jij hebt ook al wat ervaring. Ik alleen negative bij mijn zwangerschap en daarom ook nog niet d2 durf om aan een 2dente beginnen. Ik ben toen 5 x opgenomen, alle medicatie maar gekregen wat bestond, prednison, remicade, maar daar maaktd ik na 3 mnd antistoffen voor en nu imuran. Maar daar mag ik nu wel zwanger mee worden. Vroeger niet begreep ik.

Wat heb jij nog voor medicatie? Medicatie innemen is minder slecht voor de baby dan een zieke moeder.
Hallo allemaal,

Ik vraag mij af of er altijd ontstekingswaarde in het bloed moeten zitten als je uit wil zoeken of je chron hebt omdat er geen ontstekingswaardes zijn bij mij maar verga wel van pijn en ben doodmoe.

Ik heb als een kind een ontsteking van binnenuit gehad op m'n elfde verjaardag.

Ik word door gestuurd naar een gynacaloge om te kijken of daar het probleem zit als daar niets uit komt naar een mdl arts. Ik ben blij als er niks uit komt en dat het daadwerkelijk alleen pds is maar ik zal ook opgelucht zijn dat er wel wat uitkomt want dan stel ik mij niet aan. Ik ben glutenvrij gaan eten daarvan 10 kilo afgevallen valt beter en soja producten ook maar helaas is het dat niet. Iemand nog tips?

Groetjes!
Nee, niet alle patiënten hebben verhoogde ontstwkingswaarden (wel veel). Tegenwoordig testen ze ook calprotectine in de ontlasting, dit is een soort ontstekingwaarde specifiek voor de darmen. maar ik weet niet of elk ziekenhuis dan al doet (wordt meestal via MDL aangevraagd). Maar de meest zekere manier om echt te weten of er een ontsteking in de darm zit is door middel van een endoscopie. Niet heel fijn, maar wel deé manier om het daadwerkelijk te bekijken.
Hoi,

Ik heb ook de ziekte van Crohn.

Ik wilde even zeggen dat het gemiddeld tien jaar duurt voordat de diagnose Crohn gesteld wordt. Veel mensen lopen dus jaren met klachten voor het duidelijk wordt. Dit kan komen doordat de ontstekingen bij Crohn ook spontaan kunnen genezen en steeds van plek kunnen wisselen.

Ook kan het gebeuren dat het bloed oke is, terwijl er wel ontstekingen zitten. Het is echt een veradelijke ziekte...
Niet mokken, maar knokken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven