Gezondheid alle pijlers

cursus Mindfulness ervaringen?

01-04-2010 11:12 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Allemaal,

Op advies van arts en psycholoog wil ik graag een cursus Mindfulness gaan volgen in Utrecht. Ik heb even gegoogeld, en er zijn aardig wat aanbieders van deze cursus....Ik wil een goede vinden en ben dus op zoek naar ervaringen! Hoeft niet persé ervaring in Utrecht te zijn, ben hoe dan ook benieuwd hoe het is bevallen.

Hoor het graag, dank voor de moeite!

groet, Kinke
Hoi Kinke, ikvolg op dit moment ook een cursus mindfulness. Eigenlijk voornamelijk uit nieuwsgierigheid en een beetje met de gedachte dat ik daardoor wat meer aandacht voor de dagelijkse dingen zou kunnen krijgen, en rust in het hoofd.

Affijn.

Deze cursus bestaat uit 8 ochtenden en een stiltedag. Die moet nog komen. We zijn nu halverwege de cursus en ik vind het heel plezierig. Veel meditatie en ook wat yoga. Je moet wel veel huiswerk doen, wel 45 minuten a een uur per dag. Als je dat niet doet, kom je er ook niet echt "in" en kan je het volgens mij net zo goed niet doen (de cursus).

Tijdens zo n meditatie ga je heel aandachtig voelen hoe je ademhaalt, wat je voelt in je lichaam van je tenen tot je kruin. En elke keer dwaal je natuurlijk af met je gedachten. De instructie is om steeds weer, zonder oordelen (van: wat ben ik hier slecht in! ofzo) terug te keren naar de meditatie. Al is het 100 keer.

Ik woon btw niet in de buurt van Utrecht, dus aan mijn cursus heb je denk ik niks. Maar er zijn er vast ook bij jou in de buurt. Succes met je zoektocht.
Hier in het zuiden des lands worden Mindfulness trainingen aangeboden door de GGZ, je kunt je dan aanmelden via de huisarts.
Clogs en Nijntje, dank!

Nijntje; ik heb exact dezelfde omschrijving gelezen van een cursus in utrecht, dus ach, ik denk dat ik dezelfde variant dan maar "eruit pik". We'll see! Prettig te lezen dat jij het als plezierig ervaart, ondanks huiswerk en meditatie. Ik ben zelf nogal ongeduldig als het gaat om stilzitten en luisteren naar eigen ademhaling en inderdaad, vanwege al die oordelen die ik in mijn hoofd vel..."wat ben ik hier slecht in"..., of "hmm ik hoor iets reutelen, hahaha"...of ...... Afijn, gewoon maar doen dus...ervaren en dan zien we wel.

Dank, en ik ben benieuwd hoe je je aan het eind van de cursus voelt, en of het je dan ook lukt om je eigen oordelen los te laten en in het nu te leven.....

Groet! Kinke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven