CVS - strong but tired
vrijdag 22 september 2017 om 20:06
Sinds een aantal jaar weet ik dat ik CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) heb. Er zijn online wel wat lotgenotenfora, maar ik vind deze vaak nogal negatief en ik mis the spirit zeg maar.
Zijn er mensen die dit herkennen en mee willen schrijven over het wel en wee van deze 'ziekte'?
PS: Ik kan het uiteraard niemand verbieden maar ik zou het fijn vinden als de ziekte/behandeling niet ter discussie wordt gesteld. Het is helaas vaak zo dat ik mij moet verantwoorden tegenover anderen en voor de discussie is er een andere groep over cvs;)
Zijn er mensen die dit herkennen en mee willen schrijven over het wel en wee van deze 'ziekte'?
PS: Ik kan het uiteraard niemand verbieden maar ik zou het fijn vinden als de ziekte/behandeling niet ter discussie wordt gesteld. Het is helaas vaak zo dat ik mij moet verantwoorden tegenover anderen en voor de discussie is er een andere groep over cvs;)
woensdag 11 oktober 2017 om 13:01
Het is allemaal ik,ik en nog eens ik.RainIsJustConfetti schreef: ↑11-10-2017 12:28
Wat anderen van mijn keuze vinden vind ik daarom ook niet zo belangrijk. Ik weet zelf dat het goed zit en daar gaat het om. Ik ben ook heel bang geweest dat ik geen goede moeder kon zijn, ik was echt bang dat ik mijn ouders' voorbeeld zou volgen. Nu ben ik daar niet bang meer voor. Mijn gezondheid is maar een heel klein aspect van een opvoeding. Er komt zoveel meer dan dat bij kijken.
Je man wordt geacht te doen wat jij wil?
Als je te moe bent om het huishouden te doen en psychisch instabiel bent is die gezondheid geen "klein aspect van een opvoeding".
Dan zouden alle alarmbellen moeten afgaan en maak je in zo'n situatie geen keuze voor een kind.
woensdag 11 oktober 2017 om 13:11
woensdag 11 oktober 2017 om 13:15
Ik was kerngezond toen ik de kinderen kreeg.tigri schreef: ↑11-10-2017 13:11Kon ik me toch niet inhouden en heb het toch gelezen![]()
Jij hebt ervaring met de situatie toch Karin? Ik las in een ander topic dat je zelf ook ziek was toen je jonge kinderen had, en nog. Is het daarom zo heftig om over zo'n situatie te lezen? Hebben je kinderen er veel problemen door gehad?
woensdag 11 oktober 2017 om 13:15
Trotter en Karin: Ja ik ben echt een achterlijk persoon dat ik een kind wil en ook nog denk dat ik dat prima kan. Hoe durf ik zo egoïstisch te zijn en alleen maar aan mezelf te denken. Beter laat ik mij voor eeuwig opnemen, want ik ben veel te instabiel voor het leven.
Even serieus, denk even na voor je wat zegt. En als je een vervelende jeugd hebt gehad
Ik snap dat je goede bedoelingen hebt, dat je je veel zorgen maakt. Maar hier schiet je niets mee op. Je zit in een aanvallende rol en dat komt vast ook door iets of iemand, maar daar is niemand bij gebaat en maakt zeker niet dat ik je serieus neem. Ik heb ook gevoel.
Even serieus, denk even na voor je wat zegt. En als je een vervelende jeugd hebt gehad
woensdag 11 oktober 2017 om 13:59
RainIsJustConfetti schreef: ↑11-10-2017 12:28Wat anderen van mijn keuze vinden vind ik daarom ook niet zo belangrijk. Ik weet zelf dat het goed zit en daar gaat het om. Ik ben ook heel bang geweest dat ik geen goede moeder kon zijn, ik was echt bang dat ik mijn ouders' voorbeeld zou volgen. Nu ben ik daar niet bang meer voor. Mijn gezondheid is maar een heel klein aspect van een opvoeding. Er komt zoveel meer dan dat bij kijken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-10-2017 14:10
Reden: op de man
Reden: op de man
52.82% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2017 om 14:54
RainIsJustConfetti schreef: ↑11-10-2017 13:33Goed, negeren werkte beter. Tigri is het goed als je pb op Facebook? Kunnen we als de rust terugkeert hier weer verder.
Als je enige doel is om gezellig te babbelen en je totaal niet tegen kritiek kunt, is het inderdaad wijzer om hier weg te blijven.
woensdag 11 oktober 2017 om 15:07
Mijn doel is lotgenoten spreken over het wel en wee van de ziekte. Feedback is zeker welkom, maar wat jullie doen is veroordeling en beschuldiging. Er wordt niet geluisterd naar wat ik zeg, dingen worden uit verband getrokken en er worden aannames gemaakt. Dat is geen constructief gesprek en bovendien off topic. Dan doel ik op: de sterilisatie opmerking, noemen dat ik egoistich ben en alleen aan mijzelf denk, dat ik overantwoord bezig ben en dat het een vorm van verwaarlozing is. Daar pas ik voor.
woensdag 11 oktober 2017 om 15:40
RainIsJustConfetti schreef: ↑11-10-2017 15:07Feedback is zeker welkom, maar wat jullie doen is veroordeling en beschuldiging. Er wordt niet geluisterd naar wat ik zeg, dingen worden uit verband getrokken en er worden aannames gemaakt.
Dat je, als je je eigen huishouden niet eens kunt doen, al helemaal niet goed genoeg voor een kind kunt zorgen is geen aanname hoor, dat is een feit. En als je niet goed voor een kind kunt zorgen doe je het dus tekort, dat lijkt me een logische gevolgtrekking.
Als je iedereen die het niet met je eens is een ban probeert aan te naaien hoor je in ieder geval niet thuis op een forum. Ga dan lekker bellen of mailen met elkaar, dan heb je ook geen last van medeforummers met een andere mening die niet willen meehuilen met je.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:11
[...]
Snap je niet eens dat er een levensgroot verschil zit tussen door omstandigheden/overmacht niet goed (genoeg) voor je kind kunnen zorgen, of er bewust voor kiezen? Ik had je hoger ingeschat. Ten onrechte dus, blijkt.
Chic trouwens, dat gescheld.
Snap je niet eens dat er een levensgroot verschil zit tussen door omstandigheden/overmacht niet goed (genoeg) voor je kind kunnen zorgen, of er bewust voor kiezen? Ik had je hoger ingeschat. Ten onrechte dus, blijkt.
Chic trouwens, dat gescheld.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-10-2017 16:18
Reden: ivm op de man
Reden: ivm op de man
32.03% gewijzigd
donderdag 12 oktober 2017 om 11:41
Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk dat mensen zelf kunnen beslissen of ze kinderen kunnen opvoeden of niet.
Mijn huishouden gaat nu nog niet optimaal, daarom nog geen kinderen. Ik neem pas kinderen als ik weer genoeg energie heb. Ik wil heel graag nu al kinderen maar ik wil ze een goede toekomst geven.
Je moet er ook overna denken hoe je jezelf laat zien tegenover je kinderen. Het kan veel met een kind doen als zijn of haar moeder vaak ziek of onwel is.
Mijn huishouden gaat nu nog niet optimaal, daarom nog geen kinderen. Ik neem pas kinderen als ik weer genoeg energie heb. Ik wil heel graag nu al kinderen maar ik wil ze een goede toekomst geven.
Je moet er ook overna denken hoe je jezelf laat zien tegenover je kinderen. Het kan veel met een kind doen als zijn of haar moeder vaak ziek of onwel is.