Gezondheid alle pijlers

D-cure vitamins D ampul ervaring

03-10-2017 00:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo.

Ik kamp al enige tijd met een flink vitamine D tekort. Ik heb van de arts van D-cure ampullen gehad van 25.000. Ik ben hsp en reageer heel snel op medicatie of dergelijke.

Heeft iemand hier ervaring mee? Bijwerkingen enz?

Slaap lekker alvast
anoniem_355835 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 00:43
Reden: Schrijffouten
0.39% gewijzigd
De bijsluiter al gelezen?
LeesMee schreef:
03-10-2017 00:44
De bijsluiter al gelezen?
Ja hoor maar daar stonden geen ervaringen bij.
Ik mag geen medisch advies geven.

Maar hier geen probleem of bijwerkingen met die spullen.
Het zijn uiteindelijk ook maar vitamines.

Je zal het dus voor een stuk zelf moeten ondervinden wat het doet voor jou.
Valt het na de eerste of de tweede erg tegen ga dan terug naar je huisarts.
Ja, ik gebruik ze ivm ms. Geen bijwerkingen, makkelijk te gebruiken.
hsp in de zin van: Als jullie iets voelen, dan ga ik dat ook meteen voelen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een vriendin, klein en tenger, krijgt er buikpijn en diarree van. Als het te heftig is dan eet ze wat meer vezels, witbrood en bananen en drinkt roosvicee stop.
En als een hsp persoon reageer je vaak heftig of totaal averechts op medicatie. Bv; een pammetje waar de meeste mensen rustig van worden wekt juist onrust of agressie op, staat ook in de bijsluiter vermeldt als evt bijwerking in het algemeen. Oppeppende middelen werken juist vaak als kalmerend bij hsp en kalmerende middelen als oppepend. Een onschuldige kruidenthee bij verstopping die voor 9 van de 10 mensen licht laxerend werken kunnen bij hsp enorme krampen en heftige diarree veroorzaken.

High Sensitive werkt in alles door, je bent vaak overgevoelig voor emoties, geluid, stoffen en vaak dus ook voor medicatie. Je kunt het vergelijken met misofonie maar dan op alle gebieden. Hsp is nog steeds vaak onbegrepen net zoals autisme vroeger was en bv Fibromyalgie en Me nu nog is.
anoniem_302813 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 04:56
71.15% gewijzigd
Geen bijwerkingen...het zijn "maar" vitamines.
Ik ken die ampullen, en heb er geen noemenswaardige klachten van gehad. Wel wat moe op de dag dat ik ze nam, maar ging me in de loop van de tijd zo veel beter voelen. Zou zelfs niet meer weten of ik misschien moe werd omdat de vorige dosis op was.
Bedankt voor de reacties
Vorige week is hier een topic geopend genaamd "Vitamine D klachten". Via de zoekfunctie is het voor jou niet te vinden, geloof ik, de zoekfunctie werkt nogal slecht de laatste tijd.
Ik plaats straks een link. Misschien heb je daar iets aan ?
nounou
yourlocalhero schreef:
03-10-2017 04:56
Geen bijwerkingen...het zijn "maar" vitamines.
Localhero, er zijn vitaminen waar je wel degelijk bij overdosering serieuze klachten van kunt krijgen, bv vit A, vit B6 en ook vit D.
Lastig omdat ook medische professionals daar niet altijd van op de hoogte zijn, en goedwillende vitamine-verkopers al helemaal niet.
nounou
gezondheid/vitamine-d-klachten/list_mes ... #p27595229

Als het goed is is dit het topic van vorige week
nounou
O, en je vroeg ervaringen : geen ervaring met zulke hoge doses.
Wat ik wel herken is gevoeliger reageren op medicatie ( nou ja, op vrijwel alles, eigenlijk :sigh: )
Maar bespreek het met je arts, zoals hierboven gezegd, door anderen.
En laat je niet afschepen met "dat kan niet, dat u daar last van hebt" :A:
Medische adviezen mogen hier niet, en moet je ook niet willen, via anonieme ervaringsdeskundigen.
nounou
Ik heb hier ervaring mee en geen bijwerkingen gehad. Wel is mij door de arts duidelijk gemaakt dat overdosering voor ernstige bijwerkingen kan zorgen en een vast moment van inname werd mij geadviseerd. Mijn vitamine D waardes waren te laag om te meten, maar na 3 weken voelde ik me veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven