Daglenzen met cilinder
zondag 17 januari 2016 om 17:41
Opnieuw een vraag over mijn lenzen. Nog steeds erg veel moeite met de linker eruit te halen. Maar ik merk ook echt dat ik door links slecht blijf kijken. Alles blijft gewoon heel wazig, en ik krijg er een heel naar gevoel bij. Als ik dan mijn lenzen uit hebben is de linker ook een stuk groter dan de rechter. Wie weet of dit normaal is als je lenzen met een cilinder hebt?
zondag 17 januari 2016 om 17:46
zondag 17 januari 2016 om 17:59
Ook niet herkenbaar hier. Heb je alleen links een cylinder? Torische lenzen zijn meestal grote dan gewone lenzen dus daar kan het verschil in grootte vandaan komen. Verder zit onderin een gewichtje waardoor ze in de juiste stand gedraaid blijven. Zijn je ogen bijvoorbeeld te droog dan kunnen ze verkeerd draaien en zie je wazig.
zondag 17 januari 2016 om 18:37
Ik zou morgen direct een afspraak maken bij je opticien. Zijn de lenzen bij het ophalen niet gecontroleerd? Je moet toch goed kunnen zien door een lens.
OT wat zijn die krengen duur zeg. Tussen de 100 en 150 euro per maand denk ik. Of kun je er langer mee?
Ik heb zelf harde lenzen met cilinder en nog wat correcties. Die kosten 210 euro. Daar kan ik dan 2 tot 3 jaar mee. Meestal vervang ik ze na 2,5 jaar.
OT wat zijn die krengen duur zeg. Tussen de 100 en 150 euro per maand denk ik. Of kun je er langer mee?
Ik heb zelf harde lenzen met cilinder en nog wat correcties. Die kosten 210 euro. Daar kan ik dan 2 tot 3 jaar mee. Meestal vervang ik ze na 2,5 jaar.
zondag 17 januari 2016 om 19:01
Ik heb gewoond daglenzen die kosten me dan 44 euro per maand. En heb ze pas donderdag opgehaald dan mag je ze dus 5 dagen proberen. Daarom moet ik dinsdag al terug komen.Maar vond het gewoon raar dat die ene al groter was dan de andere. En toen ik ze daar in deed zag ik ook heel weinig door links. Maar toen zei ze dat ik er nog even aan moest wennen.
zondag 17 januari 2016 om 22:12
Ik heb tweeweek lenzen. prettig om te dragen (180 euro voor half jaar). Deze lenzen hebben een licht streepje in de lens, je moet zorgen dat dat boven zit bij indoen. (meestal draait het wel vanzelf goed). maar dat helpt voor de duidelijkheid. als de cilinder verandert, heb ik nogal eens tijd nodig om te wennen. dus wellicht is dat het probleem? Veel knipperen, zodat je ogen vochtig blijven en veel lenzenvloeistof gebruiken bij indoen/uitdoen.