Gezondheid alle pijlers

darm problemen

05-03-2009 13:21 831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Darm problemen, vaak niet een onderwerp waar open over wordt gepraat. Helaas wel een onderwerp waar veel mensen last van hebben. De pijn, de ongemakken die erbij komen kijken zoals plotseling naar toilet moeten maar ook schaamtes die je daarbij kan hebben zoals een stinkende toilet achterlaten wanneer jij bent geweest. Kortom, NIET PRETTIG

Bij deze open ik, na het goede idee van een mede forummer, het topic darmklachten. Schaam je niet en laat je horen!!
Dank je!

Al moet ik zeggen dat ik dit weekend nogal emotioneel ben.. Gisteren hadden we een kleine onenigheid maar toen bij mij eenmaal de tranen kwamen, bleven ze komen.

Allemaal emoties waar ik in Nederland de tijd en ruimte nog niet voor gehad heb om ze te verwerken, en hier komt het een beetje los.

Heb nu ff probleem met toetsenbord van de laptop dus ik stop ermee.

Fijn weekend.

Succes met je vervoer Bloem!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@moonlight, jeetje wat vervelend zeg,maar laat je tranen maar komen is vaak beter dan het opkroppen.maar mij komt het bekend voor,ik kan om alles huilen en als t eenmaal over is ben k ook niet meer te stoppen haha!

geniet nog een beetje van je vakantie!
Ja heel herkenbaar!

Ik huil niet zo snel, maar als ik dan begin dan kan het om iets kleins zijn en dan komt er verdriet van jaren terug ook naar boven.

Zelf vind ik dat wel lekker, als het eruit komt, maar voor de omgeving is t dan een beetje verwarrend.

Dan is er een ding wat me raakt betreffende die persoon of wat diegene gezegd of gedaan heeft, en is t al lang weer goed maar ben ik uren later nog aan t snikken en begint er weer iets anders door mijn hoofd te spoken.

Vooral als ik echt heel moe ben. Vannacht wel lekker geslapen, ik ga eens kijken hoe het strand erbij ligt vandaag!

Veel sterkte he, ook morgen als je je moet laten rijden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Halo allemaal!hoe gaat het?weekend goed doorgekomen?

ik ben naar de huisarts geweest,trek t op moment echt niet meer,nieuwe tabletten gekregen antidepresivia.even kijken of k zo wat rustig word en beter in mn vel kom te zitten, en dit mn darmen ook meer rust geeft.

best pittig maar mischien even beter zo!
Slikken jullie een probiotica? Mijn MDL arts kwam er zelf mee dat het echt kan bijdragen aan een betere darmconditie. Ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en slik nu sinds 4 dagen VSL#3. Ik heb het besteld bij de apotheek, wel errug duur...maar ik hoop dat het voor mij helpt. Mijn buik is wel stukken rustiger. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik hiervoor een 10-daagse tertracyclinekuur heb geslikt omdat ik "foute" bacterie overgroei had in m'n darmen. Dat uitte zich in krampen en veel lucht.

Maar het kan echt helpen. Ik zal het voor jullie uitproberen.
Stil hier...

Ik ben door persoonlijke omstandigheden nu niet zo vaak op het forum te vinden.

Over een tijdje hoop ik jullie hier weer regelmatig te spreken.

xx Moonlight
Hey meiden, jullie zijn er echt niet meer he?

Net nu ik even tijd had gevonden om hier te schrijven.

Bloem, gaat het een beetje met je? Kun je nog werken of ben je ziek thuis? En geven de antidepressiva je rust?

MM: ik slik soms probiotica. Het schijnt wel iets te helpen, maar het verricht geen wonderen als je echt lastige darmen hebt.

Ik neem af en toe Activia yoghurt of drink. En ik heb van die capsules, ik vind alleen dat die wat lastig in te nemen zijn. Je moet ze eigenlijk in een glas lauw water oplossen, dan een half uur laten staan, dan opdrinken en dan nog een kwartier a half uur wachten met eten.

Dat duurt mij al gauw te lang allemaal s ochtends, ik heb eigenlijk meteen eten nodig als ik opsta.

Even een update over mezelf: Ik had een prille relatie die eigenlijk vrij heftig was. Heftig in de zin dat we veel tijd samen doorbrachten en dat ik zelf dacht dat het wel iets voor de lange termijn zou zijn.

Meestal kap ik zelf verliefdheden in een vroeg stadium af, omdat ik pas een relatie wil beginnen als ik het idee heb dat iemand echt bij me past.

Dat was nu het geval.... maar vorige week heeft hij de relatie op een lompe manier beeindigd.

Ik heb een paar nachten nauwelijks kunnen slapen en ben flink aan de wijn gegaan.... ik lag compleet overhoop. De laatste dagen heb ik mezelf weer wat kunnen oplappen, maar het is heftig allemaal.

Het slaat ook ontzettend op mijn lichaam, natuurlijk zoals gewoonlijk veel last van mijn darmen maar ik was ook totaal vermoeid op bepaalde momenten terwijl ik van binnen geen rust kon voelen (ik heb een bipolaire stoornis)

Het gaat iets beter nu, beter dan een paar dagen terug in ieder geval maar mijn lichaam en geest hebben een flinke klap gehad.

Ik probeer goed aan te voelen wat mijn darmen wel en niet kunnen hebben nu, probeer geen alcohol meer te nemen, maar het zal nog wel even duren voor mijn darmen weer een beetje tot rust komen.

Ik ben overigens wel weer in Nederland (een aantal posts van mij waren uit buitenland dus dit zeg ik er maar even bij voor de duidelijkheid)

Dames, veel sterkte allemaal met de darmen en de rest. En probeer te genieten van het mooie weer.

Moonlight
@moonlight Wat ontzettend vervelend voor je! Ook zonder je darmen was het al rottig voor je, helaas gooit je buik er soms nog even een schepje bovenop!

Ik heb een drukke week achter de rug, met wat lichtelijke stress, nou dat heb ik geweten deze week. De darmpjes waren lekker bezig! Ik gebruik soms ook Actimel, bij mij helpt het wel.

Nu heb ik lekker vakantie en ga ik eens even bijkomen en genieten van het zonnetje!
@moonlight jeetje wat erg voor je zeg!ik hoop dat je je weer gauw wat beterder gaat voelen en lekkerder in je vel zit.logisch dat je darmen hier op reageren!

ik werk nog wel 75% is ook wel goed heb k afleiding.k werk wel boventallig dus als t niet gaat kan k naaar huis.heb vooral nog last van bijwerkingen,voordat de medicijnen aanslaan kan nog een week duren!

dus nog effe geduld hebben....

fijn weekend!
Dank jullie meiden!

Vandaag voel ik me best goed. Ik heb goed geslapen (eindelijk na een heleboel moeilijke nachten waarin ik soms ook weer last van mijn darmen kreeg)

En vanochtend deden ook mijn darmen het opeens goed! Gewoon een keer naar de wc, alles eruit en een opgelucht gevoel achteraf.

Aan de liefde probeer ik niet teveel te denken vandaag. Ik wil er gewoon een leuke dag van maken!
Meiden, hoe gaat het met jullie?

Het is zo stil hier! Bloem, ik hoop dat je medicijnen aanslaan en dat je er iets aan hebt.

Ik mis Emoticon ook. Heb haar al een mailtje gestuurd maar nog niets gehoord. Wil graag weten hoe het met haar gaat.

En alle andere dames: kom hier gezellig weer schrijven! Of zijn jullie van het mooie weer aan het genieten? Dat is natuurlijk niet zo gek!

Ik ga zo ook weer naar buiten maar ben beetje onrustig vandaag... moet af en toe even op forum kijken
wat fijn dat dit topic er is! Ik rommel ook redelijk met mn darmen maar durf er eigenlyk niet zo over te praten,ook een bezoek aan de huisarts zie ik niet zo zitten. Ik heb af en toe echt zo'n opgeblazen buik, t lijkt dan wel of ik 6 maanden zwanger ben! En zeer dat het doet! T trekt dan helemaal door naar mn rug! Vaak ben ik blij dat ik die avond niks heb en gewoon mn bedje in kan! Maarja, zo kom je nooit ergens!
Hallo Charly,wat vervelend zeg!maar hier moet je mee naar de huisarts gaan hoor!Die kan je dan helpen!dit is zo ook niet fijn voor je!

En voor de rest,hoe is het met jullie?met mij gaat redelijk,mediicjnen beginnen volgens mij beetje te werken,mn hilbuien worden minder haha
hallo allemaal een tijdje terug ook op dit forum gezeten mijn klachten zijn dat ik heel vaak diarree heb en dan vooral als ik ergens heen moet,ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en ga naar nijmegen naar een speciale kliniek voor angsten want ik wil er heel graag vanaf en weer een gewoon leven hebben gr marian
Hier gaat het vrij goed. Ik moet er de laatste tijd wel weer wat meer op letten wat ik eet, want m'n darmen zijn nogal gevoelig de laatste paar weken.

Stress is naast het eten ook een grote boosdoener bij mij, maar over een aantal weken heb ik lekker zomervakantie! De weken daarvoor zullen druk zijn, maar daarna even helemaal bijkomen!
Leuk dat hier weer geschreven wordt.

Bloem, fijn dat de medicijnen beginnen aan te slaan en dat de huilbuien minder worden. Waar ben je zoal verdrietig over? Als je het van je af wilt schrijven kun je ook een topic openen daarvoor, bijv bij psyche. Zelf ben ik over mijn liefdesverdriet gaan schrijven hier op het forum en het helpt goed!

Marian, welkom terug hier. Wat goed dat je geholpen wordt binnenkort. Blijf je hier schrijven hoe het gaat?

Charly, welkom! Je kunt hier alles opschrijven hoor, zelfs hoe de binnenkant van de toiletpot eruit ziet als je geweest bent. Het is toch anoniem. Ik heb op de zeven pagina's die dit topic nu telt ook al aardig wat van me af kunnen schrijven. Erg fijn want het zijn geen dingen waar je een vriendin voor belt zegmaar.

Gavia, goed nieuws dat het beter gaat. Ik ken het, van die stress.

Met mij gaat redelijk. Mijn darmen zijn vrij snel hersteld nadat ze twee weken geleden nogal overhoop lagen. Ik had door liefdesverdriet veel te veel alcohol gedronken een paar dagen en dat is natuurlijk niet goed voor de darmen.

De feestdagen heb ik wel gewoon wat drankjes gehad maar verder niet meer. Mijn darmen doen het best goed vind ik zelf, de laatste weken.

Ik gebruik ook activia nu iedere ochtend. Geen wondermiddel maar het lijkt wel iets te helpen.

Succes en sterkte voor allemaal!
Moonlight ik hou jullie op de hoogte van mijn behandeling en het hopelijke succes wat ik ervan verwacht gr marian
Dat is goed!

Vandaag gaan mijn darmen niet echt lekker... Maargoed, ik heb ook niet echt gezond geleefd de afgelopen tijd.

Kan mijn buik opblazen als een voetbal vandaag, dat is niet helemaal goed dus...

Ben al aan de vezels gegaan en probeer beetje op te letten met wat ik eet. Hoop dat ik vanmiddag of vanavond een keer goed naar de wc kan, en dat de meeste rommel er dan uit is.

Anders heb ik er vannacht misschien ook steeds last van

Marjan, ligt het aandacht bij jou nu op de angst? Niet meer op de darmproblemen?
ja moonlight het is bij mij waarschijnlijk psychisch,dat wist ik zelf ook haast wel zeker want als ik ergens heen moet heb ik veel meer last dan thuis,dus ik moet denk ik die angst overwinnen, ben benieuwd of het gaat lukken maar goed de eerste stap is gezet.gr marian
Zo zie je dus hoeveel invloed je gedachten en emoties hebben op je lichamelijke gesteldheid. Bizar toch eigenlijk hoe ons lichaam af en toe werkt.
Ik vind het eerlijkgezegd een beetje vreemd. Het klopt dat darmklachten verergerd worden door stress. Maar als je thuis ook last hebt, komt het toch niet alleen maar door angst?

Maar wie ben ik om aan je arts te twijfelen... misschien word je in ieder geval genoeg geholpen om weer zonder al te veel problemen naar buiten te kunnen. Veel succes met de therapie!

Ja Gavia, het staat altijd met elkaar in verbinding. Denk maar eens aan verliefdheid of liefdesverdriet, dan staat ook je hele lichaam op zijn kop. Bizar he!
@ Moonlight: Dat is waar, maar misschien is ze thuis al gestresst bij het idee dat ze ergens heen moet of omdat er een bepaalde gebeurtenis is.

Maar het is natuurlijk niet gezegd dat er naast een psychische oorzaak geen lichamelijk oorzaak is, dat kan later ook onderzocht worden.
Ja dat is zo.

Ik zit een beetje te denken aan mijn eigen situatie van jaren terug: de dagen dat ik naar school moest had ik vrijwel altijd diarree, in het weekend was het minder. (totdat ik een zaterdagbaantje kreeg, toen had ik het ook in het weekend )

Maar er was niks vervelends ofzo op school, het was echt iets lichamelijks dat verergerd werd door stress.

Ik had niet eens zoveel stress in die tijd, maar kleine spanningen waren al genoeg, dan liep ik leeg.

Marjan, ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel weer gewoon van huis kunt.
Nee moonlight thuis heb ik bijna nooit last van diarree alleen op het moment dat ik weet dat ik weg moet,dus.....gr marian
ps ik kan bijna niet op het forum komen dus kan allemaal wat langer duren voor jullie een antwoord krijgen,hebben jullie dat probleem ook?Zal wel, viva is er al mee bezig om uit te zoeken wat er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven