darmonderzoek, help ,ben zo bang!

zondag 24 februari 2013 om 19:35

dinsdag 26 februari 2013 om 12:42
Nou je hebt al tips genoeg gekregen Ik wens je veel sterkte morgen. Eigenlijk moet ik ook hoognodig met mijn zusje voor een onderzoek, want aan de kant van mijn vader is iedereen inmiddels dood, dus een onderzoekje nu zou geen kwaad kunnen. Grrrrr.
Sterkte morgen, ik ga voor je duimen dat het meevalt!!
Sterkte morgen, ik ga voor je duimen dat het meevalt!!

dinsdag 26 februari 2013 om 17:02
En nog een tip: tijdens het onderzoek spuiten ze lucht in je darmen die er ook weer uit moet (je moet dus heel veel windjes laten ). Laat die gewoon. Het klinkt heel genant, maar de arts is het gewend en je hebt onnodig pijn als je ze inhoudt. Ze stinken ook niet, het is gewoon de omgevingslucht, geen lucht uit je darmen.
dinsdag 26 februari 2013 om 18:03
quote:liubi schreef op 25 februari 2013 @ 14:05:
Ik vind een darmonderzoek heel relaxed. En ik krijg er ook vaak eentje vanwege een darmziekte. Bij het laxeren ipad mee op de wc, verwarming idd aan, niemand die me stoort. Vervolgens is het onderzoek de uitgelezen mogelijkheid om eens bij te slapen want met 2 kleine kinderen heb ik weleens kortere nachten. En na afloop als beloning een groot stuk aardbeientaart.
Haha, deze is leuk.
Ik ervaar dat ook wel zo..
Ik lig nooit in mijn blote kont.
Ik heb altijd dekens over mij heen, zij schuiven dat dan iets op.
In de onderzoekkamer, moet ik idd op de zij liggen, krijg rommel in gespoten, en kom weer bij op de zaal.
En dan heerlijk bijkomen, broodje, thee, en naar huis, en een paar dagen de tijd geven.
Ik vind een darmonderzoek heel relaxed. En ik krijg er ook vaak eentje vanwege een darmziekte. Bij het laxeren ipad mee op de wc, verwarming idd aan, niemand die me stoort. Vervolgens is het onderzoek de uitgelezen mogelijkheid om eens bij te slapen want met 2 kleine kinderen heb ik weleens kortere nachten. En na afloop als beloning een groot stuk aardbeientaart.
Haha, deze is leuk.
Ik ervaar dat ook wel zo..
Ik lig nooit in mijn blote kont.
Ik heb altijd dekens over mij heen, zij schuiven dat dan iets op.
In de onderzoekkamer, moet ik idd op de zij liggen, krijg rommel in gespoten, en kom weer bij op de zaal.
En dan heerlijk bijkomen, broodje, thee, en naar huis, en een paar dagen de tijd geven.

woensdag 27 februari 2013 om 12:53

donderdag 28 februari 2013 om 12:55
Uitgewerkt dat weet ik niet maar ben helemaal bekaf
ben net wakker.
Was gisteren pas om kwart voor 2 aan de beurt, voordat ik weer wat mocht eten was het kwart voor 4, aangezien ik eergisteren om 15.00 voor het laatst gegeten had had ik wel heeeeel veel honger.
Alles is goed gegaan, het onderzoek viel mee, heb alles op een scherm kunnen volgen , was best interessant.
Ze hebben 2 poliepjes weggehaald en die zijn opgestuurd voor onderzoek, over 2 weken weet ik meer
Vandaag maar even rustig aan, verlies wat bloed( gister erger) en heb wat buikpijn en ben dus heel erg moe.
Bedankt allemaal voor alle hulp en adviezen heb er heel veel aan gehad.
laat jullie nog weten of alles oke is , aar voor nu bedankt allemaal, jullie waren super!
ben net wakker.
Was gisteren pas om kwart voor 2 aan de beurt, voordat ik weer wat mocht eten was het kwart voor 4, aangezien ik eergisteren om 15.00 voor het laatst gegeten had had ik wel heeeeel veel honger.
Alles is goed gegaan, het onderzoek viel mee, heb alles op een scherm kunnen volgen , was best interessant.
Ze hebben 2 poliepjes weggehaald en die zijn opgestuurd voor onderzoek, over 2 weken weet ik meer
Vandaag maar even rustig aan, verlies wat bloed( gister erger) en heb wat buikpijn en ben dus heel erg moe.
Bedankt allemaal voor alle hulp en adviezen heb er heel veel aan gehad.
laat jullie nog weten of alles oke is , aar voor nu bedankt allemaal, jullie waren super!

donderdag 28 februari 2013 om 13:40
Klinkt goed! Als je het goed hebt kunnen volgen, heb je blijkbaar weinig pijn gehad. Fijn dat het meeviel. Dat bloed kan ook komen van de poliepjes die ze hebben weggehaald. Daar zit nu natuurlijk een wondje en dat kan nog een beetje bloeden. Hebben ze verder niets gezien, ontstekingen of zo? En moet je over een paar jaar weer een onderzoek? Bij mij vonden ze 1 poliepje en ik kreeg te horen dat je dan standaard elke paar jaar een onderzoek krijgt.

vrijdag 1 maart 2013 om 16:03
heb inderdaad weinig pijn gehad, alleen moest ik op een gegeven moment op mijn rug liggen zodat de assistente op mijn buik kon drukken, en dat voelde minder prettig,heb maar net gedaan of het een bevalling was en het weggezucht.
Heb nu nog steeds buikpijn vooral als ik naar de wc moet.
Is er ook iemand van jullie die een slechte uitslag had na het onderzoek op de poliepjes???
Heb niet horen zeggen dat ik terug moet komen voor een onderzoek over een paar jaa, maar dat zien we dan wel weer, ik weet nu iig dat ik me dan geen zorgen meer hoef te maken.
Hebben jullie je ook zo lang slap gevoeld na de tijd???
Heb nu nog steeds buikpijn vooral als ik naar de wc moet.
Is er ook iemand van jullie die een slechte uitslag had na het onderzoek op de poliepjes???
Heb niet horen zeggen dat ik terug moet komen voor een onderzoek over een paar jaa, maar dat zien we dan wel weer, ik weet nu iig dat ik me dan geen zorgen meer hoef te maken.
Hebben jullie je ook zo lang slap gevoeld na de tijd???
vrijdag 1 maart 2013 om 16:57
Hoi bordie,fijn dat het voorbij is. Bij mij is er ook wel eens een poliepje weg gehaald maar daar was niets mee aan de hand. Het heeft bij mij daarna 7 jaar geduurd voor het volgende onderzoek kwam en toen waren er helemaal geen poliepen te zien.
Ik heb mijn darmonderzoeken omdat ik de ziekte van Crohn heb.
Ik heb mijn darmonderzoeken omdat ik de ziekte van Crohn heb.
zondag 3 maart 2013 om 19:22
Ik moet binnenkort ook voor een coloscopie. Ik heb wel wat andere vragen dan hieronder beantwoord:
- Heeft er ook iemand ervaring met diabetes en KleanPrep? Ik verwacht wel even goed ontregeld te zijn en ga veel meten, maar misschien zijn er tips. Ook voor de dagen erna.
- Hoe mag ik verwachten dat ik me de dagen erna voel? Vanwege de diabetes word ik meteen als eerste om 8:45 gezet, maar hoe lang ben je nog slap of moe of ziekig ervan? Kan ik verwachten dat ik de volgende dag weer kan werken?
- Ik mag de dag ervoor ontbijten en dan na 3 uur starten met KleanPrep. Ben ik dan 's avonds leeg en kan ik dan met een gerust hart gaan slapen?
- Heeft er ook iemand ervaring met diabetes en KleanPrep? Ik verwacht wel even goed ontregeld te zijn en ga veel meten, maar misschien zijn er tips. Ook voor de dagen erna.
- Hoe mag ik verwachten dat ik me de dagen erna voel? Vanwege de diabetes word ik meteen als eerste om 8:45 gezet, maar hoe lang ben je nog slap of moe of ziekig ervan? Kan ik verwachten dat ik de volgende dag weer kan werken?
- Ik mag de dag ervoor ontbijten en dan na 3 uur starten met KleanPrep. Ben ik dan 's avonds leeg en kan ik dan met een gerust hart gaan slapen?

maandag 4 maart 2013 om 11:50
quote:lief_29 schreef op 03 maart 2013 @ 19:22:
Ik moet binnenkort ook voor een coloscopie. Ik heb wel wat andere vragen dan hieronder beantwoord:
Hier heb ik geen ervaring mee. Misschien kun je contact opnemen met je huisarts hierover. Je mag alles drinken zolang het maar doorzichtig is (energydrink, bouillon). Hiermee kun je misschien je diabetes reguleren.
Ik voel me echt prima na zo'n onderzoek. Ik heb ontstekingen (Crohn) en met lege darmen voelen die een stuk beter Ik kan de volgende dag weer werken.
- Ik mag de dag ervoor ontbijten en dan na 3 uur starten met KleanPrep. Ben ik dan 's avonds leeg en kan ik dan met een gerust hart gaan slapen?Ik denk het wel. Mijn ervaring is dat je op tijd wakker wordt als je weer naar de wc moet. Je zou voor de zekerheid een stuk plastic (vuilniszak) tussen het matras en je laken kunnen neerleggen.
Hier heb ik geen ervaring mee. Misschien kun je contact opnemen met je huisarts hierover. Je mag alles drinken zolang het maar doorzichtig is (energydrink, bouillon). Hiermee kun je misschien je diabetes reguleren.
Ik voel me echt prima na zo'n onderzoek. Ik heb ontstekingen (Crohn) en met lege darmen voelen die een stuk beter Ik kan de volgende dag weer werken.
- Ik mag de dag ervoor ontbijten en dan na 3 uur starten met KleanPrep. Ben ik dan 's avonds leeg en kan ik dan met een gerust hart gaan slapen?Ik denk het wel. Mijn ervaring is dat je op tijd wakker wordt als je weer naar de wc moet. Je zou voor de zekerheid een stuk plastic (vuilniszak) tussen het matras en je laken kunnen neerleggen.

maandag 4 maart 2013 om 12:52
hey lief,
Ik heb geen diabetes dus daar kan ik je niets over vertellen maar ik heb dus het onderzoek afgelopen woensdag gehad en ik ben nog wel slap,
Ik denk dat het gewoon een beetje ligt aan het persoon, de ene heeft dat wel en de andere weer niet
Het onderzoek zelf is me 100% meegevallen, als met al vond ik het laxeren het ergste, maar ik had de colonforte en dat is 4 liter en dat schijnt veel erger te zijn dan de kleanprep, die ga ik de volgende keer ook vragen.
succes , laat je even weten hoe et gegaan is??
Ik heb geen diabetes dus daar kan ik je niets over vertellen maar ik heb dus het onderzoek afgelopen woensdag gehad en ik ben nog wel slap,
Ik denk dat het gewoon een beetje ligt aan het persoon, de ene heeft dat wel en de andere weer niet
Het onderzoek zelf is me 100% meegevallen, als met al vond ik het laxeren het ergste, maar ik had de colonforte en dat is 4 liter en dat schijnt veel erger te zijn dan de kleanprep, die ga ik de volgende keer ook vragen.
succes , laat je even weten hoe et gegaan is??
maandag 4 maart 2013 om 13:01
Ik had eigenlijk nergens last van na het onderzoek. Niet moe, wel nog wat slijmverlies de volgende dag. Geen buikpijn. Ik ben de dag erna gewoon gaan winkelen. Ik kreeg een week later de uitslag van mijn huisarts. De poliep was niet kwaadaardig, maar om het in de gaten te houden moet ik over 6 jaar weer. Ook als ik geen klachten heb.

maandag 4 maart 2013 om 21:23
quote:bordie2 schreef op 04 maart 2013 @ 12:52:
hey lief,
succes , laat je even weten hoe et gegaan is??Vraag eens naar Picoprep. Ook dan moet je veel drinken, maar dan kun je gewoon water nemen.
hey lief,
succes , laat je even weten hoe et gegaan is??Vraag eens naar Picoprep. Ook dan moet je veel drinken, maar dan kun je gewoon water nemen.

dinsdag 5 maart 2013 om 18:26
zondag 28 juli 2013 om 08:21