Gezondheid alle pijlers

Dat stomme afwachten!

19-04-2012 20:29 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden wegens duizeligheid naar de huisarts geweest. Ik maakte me verder geen zorgen, maar leek me goed om het even te laten checken. Uiteindelijk belandde ik van de week in het ziekenhuis voor een ECG. In het gesprek gaf de arts aan dat mijn hartslag erg laag is en omdat ik geen sporter ben is dat verder niet te verklaren. Het kan echter wijzen op een aantal zaken (diabetes, niet goed werkende schildklier, ziekte van Lyme en nog wat meer zaken) óf er is 'gewoon' iets met mijn hart. Op zich zou het ook nog kunnen dat ik altijd al een lage hartslag heb gehad, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want mijn pols is wel vaker gecheckt in mijn leven en toen kwam er niets vreemd uit.

Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.

Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
Ik kan het wel iets duidelijker maken. Ik word sowieso overgedragen aan het academisch ziekenhuis, er komen daar nog meer onderzoeken. De behandeling gaat waarschijnlijk bestaan uit medicatie en een ingreep waarbij ze via een katheter wat cellen op mijn hart zullen weg branden. Maar de eerste afspraak bij dat ziekenhuis is pas over 3 weken.
Anders vraag je of ze het kunnen herhalen met je ouders erbij?
Ik vind het ergens ook wel weer een beetje een (schijn?) veilig gevoel geven dat je dus niet per direct daar heen hoeft. Dan is het misschien niet zo gevaarlijk, hoop ik dan.
.
.
Poeh, kan me best voorstellen dat het allemaal even wat veel is

Fijn dat de prognose goed is!
En de ingreep is niet erg risicovol volgens Google. Dus het valt vast allemaal mee.

Straks komen mijn vriendinnen, en later nog twee vrienden. Ik hoop dat ik daarna van uitputting in slaap val, of dat ik anders een slaappil mag.

Mijn uurtjes alleen moet ik steeds huilen...
Fijn dat de prognose goed is, rust lekker uit en geniet van je eten!
Marokkaans eten.

Heb net iemand geweigerd voor bezoek. Het wordt anders een beetje te gortig.
Waarom dacht ik dat al haha, lekker wat krijg je?

Geweigerd? Wie?
Goed dat je ook een beetje op je grenzen let wat betreft bezoek. (en dat ook blijven doen, he?)

Wat lief dat er iemand eten voor je heeft gemaakt! Geniet er van!
Kofte met ei!

Er wilde nog een vriendin komen maar het is gewoon echt teveel. Ik heb vandaag 12 bezoekers verdeeld over de hele dag.
Een vriendin van mij heeft vorig jaar zo'n ingreep ondergaan, viel ook steeds flauw.

Sterkte met wachten.
Snjókorn falla, á allt og alla
Een colllega van mij heeft pas ook een ablatie gehad, hij was alleen teleurgesteld dat hij niet gelijk met pillen mocht stoppen. Verder ingreep van niks. Succes
Ja het is inderdaad een veelgebruikte methode.

Goed, ik heb een vragenlijst voor de arts klaarliggen. Zo even wassen en dan proberen te slapen.

Jan, dat checken 's nachts moet elk uur inderdaad om te checken if iemand in orde is.
Pfff, daar zou je juist niet in orde van worden. Een beetje slaap is ook wel handig!

Ja, bezoek is leuk maar ook vermoeiend. En opeens willen mensen die je normaal ook niet elke dag of elke week ziet steeds langskomen he. Vaag, hoe dat dan gaat...
Magnolia

Ik hoop dat je een beetje beter slaapt vannacht. Dat checken is een ellende inderdaad.

Ik had het ook, tijdens mijn ziekenhuisperiode en de herstelperiode erna: ik heb geloof ik nog nooit zoveel bezoek en kadootjes gehad als toen.
En het is alweer ochtend! Heb je een beetje kunnen slapen?
Wakker worden, goed geslapen? Wat is de bedoeling vandaag?
Ik heb als een blok geslapen!

Ik word nu net gewekt voor de metingen en ik sliep al om 23.15 uur! Ik ben er helemaal blij van. Gister zo uitgeput, maar nu met wat slaap gaat het vast helemaal goedkomen!

Jan slaapmedicatie deden ze erg moeilijk over, maar gelukkig was het dus niet nodig.

Ik dat mensen, ook die je normaal niet regelmatig ziet, graag op bezoek willen komen ook omdat ze zich zorgen maken en dan concreet iets kunnen doen.

Sommige vrienden van mij zijn echt heel erg geschrokken heb ik gemerkt. Ze maken zich zelfs een beetje zorgen omdat ik er vrij luchtig over doe, ze vinden dat ik het bagatelliseer.
Viev ik krijg straks medicatie en dan willen ze kijken hoe mijn hart erop reageert en of ik last krijg van de bijwerkingen.
En wat doen die medicijnen voor je hart?

Vind je zelf ook dat je er luchtig over doet? Of ben je gewoon erg kalm?
Het moet mijn hart 'normaal ' laten doen.

Ach, ik weet het gewoon niet eigenlijk hoe ik deze situatie en aandoening moet inschatten. Dus ik maak er gewoon het beste van.
Van internet:

Verapamil vertraagt de prikkelgeleiding door de zenuwen en vermindert de prikkelbaarheid van de hartspier. Het remt daardoor een te snelle werking van het prikkelcentrum. Hierdoor wordt de hartslag weer regelmatig.
Ja het ziet ernaar uit dat ik vanmiddag of in de vooravond weg mag! Wel heel erg duizelig geweest van de medicijnen, maar verder doet alles het nog goed.

Ik heb een diagnose: ventriculaire tachycardie. Maar ik heb tevens een Google verbod, want in tegenstelling tot wat internet zegt heb ik een goede prognose.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven