Gezondheid alle pijlers

De gouden tip!

10-09-2017 11:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een gouden tip?

Ben ontzettend verkouden geworden, en bij mij blijft het nooit bij alleen een verkoudheid. Uiteindelijk wordt het of een bijholteontsteking of keelontsteking.
Normaal gesproken zou ik het gewoon uitzieken maar ik ga volgende week op vakantie!!! En wil dan graag wel beter zijn.

Dus wie kan me vertellen wat me snel van mn verkoudheidheid af helpt?!!
Bedankt alvast😇
Helaas geen tips. Ik zit in hetzelfde schuitje nu.

Bij mij helpt heet douchen goed om mijn holtes leeg te stomen en verder veel fruit en groente eten voor de vitamines.
Zorg dat je genoeg vitamines binnen krijgt en goed blijft drinken (en eten). Liefst overdag zo min mogelijk liggen omdat je dan veel oppervlakkiger ademt en je longen niet echt in beweging blijven, wel zorgen dat je goed uitgerust bent.
Handen wassen na het toilet en voor je eten gaat maken en/of opeten, voor zover je dat nog niet doet. ;)
Direct aan de neusspray om je holtes open te houden. Die met Xylometazolinehydrochloride en dan neem ik altijd de dosering voor kinderen van 6 tot 12.
Houd je neusholtes open. Neusspray gebruiken en stomen. Goed slapen en een extra sinaasappel eten. Ook veel drinken. Thee met honing.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Neusspray voor de holtes idd en paracetamol en deze week niet sporten etc maar uitrusten, elke avond op tijd naar bed en mega gezond eten!
FiIee schreef:
10-09-2017 11:59
Helaas geen tips. Ik zit in hetzelfde schuitje nu.

Bij mij helpt heet douchen goed om mijn holtes leeg te stomen en verder veel fruit en groente eten voor de vitamines.
Ah bah! Beterschap!! Thnx voor het advies!
Of het een gouden tip is weet ik niet maar bij mij helpt het eten van appels goed als ik ziek ben, schijnt ook een antibioticum in te zitten (?) en een vriend van mij zweert bij gember en zelfgemaakte gemberthee: gember ( 2 cm ) raspen, koken in water, water in een zeefje afgieten in de beker en er dan verse citroensap met honing toevoegen. Het is niet eens vies :)
chirpy schreef:
10-09-2017 12:04
Zorg dat je genoeg vitamines binnen krijgt en goed blijft drinken (en eten). Liefst overdag zo min mogelijk liggen omdat je dan veel oppervlakkiger ademt en je longen niet echt in beweging blijven, wel zorgen dat je goed uitgerust bent.
Handen wassen na het toilet en voor je eten gaat maken en/of opeten, voor zover je dat nog niet doet. ;)
Bedankt! Je bent idd al snel geneigd om te gaan liggen.
Bobby-Pin schreef:
10-09-2017 12:10
Of het een gouden tip is weet ik niet maar bij mij helpt het eten van appels goed als ik ziek ben, schijnt ook een antibioticum in te zitten (?) en een vriend van mij zweert bij gember en zelfgemaakte gemberthee: gember ( 2 cm ) raspen, koken in water, water in een zeefje afgieten in de beker en er dan verse citroensap met honing toevoegen. Het is niet eens vies :)
Gember heb ik idd wel eens vaker gehoord. Toch maar eens proberen dan! Bedankt!
Echinacea verkort een verkoudheid. Daar is ook onderzoek naar gedaan. Je krikt daarmee je immuunsysteem wat op. Je kunt het al gaan nemen als je een verkoudheid voelt aankomen. Je kunt het kopen bij de drogist.
Als ik flink verkouden ben pak ik in de avond half uur voor ik ga slapen een kop citrosan dan 2 zakjes erin dan ben ik zo weet bovenop.
Kan je ook gewoon overdag nemen.
En zo heet mogelijk opdrinken zegt mijn moeder altijd ;)

https://www.kruidvat.nl/citrosan-sachets/p/183810
Tralalalala
Een neti pot of andere manieren om je holtes te spoelen uit je hand of uit een kommetje (googlen op holtes spoelen), helpt bij mij erger voorkomen. Beterschap!
Keep on, keep keepin' on....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven