Gezondheid alle pijlers

De pil

26-11-2015 15:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik slik de pil al een paar jaar en ik hou elke maand gewoon een stopweek maar, zondag avond werd ik ineens ongesteld terwijl ik nog 2 pillen moest nemen. Omdat ik vandaag naar mijn vriend ben geweest heb ik vanaf zondag gewoon de pil elke dag ingenomen, zodat ik niet ongesteld zou zijn als ik hem zou zien.(ik zie hem maar 2 keer per week) ik wist dat mijn pil dan niet meer zo betrouwbaar zou zijn maar het ging mij erom dat ik niet ongesteld zou zijn.

Kan ik gewoon vanaf vandaag een stopweek houden en daarna weer aan een nieuwe strip beginnen?

(dan moet die nieuwe strip wel weer betrouwbaar zijn toch?)

Ik dacht zelf ook dat misschien mijn pil te licht was, is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan?

hopelijk is er iemand die mij kan helpen...

* Ik gebruik trouwens de microgynon 30
Even afgezien van je laatste vraag...waarom denk jij dat je pil minder betrouwbaar is als je hem vanaf zondag gewoon door bent gaan slikken. Als je normaal elke maand een stopweek houd maar deze keer nog een aantal pillen extra hebt genomen om je menstruatie uit te stellen dan is die nog net zo betrouwbaar hoor.

Of snap ik het nou gewoon helemaal verkeerd??
Als je het niet vertrouwt, gebruiken jullie maar eens een keer condooms.

Als je vriend moeilijk doet over eens een keer condooms te gebruiken, gebruik je maar een nieuwe vriend.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Rose-87 schreef op 26 november 2015 @ 15:30:

Even afgezien van je laatste vraag...waarom denk jij dat je pil minder betrouwbaar is als je hem vanaf zondag gewoon door bent gaan slikken. Als je normaal elke maand een stopweek houd maar deze keer nog een aantal pillen extra hebt genomen om je menstruatie uit te stellen dan is die nog net zo betrouwbaar hoor.

Of snap ik het nou gewoon helemaal verkeerd??

omdat mijn menstruatie eerder kwam dan dat zou moeten.

Ik heb maandag gelijk gebeld naar de huisarts maar de receptioniste zei:

dat ik óf gelijk een stopweek kon houden óf gelijk een hele strip door kon slikken maar dan zou die volgens haar niet betrouwbaar zijn
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2015 16:47
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd
quote:suikerbolletje schreef op 26 november 2015 @ 15:35:

[...]

omdat mijn menstruatie eerder kwam dan dat zou moeten.

Ik heb maandag gelijk gebeld naar de huisarts maar de receptioniste zei:

dat ik óf gelijk een stopweek kon houden óf gelijk een hele strip door kon slikken maar dan zou die volgens haar niet betrouwbaar zijn

Of je hebt het verkeerd begrepen of ze kent haar vak niet. Want doorslikken doet niks af aan de betrouwbaarheid hoor. Er zijn zelfs vrouwen die slikken altijd door. Houden geen stopweken meer.

Enige waar je op moet letten is dat je gewoon je strip afmaakt als je wel elke maand gewoon een stopweek inlast en binnen die 3 weken een keertje bloed. Dan moet je gewoon zorgen dat je de pil alsnog tot en met week 3 blijft innemen.
ik wist dat mijn pil dan niet meer zo betrouwbaar zou zijn maar het ging mij erom dat ik niet ongesteld zou zijn.

Tsja... prioriteiten hè? Als je zwanger raakt ben je ook een tijd niet ongesteld.
Je kunt beter de strip afmaken waar je aan begonnen bent. Het is denk ik niet de bedoeling dat je maar gewoon even wat extra pilletjes neemt omdat dat zo uitkomt en dan weer stopt. Heb je de bijsluiter al gelezen? Ik heb dezelfde pil, maar ben nooit eerder ongesteld geworden. Het kan zijn dat je een doorbraakbloeding hebt. Volgens mij maakt het niets uit hoor, maar als je je daardoor beter voelt dan kun je toch de HA even bellen?
quote:butterproject schreef op 26 november 2015 @ 15:40:

Mijn vriendin neemt ook de pil, ze neemt ook butter thee, dat blijkt ook goed te helpen tegen pijn bij de menstruatie.Volgens mij heeft TO het niet over menstruatiepijn hoor
quote:Blondiie90 schreef op 26 november 2015 @ 16:10:

[...]

Volgens mij heeft TO het niet over menstruatiepijn hoor En sowieso plaatst deze gebruiker spam.
Als je inderdaad ongesteld bent geworden, dan lijkt het mij mogelijk dat je pil te licht is, maar ik heb geen ervaring met het merk dat je noemt.

Verder is doorslikken inderdaad helemaal niet onbetrouwbaar. Ik deed dat altijd. Heerlijk.
ik slik de pil al een paar jaar en ik hou elke maand gewoon een stopweek maar, zondag avond werd ik ineens ongesteld terwijl ik nog 2 pillen moest nemen. Omdat ik vandaag naar mijn vriend ben geweest heb ik vanaf zondag gewoon de pil elke dag ingenomen, zodat ik niet ongesteld zou zijn als ik hem zou zien.(ik zie hem maar 2 keer per week) ik wist dat mijn pil dan niet meer zo betrouwbaar zou zijn maar het ging mij erom dat ik niet ongesteld zou zijn.

Als je de pil gewoon doorslikt (de strip) waarom zou deze dan minder betrouwbaar zijn. Bij een doorbraakbloeding is niet ineens de pil niet meer betrouwbaar...

Kan ik gewoon vanaf vandaag een stopweek houden en daarna weer aan een nieuwe strip beginnen?

(dan moet die nieuwe strip wel weer betrouwbaar zijn toch?)

Nee, geen stopweek houden vanaf vandaag! Maak deze strip ook gewoon helemaal af. Je kan niet zomaar midden in een strip even stoppen

Ik dacht zelf ook dat misschien mijn pil te licht was, is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan?

Dat kan, wat je ook doet, maak de strip af en gebruik condooms

hopelijk is er iemand die mij kan helpen...

* Ik gebruik trouwens de microgynon 30
quote:CanYouNot schreef op 26 november 2015 @ 16:11:

[...]

En sowieso plaatst deze gebruiker spam.Haha, gewoon overal aanprijzen. Wie weet heeft er iemand menstruatiepijn
quote:Rose-87 schreef op 26 november 2015 @ 15:46:

[...]

Of je hebt het verkeerd begrepen of ze kent haar vak niet. Want doorslikken doet niks af aan de betrouwbaarheid hoor. Er zijn zelfs vrouwen die slikken altijd door. Houden geen stopweken meer.

Enige waar je op moet letten is dat je gewoon je strip afmaakt als je wel elke maand gewoon een stopweek inlast en binnen die 3 weken een keertje bloed. Dan moet je gewoon zorgen dat je de pil alsnog tot en met week 3 blijft innemen.Nou, misschien moet jij de bijsluiter nog eens goed lezen, want er staat bijvoorbeeld ook in dat als je in de derde week een pil mist dat je dan door moet gaan met de volgende strip en dat je dan ook extra condooms moet gebruiken, omdat de bescherming vermindert kan zijn.
quote:Blondiie90 schreef op 26 november 2015 @ 16:13:

[...]

Nou, misschien moet jij de bijsluiter nog eens goed lezen, want er staat bijvoorbeeld ook in dat als je in de derde week een pil mist dat je dan door moet gaan met de volgende strip en dat je dan ook extra condooms moet gebruiken, omdat de bescherming vermindert kan zijn.

Duhh, ze heeft het niet over het missen van een pil. Wat hebben mensen toch rare ideeën over het gebruik van de pil. Zo moeilijk is het niet...

To heeft geen pil gemist, ze heeft enkel een doorbraakbloeding gekregen.
Dat schrijf ik toch ook Blondiie90. Wel goed lezen he. Als je binnen die 3 weken bloed gewoon doorslikken en niet stoppen. Dat is wat ik zeg. Maar TO schrijft dat ze nog 2 pillen moest slikken toen ze begon te bloeden. Maar dat ze wel gewoon door is blijven slikken omdat ze geen bloeding wilde bij het zien van haar vriend. Oftewel niks aan de hand.

Dus je hoeft tegen mij niet te zeggen dat ik de bijsluiter moet lezen. Ik weet prima hoe het werkt. Jij mag het verhaal eerst eens beter lezen.
quote:Rose-87 schreef op 26 november 2015 @ 16:18:

Dat schrijf ik toch ook Blondiie90. Wel goed lezen he. Als je binnen die 3 weken bloed gewoon doorslikken en niet stoppen. Dat is wat ik zeg. Maar TO schrijft dat ze nog 2 pillen moest slikken toen ze begon te bloeden. Maar dat ze wel gewoon door is blijven slikken omdat ze geen bloeding wilde bij het zien van haar vriend. Oftewel niks aan de hand.

Dus je hoeft tegen mij niet te zeggen dat ik de bijsluiter moet lezen. Ik weet prima hoe het werkt. Jij mag het verhaal eerst eens beter lezen. Het verhaal is ook zo warrig
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 26 november 2015 @ 16:15:

[...]

Duhh, ze heeft het niet over het missen van een pil. Wat hebben mensen toch rare ideeën over het gebruik van de pil. Zo moeilijk is het niet...

To heeft geen pil gemist, ze heeft enkel een doorbraakbloeding gekregen.Weet ik wel, maar iemand had het over de veiligheid van de pil. Ik gaf het toch ook als VOORBEELD. duh
Ja random voorbeelden uit de gebruiksaanwijzing zijn inderdaad helemaal niet verwarrend.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 26 november 2015 @ 16:13:

Nee, geen stopweek houden vanaf vandaag! Maak deze strip ook gewoon helemaal af. Je kan niet zomaar midden in een strip even stoppen

waarom kan ik niet midden in een strip stoppen?
quote:suikerbolletje schreef op 26 november 2015 @ 17:50:

[...]

waarom kan ik niet midden in een strip stoppen?Omdat je dan niet meer veilig bent. Maar als jij liever wilt neuken moet je gewoon lekker midden in de strip stoppen. En zeker ook nooit dat vodje papier in handen gehad wat in het doosje zit? Dat heet GEBRUIKSAANWIJZING, staat heel veel nuttige informatie in zodat je hier niet van die domme vragen hoeft te stellen.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 26 november 2015 @ 16:25:

Ja random voorbeelden uit de gebruiksaanwijzing zijn inderdaad helemaal niet verwarrend.Ach, miep niet zo. Ik had het niet tegen jou.
quote:SilverShadow schreef op 26 november 2015 @ 17:55:

[...]

Omdat je dan niet meer veilig bent. Maar als jij liever wilt neuken moet je gewoon lekker midden in de strip stoppen. En zeker ook nooit dat vodje papier in handen gehad wat in het doosje zit? Dat heet GEBRUIKSAANWIJZING, staat heel veel nuttige informatie in zodat je hier niet van die domme vragen hoeft te stellen. Ik heb ook wel eens mijn pil een week langer geslikt, en daarna de stopweek ingelast. Zover ik weet, heeft de veiligheid meer te maken met het moment van beginnen, je MOET echt na een week beginnen, want anders is de veiligheid verminderd. Maar het moment van stoppen heeft daar niks mee te maken hoor, zolang je dus gewoon na 7 dagen weer begint met slikken.
Overigens is je pil gewoon veilig als je hem door slikt hoor, mits je verder geen dag vergeten bent of wat dan ook. Anders zou dat betekenen, dat iedereen die een keer een strip door slikt, in de tweede strip niet veilig zou zijn
quote:Noelle85 schreef op 26 november 2015 @ 18:13:

[...]

Ik heb ook wel eens mijn pil een week langer geslikt, en daarna de stopweek ingelast. Zover ik weet, heeft de veiligheid meer te maken met het moment van beginnen, je MOET echt na een week beginnen, want anders is de veiligheid verminderd. Maar het moment van stoppen heeft daar niks mee te maken hoor, zolang je dus gewoon na 7 dagen weer begint met slikken.

True!

TO, een doorbraakbloeding hoort natuurlijk niet als je pil goed slikt. Informeer bij je huisarts of het verstandig is om een sterkere pil te nemen.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven