Gezondheid alle pijlers

De tip tegen kriebelhoest?

04-10-2014 09:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu al een week met een gekmakende kriebel in mijn keel.

Hoesten wat niets verlicht, tot aan kokhalzen toe, en er midden in de nacht van wakker worden.

Hoestdrank lijkt niets te verlichten, drop en honing eten ook niet.

Iemand anders nog een gouden tip?
668, the neighbour of the Beast
Een zakdoek (of andere doek) in koud water dompelen, uitwringen en op je keel leggen als je gaat slapen, nachtrust gegarandeerd.
quote:leuketas schreef op 04 oktober 2014 @ 10:28:

Nb allen niet combineren met borstvoeding geven!

Bij mijn weten mag noscapect wel bij borstvoeding (heb ik destijds nagevraagd bij de apotheek).

Als je langdurige kriebelhoest hebt is mijn advies starten met de maximale dagdosis en deze netjes over 24 verdelen. Dat is de enige manier waarop je keel rust krijgt en kan genezen. (kriebelhoest houdt namelijk zichzelf in stand doordat je door het hoesten je keel irriteert en beschadigd waardoor de kriebel ontstaat en je weer moet hoesten etc. Dat doorbreek je door een dag of twee bijvoorbeeld noscapect te slikken).
Ik hoop dat je kriebelhoest inmiddels over is. Wij hebben altijd Toco-Tholin druppels in huis. Wat druppels op een half suikerklontje en deze opzuigen. Werkt heel goed.
quote:jusa schreef op 04 oktober 2014 @ 09:20:

Of codeinetabletjes van de huisarts.dit dus
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Codeine inderdaad. En 's nachts een doorgesneden ui echt pal naast je kussen. Stinkt ongelofelijk, maar beter als 's nachts zowat stikken in je eigen hoest. Dus niet onder het bed om het snot los te maken, maar echt naast je hoofd om de kriebel te dempen. Beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven