Gezondheid alle pijlers

De tip tegen kriebelhoest?

04-10-2014 09:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu al een week met een gekmakende kriebel in mijn keel.

Hoesten wat niets verlicht, tot aan kokhalzen toe, en er midden in de nacht van wakker worden.

Hoestdrank lijkt niets te verlichten, drop en honing eten ook niet.

Iemand anders nog een gouden tip?
668, the neighbour of the Beast
Hoestdrank noscapine van het Kruidvat, succes gegarandeerd.
Van die Vicks-keelsnoepjes helpen het wel een beetje te onderdrukken. Niet stukkauwen, echt zo lang mogelijk proberen het snoepje in je mond te houden.
Of codeinetabletjes van de huisarts.
Aanhoudende kriebelhoest is vreselijk! Noscapinetabletjes willen mij nog wel eens een beetje helpen. Verder heb ik geen tips. Sterkte. Ik hoop voor je dat het snel over is.
quote:jusa schreef op 04 oktober 2014 @ 09:20:

Of codeinetabletjes van de huisarts.Dit is het enige wat bij mij echt goed werkt. Alternatief is hoestsiroop van Natterman met codeine. Te verkrijgen bij elke drogist.
O ja, nog wel een tip: sterke kauwgom, dus met een erg frisse smaak kan een hoestbui bij mij ook wel indammen.
Codeine dus.

Ik heb nu hoestdrank met, ik citeer, cloperastine fendizoaat.

Die doet niet genoeg naar mijn zin
668, the neighbour of the Beast
Codeine, echt een verademing.
codiene of noscapine, even kijken welke het beste werkt. Bij mij werkt noscapine het beste.
Niet roken, niet aan de straatkant slapen vanwege benzinedampen, waterbakjes tegen de radiatoren?
Bij de huisarts codeïne vragen. Dat is het enige wat helpt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heel vroeger gebruikte ik daar weleens Bisolvon tegen, wat van een droge hoest een natte hoest maakte.
Nb allen niet combineren met borstvoeding geven!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Islamoos tabletjes. Super spul!
zit er geen slijm vast waardoorje de kriebel hebt om te hoesten?

zo ja acetylcycteine bruis tabletten halen 600 mg, elke morgen er 1tje laten uitbruisen en op schone slijmvliezen opdrinken

acetyl zit oa in de bruistabletten van fluimucyl en meestal het eigen merk
Tip van Grootmoeder: thijmthee. Gewoon zo'n struikje scoren bij de supermarkt, en van een paar takjes thee zetten. Smaakt absoluut niet vies of zo, en verzacht de keel.

Als het hardnekkiger blijft, inderdaad een vicks-snoepje oid om op te zuigen, en anders de hardere maatregel van codeïne.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Kriebelhoest kan een bijwerking zijn van bepaalde medicijnen.
Een suikerklontje eten schijnt te helpen. En mijn oma zette altijd een doorgesneden ui naast haar bed, volgens haar hielp het niet alleen tegen verkoudheid, maar ook tegen kriebelhoest..
anoniem_179905 wijzigde dit bericht op 04-10-2014 11:51
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
kk
Codeïne.
Je kan nu dit weekend misschien niet 1, 2, 3 aan codeïne komen, daarom een ander hulpmiddel; ik heb laatst nav een tip mijn voeten ingesmeerd voor slapen gaan met Vicks, sokken aan en niet gehoest
Noscapine! Werkt hier nog beter dan codeine.
Ab imo pectore
quote:jusa schreef op 04 oktober 2014 @ 09:20:

Of codeinetabletjes van de huisarts.Dit dus! Verder werkt er niks tegen die verschrikkelijke kriebelhoest. Ze zijn vrij klein, dus eenvoudig te slikken. Ik heb ze nu toevallig ook, omdat ik er ook erg last van heb. Ze worden overigens niet meer vergoedt! Maar mijn eigen risico is allang op dus ik weet niet of dat bij jou het geval is. Maar ik zou in ieder geval m'n geld niet uitgeven aan onzinnige keeldropjes die maar werken tot ze op zijn en je weer een nieuwe moet nemen. Ik zou dan eerder m'n geld besteden aan de codeine, die werken perfecto. Succes (Y)
Never Give Up & Fight Like Hell
Codeine en noscapine zijn idd dé middeltjes. Kriebelhoest is vooral 's nachts, wanneer je in bed ligt, extra hevig. Het gebrek aan slaap bevordert het algehele herstel ook niet.

Zorg voor een goede slijmoplosser voor overdag ( acetylcysteine, bij Lidl spotgoedkoop als bruistablet verkrijgbaar. Ze hebben daarnaast ook broomhexine tabletten met hetzelfde effect).

En om die vervelende hoestprikkel te lijf te gaan een noscapine tablet of codeine drank. De codeine tabletten zijn idd op recept. Weet niet of je daarvoor eerst naar het spreekuur moet. Veel

Artsen geven er ook niet de voorkeur aan om dit direct voor te schrijven).

Zou het daarom eerst met de zelfzorg medicijnen proberen. Merk je na vier of vijf dagen geen verbetering dan kun je alsnog naar de ha.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven