Gezondheid alle pijlers

Definitieve anticonceptie

10-03-2012 17:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic in 'sex', waarin lekker gekissebist wordt over; hij of zij onder het mes;

Precies wat is het voordeel voor de vrouw om zich te laten steriliseren? Buiten dan de 0 kans op nog een zwangerschap.

Heeft het bijvoorbeeld invloed op PMS?

Heeft het invloed op de menstruatie?

Wat is het effect op je lijf?

Wie weet hier meer van, want ook al is het heel erg duur, voor mij zou het een reden zijn grondig te gaan sparen! Zeker als ik die essure methode bekijk, dat zou vrij makkelijk gedaan kunnen worden.
Sterilisatie zit gewoon in je zorgpakket hoor, daarvoor hoef je echt niet te sparen.
Ik weet niet of het waar is maar ik hoor wel eens verhalen dat er een risico bestaat op een vervroegde menopauze bij een sterilisatie.
@ redband :

niet helemaal, maar dat zoek ik later nog wel uit ;)

eerst bevallen.

ik ben nu vooral nieuwsgierig naar de voordelen omtrent het maandelijkse geneuzel. daar heb ik zodanig veel last van dak r graag vanaf wil. (maar een spiraal vink dan weer niks..)

@pompsnol (leuke nick ) .. dat is zeker ook iets om uit te zoeken!
Bij sterilisatie (van de vrouw dus) zorg je er alleen maar voor dat er geen eitjes meer in de baarmoeder kunnen komen. Alle methodes zijn gebaseerd op het onderbreken van de eileider. De rest van de fabriek blijft nog gewoon werken. Dus je wordt gewoon ongesteld, je hebt gewoon je maandelijkse hormooncyclus (inclusief PMS), je vloeit net zo veel als normaal, je hebt zelfs gewoon een eisprong. Het enige wat er anders is, is dat het eitje niet meer naar de baarmoeder kan (en het zaadje niet meer bij het eitje kan komen).

Als je een methode zoekt die minstens zo betrouwbaar is als sterilisatie, maar waarbij je niet ongesteld wordt, kun je beter een mirena nemen. (zie www.anticonceptie-online.nl)
BIj mijn weten is het altijd gewoon in het basispakket geweest, maar ja er veranderd heel veel tegenwoordig.
Slechts 1/3 van de Mirena gebruiksters wordt niet meer ongesteld. Je kan dan beter de prikpil nemen, 1 keer elke 3 maanden en je bent ook van je maandelijks ongerief af.
@_qwertu; t klinkt heel logisch wat je zegt... dus dan zou het net niks voor mij zijn. maar die mirena schrikt me dan weer wat af... toch t idee van t laten plaatsen wat pijnlijk kan zijn, of t verwijderen... (tuurlijk, een sterilisatie is ook pijnlijk, maar das 1 keer en klaar)

of dat je draadjes zou kunnen voelen? of dat ie net niet goed zit en voelbaar blijft?... k heb er nog 0 ervaring mee. maar vind t dus eng (misschien gebrek aan kennis ook)
quote:zijenhij schreef op 10 maart 2012 @ 17:31:

Slechts 1/3 van de Mirena gebruiksters wordt niet meer ongesteld. Je kan dan beter de prikpil nemen, 1 keer elke 3 maanden en je bent ook van je maandelijks ongerief af.heb je dan ook helemaal geen menstruatie meer?
Met prikpil geen menstruatie meer. Maar je laat een behoorlijke dosis hormonen in je lijf injecteren.
quote:Francisca_ schreef op 10 maart 2012 @ 17:38:

Met prikpil geen menstruatie meer. Maar je laat een behoorlijke dosis hormonen in je lijf injecteren.hmm, en das meteen weer slecht voor je drive natuurlijk. die wil ik niet kwijt.
Voordeel aan de mirena is dat het vrij weinig hormonen zijn, de prikpil is een shitload in een keer. En ik werd ook tijdens gebruik van de prikpil ongesteld trouwens. En helemaal geschift van de bijwerkingen, dat nooit meer. Hoewel dat weer per persoon verschild.
quote:redband schreef op 10 maart 2012 @ 17:20:

Sterilisatie zit gewoon in je zorgpakket hoor, daarvoor hoef je echt niet te sparen.

Ik heb net even gekeken, en het zit niet meer in het basispakket.

( dat wist ik dus niet)
Bij Essure blijft alles normaal alleen heb je twee veertjes in je eileiders.

Binnen 4 minuten was het gepiept. Cz vergoede het, ik had wel een hoog pakket hoor..

Ik ben wel naar Casa gegaan want mijn huisarts vond mij te jong (31)
quote:redband schreef op 10 maart 2012 @ 17:41:

[...]

Ik heb net even gekeken, en het zit niet meer in het basispakket.

( dat wist ik dus niet)

;)

dank voor t nakijken!

maar t zal ook per verzekering weer verschillen.

k meen gezien te hebben dat iig een deel wel vergoed werd bij aanvullende verz. maar ik weet dus nog niet of dit dé manier voor mij is...

die minera lijkt steeds meer de beste resultaten te hebben... maar die blijf k nog ff eng vinden. daarover moet ik me dus óók eens meer informeren.
Ik werd nog ongesteld met de Mirena, maar heel licht, dus nooit meer gedoe met doorlekken en zo. Plaatsen vond ik heel even pijnlijk en daarna een middag een beetje last, maar daarna perfect. Verwijderen was echt een eitje. Van de voorbehoedsmiddelen die ik geprobeerd heb (Mirena, pil en condoom) vond ik de Mirena verreweg het prettigst. 5 jaar geen omkijken naar je anticonceptie! Ideaal!
Kijk, zulke berichten geven een mens moed

het hoeft ook niet 0 menstruatie te zijn, maar minder dan de helft zou ik al fijn vinden!

thnx aikidoka..

Nog meer van die verhalen?!
Sorry hier geen positief Mirena verhaal, ik werd 5 jaar lang toch elke maand ongesteld en dan niet echt licht zeg maar.
Nog een positief verhaal:

Hier ook mirena. Toen ik stopte met de pil en begon met mirena schoot mijn libido van het vriespunt weer flink omhoog Ik vond plaatsen wel pijnlijk, maar heb nu alweer de 4e, dus blijkbaar niet pijnlijk genoeg. En ben een halve dag per maand ongesteld. Maar dat zie ik alleen met afvegen en meer niet. Dus officieel hoor ik niet bij de mensen die niet meer ongesteld worden, maar ervaar ik het wel zo.
quote:_qwertu schreef op 10 maart 2012 @ 17:27:

Het enige wat er anders is, is dat het eitje niet meer naar de baarmoeder kan (en het zaadje niet meer bij het eitje kan komen).

Um... misschien een domme vraag hoor, maar waar blijft 'ie dan?
thnx roodwitblauw

kokolientje ook.. natuurlijk

goeie vraag nieuwemaan!!
Wordt opgenomen door je lijf. Sjiek gezegd: geresorbeerd.
Dank je roodwitblauw.

Raar idee.....
.
quote:scamp schreef op 10 maart 2012 @ 17:42:

Bij Essure blijft alles normaal alleen heb je twee veertjes in je eileiders.

Binnen 4 minuten was het gepiept. Cz vergoede het, ik had wel een hoog pakket hoor..

Ik ben wel naar Casa gegaan want mijn huisarts vond mij te jong (31)Ik ben ook gesteriliseerd via deze Essure methode, maar bij mij ging het helaas niet zo makkelijk. Het duurde driekwartier en deed veel pijn (het schijnt dat de ene vrouw daar meer pijn ervaart dan de andere, ik had elke maand ook veel last van mijn eisprong). Helaas is ,nu drie maanden later bij de nacontrole, gebleken dat de sterilisatie mislukt is en het kan niet opnieuw. Dus nu weer de pil voor mij. Ik had de pil in jaren niet geslikt maar een groot voordeel vind ik dat ik nu geen last meer heb van PMS en bijna geen pukkels meer heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven