Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Verjaardagen, van iedereen en van mij in het bijzonder: blèèègh!!! Niettemin, natuurlijk nog wel van zeer buitengewoon harte gefeliciteerd Setter, het feit op zich blijft natuurlijk felicitatiewaardig! Mijn wederhelft en ik zijn tien dagen na elkaar jarig, dus àls we het vieren, kunnen we het tenminste combineren. Dat heeft in zoverre met ons diabetestopic te maken dattehhh... die verjaardagstress helemaal niet goed is voor je suiker en je loopt door alle drukte het risico dat je vergeet te spuiten en dan komt tante Jansje weer vragen wat de dvk heeft gezegd... en zo... :-)
Ja nou inderdaad, die stress. Ja daar zeg je wat Sri! Briljant gevonden meid

Mijn man en ik zijn 18 dagen na elkaar jarig (hij 7 en ik 25 augustus) maar we hebben het nog nooit samen gevierd. Dat komt omdat we het ene jaar met zijn verjaardag weg zijn en het andere jaar met mijn verjaardag weg zijn. Nou ja, probéren weg te zijn. Dat is nl. al 2x mislukt en daardoor had ik dan toch weer visite over de vloer. Grmbl enzo.

Maar toch heel erg bedankt voor je felicitaties. Op deze manier vind ik ze nooit erg hoor
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Zeg Setter, dat had je ook wel eens even eerder mogen zeggen hoor!!! Maar bij deze alsnog:

En hoe jong is u geworden???

En ja, ik heb ook altijd een enorme hekel aan het vieren van verjaardagen, vandaar dat ik sowieso mijn eigen verjaardag nog maar 1x in de 5 jaar vier (en dat is dit jaar al weer zo ver )
Dank u dank u dank u tante Teddeke voor uw welgemeende felicitaties

Tante Setter is dit jaar alweer 42 geworden, pffff.....

Ik denk dat het toch door die diabetes komt hoor, die hekel aan verjaardagen (kuch.... om niet volslagen ehhhhh.... offtopic te blijven gaan zeg maar)
Oh, enneeee, sterkte dit jaar met het 'vieren' van je verjaardag
Nou, ik vind het vieren van mijn verjaardag wel leuk hoor! Het ouder worden wat erbij hoort, vind ik minder

Zus, man en ik bedachten vorig jaar dat het wel een keer leuk zou zijn om een tuinfeest te geven. Maar jarig in november/december/maart... dus niet echt handig. Dit jaar gewoon een dag geprikt en een tuinfeest georganiseerd. Twee minpunten... 1: van de 60 gasten waren er krap 20 (de rest had ergens anders feest óf had niks laten horen) 2: het heeft de hele avond gegoten van de regen.....

Maarre... Setter. alsnog van harte met uw verjaardag!!! 24, wat een leeftijd!!!!
Ris, concluderend kan ik concluderen dat jij niet echt een echte diabeet bent
Maar toch bedankt Ris, lief van je!

Wat sneu dat jullie zorgvuldig geplande tuinfeest zo in het water gevallen is, arme jullie... en wat flauw dat zoveel mensen niet kwamen en/of niets van zich lieten horen. Daar heb ik ervaring mee, dat was het jaar waarin ik besloot dat ik het vanaf dan nooit meer wilde vieren. Wat een teleurstelling is dat dan he? Net of je niet interessant genoeg bent ofzo, bah.
bedankt voor je leuke kaart Teddeke! Wat ontzettend attent van je
Graag gedaan hoor Setter, kleine moeite groot plezier.....

Moest wel een eind zoeken zeg, voor ik dit topic weer gevonden had. Geen nieuws meer aan het diabetes-front? Of nog andere dingen die de moeite waard zijn, het hoeft ook niet altijd met diabetes te maken te hebben toch (dat beheerst ons leven al genoeg )?

Met mij verder alles wel z'n gewone gangetje. Moet vrijdag mijn orthopedische schoenen gaan passen, dat zal me een feest worden...
Gefeliciteerd Setter, alsnog!

Ja ik ben ook een echte diabeet hoor, vreselijk, je verjaardag viren. Jarig zijn vind ik niet zo erg (over 52 minnuten ben ik jarig!!!!) maar het feestje met allemaal van die mensen waar je achteraan moet rennen met eten en drinken enzo... Nee, niks voor mij. Verjaardagen van anderen vind ik trouwens ook niet leuk. Zo druk en gemaakt geinteresseerd doen en zo.

Van mij hebben jullie even niks gehoord omdat ik een beetje overwerkt ben denk ik. Ben vreselijk moe en heb geen zin in lange verhalen. Lekker 's avonds in mijn schulpje met een boek en verder niks, heerlijk hoor.

Ik heb wel weer eens wat raars hoor.... Moet ineens enorm terug in mijn insuline. Ik snap niet waarom want ik doe juist heel weinig omdat ik zo moe ben maar ik ben al terug van 14-10-20-18 naar 12-10-14-14. Raar he......
Lief, van harte!! En ik hoop voor je dat je het niet hoeft te vieren met een hoop gedoe. Alleen die boodschappen al, blèèègh! Kijk uit met overwerkt zijn. Heel slim dat je 's avonds met een boek op de bank gaat, maar hou er overdag ook rekening mee. Ik ben zelf een paar jaar geleden ook in die val getrapt en het heeft lang geduurd voor ik er weer bovenop was. Wens ik jou bepaald niet toe! En sterkte met je insulinehuishouding. Wat kan een mens soms raar in elkaar zitten...
Teddeke, jij trouwens veel sterkte met de schoenen, vrijdag. Ik kan me voorstellen dat je je er niet op verheugt. Ik zal in elk geval voor je duimen!

Lief, van harte gefeliciteerd!

Hoe oud is u geworden vandaag?

Je bent gelijk met mijn vader jarig, die wordt vandaag 79.
Hiep, hiep, hoera voor Lief!! Hopelijk heb je een fijne rustige dag. En doe het verder ook vooral rustig aan, zodat je je snel weer wat prettiger voelt. En wat raar inderdaad van je veranderde insulinebehoefte, heeft misschien ook wel wat te maken met hoe je je nu voelt. Sterkte ermee!!
Dankjulliewel! Ik heb een heerlijke 34e verjaardag gehad, en afgerond met heerlijke eten (Mexicaans... oh dat kan ik zooooo lekker maken! ).

Gister en vandaag lekker vrij geweest en heeeeel rustig aan gedaan en dat doet me wel goed hoor! Zou i kvaker meoten doen.

Helaas voglende week weer (voor de derde keer dit kwartaal) naar Houston, maar daarna komt er iets meer rust omdat dan mijn project in de afrondende fase gaat. Dus op het werk rustiger aan, elke week een dag vrij nemen en eind september 2 weken vrij!
Dit kreeg ik van manlief: http://justjjewels.com/site/UK/home.html

Kwijlenswaardig mooi in mijn ogen
Wat zijn dat precies Lief, hangers voor aan een kettinkje om je hals?
Nee je moet even naar Women en dan naar Silver collection en dan onderaan Suggestions how to wear. Je kan er armbanden, kettingen, enkelbandjes, van alles van knopen. En de bedels kun je op allerlei manieren bevestigen. Het is geweldig!
Gefeliciteerd Lief! En welke heb je gekregen van je man? Mooie vormgeving inderdaad!
Lief; alsnog van harte gefeliciteerd!!!!!! Kwijlenswaardig mooi.. ik ga eens even kijken ;daar hou ik wel van namelijkst! Leuk hoor!

En maak jij zelf Mexicaans of je lief? En wat maak je dan? Ik hou er van om lekkere dingen uit te proberen. Ik heb een kast vol receptenboeken en ik probeer elke week (als ik tijd en zin heb) iets uit. En als we eetclub hebben (6 dames die 1x per 2 maanden bij elkaar gaan eten), dan ga ik helemaal los, alles nieuw met voor-hoofd en nagerecht. Keileuk!

Teddeke succes morgen met je schoenen; ik hoop dat het meevalt!

X voor jullie allemaal omdat ik het zo fijn vind dat we zoveel kunnen delen en dat hier altijd wel iemand is die reageert!

(oh enne.... als je niet wilt zoeken naar ons topic, moet je iets posten en dan toevoegen aan "mijn viva", bij de hartjes onderaan deze bladzijde. Als je dan de volgende keer wilt lezen; klik je bij "mijn laatste" en dan zie je ons in een stuk korter lijstje).
anoniem_36251 wijzigde dit bericht op 03-09-2010 20:56
Reden: ik ben een doosje...
% gewijzigd
Pssst, het is Teddeke die vandaag haar schoenen krijgt....
Hoe ging het met passen, Teddeke? Was het erg vervelend? Zou je ze gelijk meekrijgen als ze goed zitten, of moet je dan weer wachten? Ik blijf voor je duimen!
Teddeke, hoe zitten je schoenen?
Teddeke, hoe is het gegaan?

Ris, Mexicaans is simpel bij mij: ik was/ben gek op tortillas met allemaal van die schaaltjes op tafel, sla, gehakt, bonen, rode saus, creme fraiche, verse guacamole, kaas, tomaatjes...

Maar ja, k mag geen tortillas meer (tarwe) dus moet er gesleuteld worden. Nu had ik gehakt met kruiden gebakken en daar paprika en bonen door en daar gekruimelde tortillachips overheen en daar dan weer kaas overheen en dan de deksel erop en dan de kaas laten smelten en dan sla en tomaatjes op je bord en dan dat warme spul erop en dan met creme fraiche en guacamole en rode saus gegarneerd.

Maar ik doe ook wel eens een Mexicaans gehaktprutje met veel groente maken en dan met aardappelpuree erover en een beetje kaas en dan in de oven.

Sinds ik glutenvrij moet ben ik veel meer gaan koken en ik begin het leuk te vinden hoewel ik het nog altijd heel simpel wil houden. Ik heb wel duizend pastarecepten ontwikkeld in de laatste twee jaar, met rookworst en zure saus, vierkazensaus, spinazie tandoori, verse tomatensaus enz.......Als het maar speciaal is. Nadeel is dat ik het nooit kan namaken want ik kook volledig op gevoel. We kunnen wel receppies uitwisselen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven