Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ted, rennen op een loopband is echt lekker! Heb dat vorig jaat een paar keer gedaan met fysio voor mijn rug. Mp3 tje van evy (die van het rennen) het was of ik vlooooog.

Hier gaat het wel, ben alleen zo verkouden en moe daarvan. Denk dat ik morgen een baaldag plan. Bel ik morgenvroeg mijn baas, ik moet gewoon even bijkomen van alle zut van afgelopen maand. Moet ook nog ongesteld worden dus ik hoef jullie niet te vertellen hoe de vlag erbij hangt.

Xxxxx
Sterkte Ris

Trouwens Lief, wat fijn dat je je zo goed voelde nádat je je helemaal kapot had getraind. Ik had dezelfde gedachtengang als jij, dat je eerder knockout gaat door een hypo dan door zo hard te trainen. Grappig om te zien dat dat dus helemaal niet hoeft!
Zo, eens een keer een lekker positief bericht van mij voor de verandering.

Ik ben gisteren vrijwilliger geworden bij zo een goed doel, ik ben gewoon blij dat ze mij willen hebben!!!! Ik ga hier niet helemaal uit te doeken doen hoe of wat, dat is een beetje té herkenbaar.

Verder heb ik kaartjes gescoord voor Symphonica in Rosso met Doe Maar, ontzettend jeugdsentiment!!! Er is nu ook een concert op zaterdag dus dat is voor mij veel beter te regelen dan op woensdag of vrijdag (dat ging helemaal niet), dus ik ben BLIJ!!!!!

Had ik al gezegd dat ik blij ben vandaag??!!
Doe Maar is geweldig

Gaaaaaaaaaaaaafffff Teddeke, ik kan me heel goed voorstellen dat je hartstikke blij bent! Wauw
Joehoe, Teddeke, wat een goed nieuws allemaal! Ik ben ook helemaal blij voor je. You've got mail, by the way.

Daarnaast vind ik het knap dat je zo kunt doorgaan met sporten, zelfs als je geen zin hebt. Dat geldt voor Pixel helemaal trouwens! Zo'n hekel hebben aan hardlopen en het dan gewoon blijven doen. Maar (nu zal ik wel iets heel doms zeggen en/of iets gemist hebben): is het dan niet slimmer, in elk geval fijner, om een sport te pakken die je wèl leuk vindt om te doen? Dat lijkt me ook makkelijker vol te houden.

Nou klets ik vanaf de zijlijn hoor . Sport en ik hebben nou eenmaal niks met elkaar. Ja, op tv: tennis, schaatsen, ik ben niet voor de buis weg te branden, maar zelf doen? Ho maar!

Lief, dat jij zo diep durft te gaan, goed hoor! En wat zalig als je dan zo'n ontdekking doet, dat je helemaal niet plat gaat aan een hypo maar dat jij het van de hypo hebt gewonnen, dàt is pas kicken!

Ris, ben je weer een beetje opgeknapt? Effe rustig aan doen, dat heb je soms gewoon nodig. Volgens mij leef jij voor 2 op het ogenblik, maar denk eraan dat je lijf maar voor 1 energie heeft (aldus dokter Niek, hoont mijn echtgenoot dan).

Setter, geniet je nog van je schone huis? Heerlijk hè, als dat allemaal achter de rug is en je van de resultaten kunt genieten! Nu nog proberen G&S van je ramen weg te houden

Kom net van de ha en alle uitslagen zijn volgens het boekje! Joepie! Hba1c was 6,4!

Ik ben nu van 3x1000 metformine teruggegaan naar 2x1000 en de glimepiride is definitief afgeschaft. Mijn cholesterol was nu echt veel te laag, maar ha durft de medicijnen niet te stoppen omdat hij het een integraal onderdeel van het diabetes-pakketje vindt. Het zij zo.

Alleen mijn bloeddruk bleef onverklaarbaar te hoog, maar omdat ik een gigantische stress-kip ben, wil hij daar voorlopig niets extra's aan doen en afwachten hoe het zich met het afvallen verder ontwikkelt. Ik mag rustig zo doorgaan als ik maar een paar dingen in de gaten hou.

Eén dezer dagen komt er weer een einde aan mijn 'vakantie' (van iets meer dan een week ) en moet ik weer extern. Geen zin in, maar in deze tijd bedenk je je wel drie keer voor je iets afwijst.

Dus Teddeke is niet de enige die blij is!
Wauw Sri, wat een prachtig Hba1C ook, net als Teddeke! Jeetje, ik ben een beetje jaloers op jullie hoor

Nee hoor, gekheid: gefeliciteerd!! Ook met je nieuwe opdracht natuurlijk

Ik mag as. dinsdag weer even gaan prikken voor een Hba1C. Ik moet de dinsdag daarna weer naar mijn allerliefste dvk en zij wil altijd graag weten wat voor Hba1C ik heb. En aangezien het lekkertje die niet aangekruist had bij het vorige onderzoek moet ik die nu nog even gaan laten prikken.

En ik moet eigenlijk eens even een afspraak maken met mijn huisarts. Ik vermoed dat ik in de overgang zit, maar ik weet het niet zeker. Ik bloed 2 weken achter elkaar hééééééle kleine beetjes, en dan net op het moment dat ik denk 'jaaaaaa ik ben ein-de-lijk schoon' en man en ik gaan intiem doen, dan begint het bloeden weer van voren af aan. Echt smerig soms :puke: en killing voor je liefdesleven.
Zoooooooo, dat was even zoeken zeg, maar daar zijn we weer.

Fris en fruitig op deze maandagmorgen.

Alles goed met jullie?
Nope, niet goed hier. Ik denk dat ik griep heb ondanks het feit dat ik een griepprik gehad heb. Koud (met twee truien aan onder drie dekens), warm, stem weg, hoesten, slijm, pijn in mijn longen. Ben een beetje bang voor longontsteking...

Weten jullie wat een griep met je suikers doet? Die lijken eerder te hoog dan te laag. Volgende week weer prikken voor hba1c dus ben benieuwd.

Sri, over hardlopen. Ik weet niet of ik het kan uitleggen. Hardlopen is niet leuk als je net begint. Dan lijkt het een eeuwigheid te duren voor je een paar honderd meter hard kan lopen. Als je wat langer bezig bent gaat dat beter. Ik heb mezelf al jaren een doel gesteld en dat is 10 km hardlopen. En dat wil ik gewoon kunnen. Er zijn zoveel mensen die het kunnen, waarom ik dan niet?

En af en toe leuke hardloopkleding kopen helpt ook

Maar goed, ziek zijn is even een dikke streep door trainen. Baal ik van. Maar eerst maar eens zien dat ik uberhaupt mijn bed uit kom komende dagen.

Sri, waarom hebben ze jouw medicatie zo verminderd? Leek het minder nodig?

Lief, hoe is het met je?

En waar is Buikje de laatste tijd?
Teddeke, wat fijn zeg dat je daar aangenomen bent en veel plezier bij Doe Maar. Da's volgend jaar toch?
Sri, nog even over hardlopen: als je je schoenen aantrekt en naar buiten stapt, kun je beginnen. Nog een groot voordeel (voor mij wel in elk geval).

Sporten die ik vroeger deed en echt leuk vond zijn nu lastiger in verband met trainingstijden, locaties die ver weg zijn etc.
Pixel, als ik ga hardlopen, kan ik waarschijnlijk na een paar honderd meter (dat haal ik niet eens ) mijn knieën weggooien. Ik begin maar weer eens met wandelen, net vanmiddag een afspraak gemaakt met echtgenoot. Ik moet mijn conditie weer langzaam opbouwen, want die is om te huilen.

Het is wel motiverend dat het blijkbaar zo goed gaat dat daardoor mijn medicijnen afgebouwd zijn. Glimepiride hoeft niet meer omdat ik nauwelijks koolhydraten eet en mijn ha bang was dat ik hypo's zou krijgen. Cholesterolremmers zijn gehalveerd omdat de LDL nu echt te laag was, metformine is met 1/3 teruggebracht. Maar goed, ik eet dan ook als een zieke kip en ik voel me er super bij. Volgens echtgenoot eet ik niet maar knaag ik. Worteltjes, radijsjes, tomaatjes en af en toe ga ik me te buiten aan Japans (rauwe zalm en tonijn, rettich, garnalen, salade met sojadressing en een druppie sesamolie. Jummmmmieee!!

Ik vind het ontzettend stoer van je dat jij dat volhoudt hoor, dat hardlopen. Ik geloof echt dat dat op een gegeven moment een kick kan geven als je je doel bereikt. 10 kilometer, knetter, ik vind het al een heel eind om te wandelen. Maar ik ben dan ook een eerste klas lui varken, vergeet dat niet. Liever lui dan moe.

Zeg, doe jij een beetje heel erg voorzichtig met die griep van je? Ik kan me iemand herinneren die mij een schat van een kaart stuurde toen ik longontsteking had . Je gaat het nu toch niet zelf krijgen hè?

Setter, sterkte morgen weer met het aderlaten!

Lief, hoe gaat het met je? Kan je het gewone leven weer een beetje oppakken?

Rest:
quote:pixel schreef op 05 december 2011 @ 13:13:

Weten jullie wat een griep met je suikers doet? Die lijken eerder te hoog dan te laag. Volgende week weer prikken voor hba1c dus ben benieuwd.

Bij mij levert een griep of een flinke verkoudheid altijd hoge bls op. Maakt haast niet uit hoeveel ik spuit dan, ik lijk dan wel insulineresistent.

Hier wel ok. Vaak toch wel verdrietig, mis hem ook. Wat raar is, want ik zag hem helemaal niet zo vaak. Maar pak mijn leven wel op hoor. Werk weer volledig en straks weer lekker sporten...

Mensen, wat heb ik een hoofdpijn, is er sneeuw op komst?
Pixel meissie, doe alsjeblieft kalm aan en blijf lekker binnen in de warmte. Het is af en toe waterkoud buiten en dat lijkt me echt niet lekker voor die longen van jou. Beterschap!

En hier ook nog hogere suikers als ik koorts heb (wanneer niet ). Drie jaar geleden met die blindedarmontsteking, koorts van boven de 40 graden en suikers die stationair op 15 bleven hangen. Ik heb 2,5 dag geen hap eten gehad en ze bléven maar op 15 hangen. Ik vond het wel even best toen, lekker veilig hoog in plaats van angstaanjagend laag met de kans op flinke hypo's. Pas toen ik na 2,5 dag weer een boterhammetje at kreeg ik de nacht erop een flinke hypo. Dat was pas eng!

Sri, ik moet er ook niet aan denken om 10 km te moeten hardlopen. Dan kun je mijn knieën ook weggooien hoor, brrr.... Wandelen lukt me al járen prima. Ik loop elke avond minimaal een half uur met man en honden. Heerlijk vind ik dat. Als ik het twee dagen achter elkaar niet doe krijg ik 's avonds in bed last van bewegingsarmoe. Dan wordt mijn buik helemaal kriebelig en weet ik niet hoe ik moet liggen van de onrust net onderhuids. Erg vervelend!

Oh, ik zal morgenmiddag even aan je denken als ik bij de vampier zit

Jeetje Lief, jij ook al zo'n hoofdpijn???? Ik ook, al de hele godganse middag. Heb twee uur geleden 2 paracetamols ingenomen maar ze helpen geen barst. Ik heb mijn nek al een paar keer laten knakken, maar ook dat helpt niet. En ja, er is sneeuw op komst, morgenvroeg. Natte sneeuw, jakkes.

Wat knap dat je nu alweer fulltime werkt zeg, pfieuw!

Het is trouwens niet zo gek hoor dat je hem mist, dat had ik vorig jaar met mijn moeder ook. Een vervelend mens wat inmiddels niet meer gemist wordt, maar de maanden na haar dood kon ik haar ineens zo heel erg missen. Ik denk dat het bij mij vooral kwam omdat ze die laatste paar maanden zo lief voor me was. Ik wilde dat zo graag nog even terug.....

Niemand snapte me, ikzelf ook niet, maar het gevoel was er gewoon. Ik vroeg er niet om, het was er doodgewoon. Tja....

Sterkte meissie
En hoe is het met jou dan Teddeke? Nog steeds zo blij?
Teddeke is vandaag een stuk minder blij.......

Ik denk dat ik ook iets onder de leden heb, ben niet doodziek maar voel me ook helemaal niet lekker. Gister al op tijd mijn bed ingedoken, het kwam gistermiddag ineens opzetten (snotterig, koud, spierpijn). Vanavond toch maar weer gewoon sporten, zal me goed doen!

@Pixel, pas je goed op jezelf? Hopelijk heb je geen longontsteking.

@ Lief, wat fijn dat je een goede uitlaatklep in het sporten vindt, dat je dat ook echt lekker vindt (inderdaad heel fijn om stuk te gaan van het sporten an sich en niet van een hypo!).

@Setter, hoe is het met de hoofdpijn, wat minder geworden?En sneeuw gehad vanochtend? Ik hoorde wel van hagelbuien in het Noorden. Succes bij de vampier!

@Sri, ik zou helemaal gek woren van worteltjes, radijsjes en tomaatjes, maar ik ben blij dat het goed lijkt te werken voor je. Zorg je wel dat je niet té ver gaat......?

@Ris, zo de goedheiligman is er weer vandoor. Zijn je kindjes goed verwend? Hopelijk keert de rust weer terug bij jullie, ik hoor van vriendinnen met kinderen dat die altijd helemaal hyper zijn in Sinterklaastijd.

@Schuddebuikje, hoe is het met jou? Long time, no see.....
Hmm Teddeke, klinkt niet goed. Doe je rustig aan? En sterkte!

Huisarts zond me gelijk naar de vampiers om een longontsteking uit te sluiten (ben namelijk heel goed in longontstekingen zonder verschijnselen, die dan vervolgens weer niet opgemerkt worden etc.). Heb gelijk maar hba1c laten prikken. Had mijn labformulier toch bij me.

@Sri, lekker hè al dat groenvoer. Ik kijk af en toe ook wel eens of ik geen hele lange oren krijg. Zonder gekheid, ik vind het lekker en goed te doen. Vooral vis vind ik erg lekker.

@Setter, hoe was jouw bezoek aan de vampiers?
Hey dames!

Ik ben al lang niet meer geweest volgens mij

Ted; ik heb je mail gehad, maar nog niet gereageerd; wat goed van je dat je dat gaat doen! Echt super! Ik vind het ook zo goed dat je nog steeds sport (ik ben zo niet sporterig)

Set; ik ga je beenband nog opsturen hoor, goei werk heeft tijd nodig!

Ik ben vorige week lekker een dagje thuis gebleven; heeft niet echt geholpen, maar was wel goed. Even niks en gewoon rust in de tent. Maar ja... woensdag riep de plicht weer en ben ik maar weer doorgegaan. Lijkt wel of mama's nooit eens langer dan 1 dag kunnen bijtanken omdat ze niet lekker zijn.

Sint is weer terug naar Spanje (THANK GOD!!!) Hier waren we er vrijdag al klaar mee hoor, Piet is nog langs gekomen en dat was het. Ella was gisteren vrij, dus die had een extra weekend dag om bij te tanken. Gisteren hebben we dus niks meer gedaan aan Sint, ik moest gewoon werken en vandaag moest Ella ook naar school.

Vrijdag ben ik jarig, moet ik nog vanalles voor "regelen" taart halen, saté (moet ik echt niet vergeten; iedereen komt hier friet met saté eten; mijn favoriete verjaardagseten).

Studie gaat goed; heb van de week nog een opdracht ingeleverd die al eeuwen geleden klaar was.... moet beginnen aan een onderzoek, maar weet niet zo goed waar.

Mijn duo is vandaag begonnen met haar behandelingen, duurt minstens 5 weken, dus zolang moet ik nog werken met een vervangster. Lief mens en ze doet het goed in de klas, maar ik merk dat ze geen kleuterervaring heeft (kasten zijn niet netjes opgeruimd; materialen staan door elkaar, verfbord niet schoon, kwasten vies, rommel in de poppenhoek... dat soort dingen).

Maar goed... ik doe het er nog even mee

Zo en nu ga ik slapen!

Trusten en een dikke kus!
Tijd geleden dat ik hier gepost heb! Heb momenteel te maken met een nuchtere ochtendwaarde die te hoog is, 7.5

Ben vanmiddag geprikt voor momentopname, niet nuchter. Die was 5,7 en dus gewoon netjes!

Ik heb enkele adviezen gekregen waarmee ik eenvoudig aan de gang kan. Eén was om maar één doel per keer na te streven. Ik wil graag beginnen met de chocolademelk die ik drink. Die maak ik nu nog van Nesquick en halfvolle melk, maar ik moet naar pure cacao met zoetstof en het liefste magere melk.

Maar . . . . waar koop ik de pure cacao? Ik woon in NH, kaasstad.
Je hebt dat wel, in de winkel, toch? Die hadden wij ook altijd vroeger, hoe heette dat toch ook alweer? Ik ga even zoeken voor je.

Edit:

http://www.hollandwinkel. ... outen-cacao-250-gram.html

Vond 'm niet zo lekker hoor. Kun je niet een light versie van Nesquick krijgen?

(je woont vlakbij mij joh...)
Nesquick is het slechtste wat je kunt nemen, er werd speciaal gezegd: cacaopoeder, zoetstof en melk. Van Houten was me even ontschoten, zou ik toch moeten weten maar liever heb ik iets goedkopers . . . . . .

Woon jij dan ook in Cheese-town, lief_29 ?
Volgens mij verkoopt de Appie dat ook en is het niet zo duur als in de link van Lief. Ik zie het pak zo voor me, maar heb het al lang niet meer gekocht dus zou van de week even moeten kijken of het nog bestaat.....
Blooker cacaopoeder, bij albert heijn, 1,89 voor 250 gr. Komt op hetzelfde neer als Van Houten.

Lief, volgens mij worden de spullen uit de Holland Winkel eerst naar Canada gestuurd, van daar naar Australië en dan via Zuid-Afrika weer naar Cheese-town. Vandaar die prijs . Maar dan heb je ook wat!
Haha, ik vond het ook al duur, kon me al niet voorstellen dat mijn moeder dat zou open!

Het is vast voor goeikoperder verkrijgbaar ja. Ik zal ook eens kijken bij de AH als ik er ben.

Ik woon vlakbij de Schans, carenza, daar met al die groene huisjes
Blooker cacao idd, gebruiken wij ook. Het is best puur dus je hebt er minder van nodig. Nadeel, je kunt m alleen oplossen in warme melk. Ik zelf drink bij elk ontbijt chocmel light van nutricia. Stikt ook van de zoetstoffen, maar die cacao moet je ook ergens mee zoeten, dus.

Of ook lekker, maar minder goed, van die chocolade op een stokje, die zet je in je warme melk en dan smelt het. Kun je puur, melk of wit kiezen. Heeerlijk, I LOVE CHOCOLAT!!!!!
Oh, die stokjes heten choc-au-lait

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven