Gezondheid alle pijlers

Diane 35 / merkloze variant

20-10-2010 18:23 18 berichten
Toen ik begon met de pil kreeg ik van de dokter de Diane 35 zowel tegen zwangerschap als tegen jeugdpuistjes. Ik was natuurlijk ontzettend blij dat ze weg gingen en weg bleven... maar nu heb ik er sinds een paar jaar weer last van... En het is begonnen toen ik de merkloze variant van de Diane kreeg. Ik ben alweer een paar keer terug geweest naar de dokter maar dan krijg ik een zalfje of antibioticakuur. Hebben meer mensen last van dit verschijnsel dat je weer last kreeg van acne bij het gebruikeen van de merkloze variant?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen last bij de merkloze variant. Mij is vertelt dat je ook de echte mag vragen hoor. Bij mij is het zo dat ze steeds de echte geven waar ik dan en voor moet voorschieten en meer berekent voor eigen aftrek dus ik moet om de 3 maanden altijd zeiken dat ik die merkloze wil.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb ook merkloze variant gehad. Geen verschil gemerkt...
Ik heb de merkloze variant van Tryginon gehad. Zou precies hetzelfde moeten zijn, maar van de merkloze werd ik misselijk de eerste weken, ik kreeg pijnlijke borsten(die bleven) en na een paar maanden doorbraakbloedingen.

Ik heb nu de Yasmin. Maar daar moet ik wel voor bijbetalen.
Hier ook ervaring dat van de merkloze diane 35 toch net iets anders is dan de echte.

Schoonzusje kreeg na tig jaar weer last van heel onrustige huid, terwijl ze juist de diane had gekregen tegen die onrustige huid, ze is weer over op de echte.

Ik had dezelfde klachten al Luna1, ochtend misselijk, pijnlijke borsten, dus ik ben toen ook weer overgestapt.
quote:luna1 schreef op 20 oktober 2010 @ 18:34:

Ik heb de merkloze variant van Tryginon gehad. Zou precies hetzelfde moeten zijn, maar van de merkloze werd ik misselijk de eerste weken, ik kreeg pijnlijke borsten(die bleven) en na een paar maanden doorbraakbloedingen.

Had ik dus ook die doorbraakbloedingen, de pijnlijke borsten, maar ook migraine. Nu sinds 2 maanden weer aan de originele Tryginon en geen klachten meer gehad gelukkig.

Het enige is dat ik sinds die 2 maanden dus regelmatig vergeet de pil te slikken.....

(maar geen bed-partner op dit moment, dus zo erg is het ook niet gelukkig.)
ik begruik het ook,nee geen verschil gemerkt idd.
De vorige merkloze was een latijnse naam, nu sinds een maand de Minerva, heb wel meer bloedingen tussendoor gehad maar denk dat het komt omdat ik een paar dagen was vergeten. Jammer genoeg heb ik niet die naam meer die ik jaren heb gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik gebruik ook de merkloze, merk geen verschil.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik heb een tijdje in een andere stad gestudeerd, en dus andere apotheek, en dus andere merkloze pil. Toen had ik ook ineens veel last van doorbraakbloedingen (huid geen verschil). Nu weer terug in mijn eigen stad en mijn eerdere merkloze pil weer terug en bloedingen zijn gestopt. Zal dus toch wel niet helemaal hetzelfde zijn nee.
Ik werd misselijk van de merkloze variant. Dus sindsdien krijg ik alleen de Diane mee
Toch raar dat veel mensen er last van hebben. Ik ben zelf apothekersassistente en het enige verschil zou kunnen zijn dat er andere hulpstoffen in zitten. Maar om daar iets van te merken, moet je daar overgevoelig voor zijn. De hormonen in zowel de diane als de merkloze variant zijn gewoon hetzelfde in dezelfde samenstelling. Daar zou je lichaam dus niets van moeten merken. De hulpstoffen kunnen verschillen in samenstelling, maar of je daar echt misselijk van wordt weet ik zo niet. Ik heb zelf altijd de trigynon, maar heb nu een buitenlandse verpakking daarvan meegenomen. Daar zit helemaal geen verschil in. Op elk doosje staat een rvg-nummer en daaraan is bij een buitenlandse verpakking te zien dat het dezelfde is. Een buitenlandse verpakking is overigens te herkennen aan natuurlijk de vreemde taal, maar er zit dan buiten het etiket van de apotheek ook nog een nederlands etiket op. Daar staat ook dat rvg-nummer op. Ik krijg ook daar nog weleens klachten over op mijn werk, maar dat is dus echt onzin. Die verpakkingen komen nl uit dezelfde fabriek en dat is dus te controleren aan de hand van dat nummer. Generiek en origineel kan nog wel eens verschillen door die hulpstoffen, maar dan alleen als je daar overgevoelig voor bent. Qua doorbraakbloedingen enzo zou dat niet door de pil kunnen komen eigenlijk, want de hormonen zijn hetzelfde en je lichaam ziet echt het verschil niet tussen diane of cyproteron/ethinylestradiol. Je kan wel altijd vragen om de originele, maar bij ons moeten we deze altijd apart bestellen en dat duurt 2 dagen. Daarnaast kan het zijn dat je verzekering hem niet vergoed en hij dus betaald moet worden bij de apotheek. Agis en zilveren kruis achmea hebben dit bv.
Ivetje: toch wel typisch dat ik bij de Diane niet misselijk ben en bij de merkloze constant. Dat is geen verbeelding oid. Ik heb dus blijkbaar last van de hulpstoffen in de merkloze variant
Ik kan me toch heel weinig voorstellen bij hulpstoffen die misselijkheid en pijnlijke borsten veroorzaken. Dat zijn toch echt typisch hormoongerelateerde klachten. En ook heel typisch dat ik dat bij de vorige merkloze variant van Microgynon net zo had. Het is toen niet in me opgekomen om terug te gaan naar de merkvariant.
Zou een andere samenstelling van hulpstoffen invloed kunnen hebben op de kinetiek van de pil? (Snelheid waarmee het wordt opgenomen etc.)

Verder geen idee of dat de klachten zou kunnen veroorzaken...
Luna : hoe verklaar je dan dat ik nu helemaal niet misselijk ben en met de merkloze variant wel. De hoofdbestanddelen zijn inderdaad hetzelfde, maar denk toch echt dat het door de hulpstoffen komt. Gelukkig vergoedt mijn verzekering het wel en de apotheek geeft me zonder vragen gewoon de Diane mee
Geen verschil gemerkt...
Ik kom via google dit topic tegen, toch fijn te lezen dat er meerdere mensen het verschil lijken te merken. Met de merkloze variant heb ik echt weer last van pukkeltjes, daar baal ik zo van. Van die onderhuidse ontstekingen, terwijl ik bij de echte Diane 35 een supergave huid had.

Ik heb ook zitten zeuren bij de apotheek om de echte Diane, maar moest hem zelf betalen, want mijn verzekering vergoed alleen de merkloze variant.

Nu is mijn vraag; ik wil zo snel mogelijk stoppen met deze merkloze variant. Ik zit nu net een week in m'n strip ongeveer. Is het mogelijk dat ik de overige 14 pillen de échte Diane neem, of is dat een slecht idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven