Diarree
zaterdag 5 januari 2013 om 08:48
Goedemorgen!
Excuses voor dit onsmakelijke onderwerp op de vroege morgen.
Mijn vriend heeft sinds gisteravond diarree. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt, het is alsof hij liters water poept. Verder heeft hij weinig kramp, ook geen andere rare dingen als koorts oid. Wel voelt zijn buik gewoon unheimisch.
Nu is ie het type: tenzij ik aan het doodgaan ben wil ik geen dokter. Ook weigert hij enige vorm van pillen in te nemen.
Nu is mijn vraag aan jullie: waar moet ik op letten? Ik zorg iig dat ie genoeg water drinkt en heb m al een banaan aangesmeerd. Verder nog huis- tuin- en keukendingetjes?
Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer dit gevaarlijk kan worden of kan duiden op iets anders (bv een virus),
Mijn dank is groot!
Excuses voor dit onsmakelijke onderwerp op de vroege morgen.
Mijn vriend heeft sinds gisteravond diarree. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt, het is alsof hij liters water poept. Verder heeft hij weinig kramp, ook geen andere rare dingen als koorts oid. Wel voelt zijn buik gewoon unheimisch.
Nu is ie het type: tenzij ik aan het doodgaan ben wil ik geen dokter. Ook weigert hij enige vorm van pillen in te nemen.
Nu is mijn vraag aan jullie: waar moet ik op letten? Ik zorg iig dat ie genoeg water drinkt en heb m al een banaan aangesmeerd. Verder nog huis- tuin- en keukendingetjes?
Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer dit gevaarlijk kan worden of kan duiden op iets anders (bv een virus),
Mijn dank is groot!
zaterdag 5 januari 2013 om 08:53
tja er heerst griep, dus misschien heeft hij daar iets van meegekregen of iets verkeerd gegeten. Na 1 dagz ou ik me geen zorgen maken. Goed laten drinken, ik zou eerder kiezen voor gewoon beschuit e.d. is licht verteerbaar en zachter voor de maag en darmen dan banaan. eventueel vandaag alvast even ors in huis halen, mocht het morgen nog niet beter gaan even ors geven als aanvulling.
zaterdag 5 januari 2013 om 08:54
Wij gaven de bewoners in het verzorgingshuis altijd een glas cola,tegen diarree.
Wel de echte,de CocaCola.
Helpt als een tierelier.
Verder gewoon straks even diacure ofzo halen als het nog niet over is.
Het heerst ook,gewoon een buikgriep waarschijnlijk dus.
Veel dingen die wij vroeger leerden niet doen,zoals thee zonder suiker,droge beschuit,geraspte appel.
Dit is totaal achterhaald nl
Banaan is juist wél weer goed.
Juist gewoon blijven eten,en veel drinken.
Wel de echte,de CocaCola.
Helpt als een tierelier.
Verder gewoon straks even diacure ofzo halen als het nog niet over is.
Het heerst ook,gewoon een buikgriep waarschijnlijk dus.
Veel dingen die wij vroeger leerden niet doen,zoals thee zonder suiker,droge beschuit,geraspte appel.
Dit is totaal achterhaald nl
Banaan is juist wél weer goed.
Juist gewoon blijven eten,en veel drinken.
zaterdag 5 januari 2013 om 08:56
Hè wat vervelend voor jullie! Water is inderdaad belangrijk. Als hij zoveel waterige drek verliest zou ik ook ORS (oral rehydration solution?) adviseren, om zijn elektrolyten ook op orde te houden.
Wat voor pillen zou je willen geven? Hij heeft geen pijn, en zo lang je niet weet wat de oorzaak is, zou ik zeker geen diarree remmers geven. Diarree is een teken dat er iets het lichaam uit moet, en snel!
Sterkte, en hopelijk wordt t in de loop van de dag beter... Dat verwacht je tenminste bij iets verkeerds gegeten/gedronken te hebben.
Wat voor pillen zou je willen geven? Hij heeft geen pijn, en zo lang je niet weet wat de oorzaak is, zou ik zeker geen diarree remmers geven. Diarree is een teken dat er iets het lichaam uit moet, en snel!
Sterkte, en hopelijk wordt t in de loop van de dag beter... Dat verwacht je tenminste bij iets verkeerds gegeten/gedronken te hebben.
zaterdag 5 januari 2013 om 09:01
Nodigt absorbeert vocht, prima spul. Ga in ieder geval niet spul als immodium gebruiken, dat legt de darmen stil waardoor alle viezigheid blijft zitten in je lijf.
Voldoende drinken, droge biscuit eten en de natuur zijn gang laten gaan. Dan wordt het vast snel minder.
Voldoende drinken, droge biscuit eten en de natuur zijn gang laten gaan. Dan wordt het vast snel minder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 5 januari 2013 om 09:32
Het heerst helaas... Hij moet zorgen dat hij in ieder geval voldoende vocht binnenkrijgt. Heel veel. Bouillon kan hij van opknappen, maar thee/water is ook prima. ORS is goed, maar daar word ik zelf kotsmisselijk van. Inderdaad geen middelen als immodium, als het bijvoorbeeld wel een voedselvergiftiging is, blijft de rommel alleen maar langer in je lichaam. Sterkte!
zaterdag 5 januari 2013 om 09:33
Hij moet goed blijven drinken en ORS helpt om te korten aan te vullen. Indien hij ook gaat overgeven bij de diarree dan wel ff opletten, want dan houd je geen vocht meer binnen en moet je naar de HA. Ook als het langer dan een paar dagen aan houd naar de HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 5 januari 2013 om 09:49
zaterdag 5 januari 2013 om 09:54
http://www.apotheek.nl/Me ... t.aspx?mId=10704&rId=1178
Lees hier meer over norit, kan best bij diaree
Lees hier meer over norit, kan best bij diaree
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 5 januari 2013 om 14:38
Hier afgelopen week ook een enorm zieke partner aan de dunne, van hetzelfde soort als jij beschrijft (vooral nooit naar de dokter of medicijnen)
Hij is 3 dagen ziek geweest, dronk alleen thee, inderdaad kleine slokjes cola en een enkel beschuitje met kaas. Géén diarreeremmers of norit, het moet er toch uit!
Beterschap!
Hij is 3 dagen ziek geweest, dronk alleen thee, inderdaad kleine slokjes cola en een enkel beschuitje met kaas. Géén diarreeremmers of norit, het moet er toch uit!
Beterschap!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 5 januari 2013 om 20:09
Hm, ik heb precies hetzelfde. Sinds dinsdag behoorlijke buikkrampen en winderig. Gisteravond nog meer krampen en inderdaad diarree als water, heb het nog nooit zo erg meegemaakt. Verder niet ziek, alleen wat slapjes. Vannacht was vreselijk..ik werd niet eens op tijd wakker
om het toilet te halen. Maar goed, daar is de wasmachine goed voor. Vandaag gaat het alweer beter, geen diarree meer alleen nog een beetje zwak. Maar er heerst dus kennelijk iets?

zaterdag 5 januari 2013 om 21:14