Gezondheid alle pijlers

diverticulitis

06-07-2018 12:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit, waar bevind de pijn zich en wat zijn je klachten en wanneer?
Vanwaar mijn vraag:
Gisteren naar de ha geweest wegens hele pijnlijke steken in mijn linkerzij, ter hoogte van de navel. Na wat voelen vermoed zij dit. Ik betwijfel het. Behalve de pijn komen andere symptomen helemaal niet overeen. Mijn stoelgang is wel wat dunner (in dikte en substantie maar het zijn nog steeds aan elkaarklevende worstjes).
De pijn is vooral als ik loop, bij bepaalde bewegingen die ik nog niet vast heb kunnen leggen wanneer precies, als ik rechtop sta en mijn hoofd draai om naar mijn zij te kijken.
Dus vandaar mijn vraag... Ik weet dat jullie geen artsen zijn dus ik vraag ook niet om diagnoses ik vraag alleen naar ervaringen van mensen die dit wel hebben.
En dat artsen wel weten wat ze diagnoseren sta ik al lang niet meer achter,dat heeft me al eerder bijna mijn leven gekost.
Ja ik heb het gehad. Pijn leek op wat jij beschreef, vooral bij bewegingen, en ontlasting was normaal.
Oplossing was eerst een paar dagen vezel-loos eten -tot het over is, ik heb echt 2 of 3 dagen vloeibaar gegeten- en daarna juist méér vezels. En meer beweging vooral.
Ik heb er al een hele tijd geen last meer van gehad (afkloppen !)
Sterkte want het is echt pijnlijk !

Heb je last gehad van verstopping, de afgelopen tijd? Want zo kan het ontstaan, zo'n uitstulping. Daarna blijven er voedselresten in hangen en die gaan dan ontsteken.
impala wijzigde dit bericht op 06-07-2018 13:21
34.15% gewijzigd
.
Diverticulitis betekent ontsteking van de uitstulpingen in de darm. Aangezien je darmen door de hele buik heen liggen, kan je dus op verschillende plaatsen pijn krijgen. Afhankelijk waar de ontsteking zit.

Zit deze dichter bij de anus, dan kan je meer last krijgen van je ontlasting.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij mij zit het meestal laag in mijn buik, maar dat is bij iedereen dus anders. Het voelt bij mij als een hele scherpe, nare pijn. Alleen ibuprofen helpt. In combinatie met paracetamol. Maar ook dat is vast bij iedereen anders.

Is er ook bloedgeprikt op onstekingswaardes? Als je het zeker wil weten moet er een darmonderzoek gedaan worden. Maar dat kan pas als de ontsteking weg is.

Sterkte, het is geen pretje....
psyliumvezels nemen die maken je darmen schoon en zo blijven er geen restjes achter en verminderd de pijn.
Wil je zeker weten of je diverticuls heb moet je een echo laten maken.
you go girl
kleinmeisje_89 schreef:
06-07-2018 12:53
Wie heeft dit, waar bevind de pijn zich en wat zijn je klachten en wanneer?
Vanwaar mijn vraag:
Gisteren naar de ha geweest wegens hele pijnlijke steken in mijn linkerzij, ter hoogte van de navel. Na wat voelen vermoed zij dit. Ik betwijfel het. Behalve de pijn komen andere symptomen helemaal niet overeen. Mijn stoelgang is wel wat dunner (in dikte en substantie maar het zijn nog steeds aan elkaarklevende worstjes).
De pijn is vooral als ik loop, bij bepaalde bewegingen die ik nog niet vast heb kunnen leggen wanneer precies, als ik rechtop sta en mijn hoofd draai om naar mijn zij te kijken.
Dus vandaar mijn vraag... Ik weet dat jullie geen artsen zijn dus ik vraag ook niet om diagnoses ik vraag alleen naar ervaringen van mensen die dit wel hebben.
En dat artsen wel weten wat ze diagnoseren sta ik al lang niet meer achter,dat heeft me al eerder bijna mijn leven gekost.
Hoi,

Afgelopen december kreeg ik ook dergelijke klachten. Heel veel.pijn linksonder in mijn buik, richting lies. Vooral bij bewegen, draaien etc.
Onderzoek gehad bij HAP en na het weekend bij eigen huisarts. Zij vermoedde ook diverticulitis. Na bloedonderzoek bleken ontstekingswaarden te hoog. Dag erna weer controle bij huisarts en bloed geprikt. Waarden waren gestegen dus met spoed naar de acute opvang. Allerlei onderzoeken gehad, waaronder een ct-scan. Daar was te zien dat mijn darm geperforeerd was. En dat kan levensbedreigend zijn.
Ik werd opgenomen op de afdeling intensieve zorg en gelijk aan de medicijnen gezet. Gelukkig sloegen die goed aan en mocht ik al snel weer naar huis. Herstel heeft zeker een aantal maanden geduurd (uitgeput, buikpijn etc).
Heb eetvoorschriften meegekregen (staan ook al ergens genoemd in dit topic) en ik mag absoluut geen ibuprofen meer.
Heel af en toe voel ik dezelfde pijn weer en doe dan een tijdje rustig aan.

Ik zou aanraden om toch je ontstekingswaarden te laten prikken. Mijn huisarts zei vooral nog: Ik heb in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt dat iemand een darmperforatie had... Need I say more...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven