Gezondheid alle pijlers

Dochter van 2 ruikt raar

09-09-2013 15:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn jongste dochter van bijna twee ruikt vaak heel raar als ik haar uit bed haal. Ze zweet vaak en dat zweet ruikt heel weeïg, beetje azijnachtig maar iets minder zuur. Het maakt niet uit of ze nou net gebadderd is of dat dat al een paar dagen geleden is. Andere shampoo maakt ook geen verschil (alleen dat het haar niet meer naar natte hond ruikt ) .

Iemand een idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Drinkt ze wel genoeg?
Ruikt ze een beetje naar aceton?
Ja ruikt ze naar aceton? Dan zlu ik even een x haar suiker laten checken bij de huisarts...
Komt de geur niet van haar beddengoed, matras of pyjama af?

Geen oude urine in de matras?

Bij kleding gewassen onder de 60 graden kunnen bacteriën achterblijven die weer actief worden bij vocht, dat kan gaan stinken. Hoofdkussen kan ook de oorzaak zijn, ook eens wassen op 60 graden.
Hier staat een stukje over de acetongeur (ik weet niet of je die geur bedoelt?)

http://mens-en-gezondheid ... em-ruikt-naar-aceton.html
Ik kan het niet echt een acetonlucht noemen. Beddengoed gaat of op 60 of in de kookwas dus dat lijkt me niet.

Drinken is wisselend:

' s ochtends begint ze met een fles pap van in totaal 250ml

Vervolgens halverwege de ochtend een bekertje drinken van 100ml maar die hoeft ze niet altijd.

Bij de broodmaaltijd drinkt ze een beker melk of yogo van zo'n 200ml

Dan hoeft ze vaak even geen drinken, gaat vaak ook een middagdutje, na de middagdut zo rond 16u drinkt ze vaak 1 a 2 bekers van 150ml en bij het eten ook nog wat drinken.

Eten, erg wisselend...

De fles pap gaat er altijd in en dan maar net hoe d'r kop de veur staat... Fruit eet ze graag, brood soms met moeite een halve, soms 1,5 broodje, koekjes en andere lekkere dingen gaan ook niet altijd op. De avondmaaltijd valt geen peil op te trekken, de ene avond een paar hapjes, de andere avond het hele bord. Maar ja, dat past ook bij de leeftijd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kanme nog herinneren dat de kinderen vaak ziek werden als ik ze raar vond ruiken. Ze roken dan anders dan anders, kan het ook niet goed omschrijven. Bij mijn jongens ruik ik net nu nooit meer, die ruiken ook niet altijd fris, maar dat heeft amdere oorzaken. Bij dochter van 15 dacht ik vorige week toevallig ook dat er zo'n raar luchtje om haar heen hing, net nadat ze gedoucht was en die werd dus gisterenavond ineens verkouden.

Misschien heb je er iets aan!
Heeft ze geen enge dromen?

Ik kan me nog goed herinneren dat mijn zoon op

die leeftijd ook raar rook als hij een nachtmerrie had.
het schijnt dat een overdaad aan eiwitten ook een azijnluchtje kan veroorzaken
Ja, die 'ziek' geur ken ik maar dat ruikt anders, die komt idd vaak naar voren vlak voor ze ziek worden.

Dromen zou kunnen idd, we zijn allemaal wel sterke dromers maar dan nog vind ik de geur zo apart.

Het ruikt heel zoetig met iets van azijn erdoor, bijna wijn zou je denken. Heb ook echt het idee dat het haar zweet is die zo ruikt want de geur zit niet echt in haar mond bijvoorbeeld.
Copacabana, hoe kan je aan een overdaad aan eiwitten komen dan? En dan lijkt me juist eerder de afbraak van die eiwitten dan de inname.
Ik heb ooit een collega gehad die ook altijd vies rook. Ze was wel schoon op zichzelf maar had gewoon een sterke lijflucht. Brrr was echt heel goor maar volgens haar was er niks aan te doen.
Ja en?
Misschien moet je je kind een keer wassen.
quote:bliefjeblaf schreef op 09 september 2013 @ 16:32:

Misschien moet je je kind een keer wassen.Misschien moet je beter lezen.
mijn dochter heeft ook soms een vreemde lucht, doet me wel eens denken aan smeerleverworst of ijzer/roest zoiets... steeds denk ik dan: is vragen aan de huisarts maar eigelijk vergeet ik dat steeds weer
Een paar dagen geleden gebadderd? Een kind was je toch zeker iedere dag mag ik hopen ?
quote:Neele01 schreef op 09 september 2013 @ 16:52:

Een paar dagen geleden gebadderd? Een kind was je toch zeker iedere dag mag ik hopen ?Het is juist beter voor een kinderhuid om een kind om de 2 a 3 dagen te badderen. Tussendoor volstaat een washandje.
Mijn dochter had dit vorige week ook , ik had andere melk gekocht omdat lang lekker er niet was.

Maar 2 dagen later kwam ze ook onder de vlekjes en werd ze ziek , hoge koorts , zere keel. En nu enorm verkouden en snotneus.. Sinds de *uitbraak* van de koorts is die rare malle geur ook weg. Waar t aan lag ?

Ik dacht eerst die melk , maar waarschijnlijk had ze een beginnende keelontsteking (klaagde over zere keel ) en door de koorts haar lichaam er voor gezorgd dat die bacterien t lichaam uitgingen ging die geur ook weer weg..
quote:Rary schreef op 09 september 2013 @ 17:29:

[...]

Het is juist beter voor een kinderhuid om een kind om de 2 a 3 dagen te badderen. Tussendoor volstaat een washandje.

Juist.

Hier ook zieke kindjes als ze vreemd gaan ruiken.
quote:suzyqfive schreef op 09 september 2013 @ 16:16:

Ja, die 'ziek' geur ken ik maar dat ruikt anders, die komt idd vaak naar voren vlak voor ze ziek worden.

Dromen zou kunnen idd, we zijn allemaal wel sterke dromers maar dan nog vind ik de geur zo apart.

Het ruikt heel zoetig met iets van azijn erdoor, bijna wijn zou je denken. Heb ook echt het idee dat het haar zweet is die zo ruikt want de geur zit niet echt in haar mond bijvoorbeeld.Dat heeft mijn dochter ook. Ik ruik het alleen bij/in haar haar. En eigenlijk ook alleen als ik haar van bed afhaal. Ik heb wel eens haar haar direct daarna gewassen, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Wel/niet ziek heeft geen invloed.
Andere luier?
Ik herken het volledig, van mijn 3-jarige. Die zweet altijd heel erg veel als hij slaapt. Wat hier helpt is elke paar dagen zijn kussensloop en pyjama vervangen en heet wassen, en ook het kussen zelf regelmatig heet wassen. Ik heb dan ook een tweede kussen erbij gekocht, dan wissel ik ze om. Volgens mij hangt het dus samen met zweten, bacterien, en wat een mens sowieso al verliest (huidschilfers etc).

O, en mijn ervaring is dat het niet volledig samenhangt met douchen/baden en de frequentie daarvan. Als ik hem 's avonds douche, kan hij de volgende ochtend alweer zo ruiken. Juk!

Het is definitief iets anders dan de al genoemde aceton-lucht, dat valt niet te verwarren.
Ik bedenk net een voordeel: als ik ' s ochtends met mijn slaapkop niet goed wakker kan worden, hoef ik m'n kleintje alleen maar even in z'n nek te snuffelen...

quote:bliefjeblaf schreef op 09 september 2013 @ 16:32:

Misschien moet je je kind een keer wassen.

Wahahaha zou dat de oplossing zijn ...

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven