Gezondheid alle pijlers

doorbraakbloeding

01-03-2011 15:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

even een vraag. Ik heb sinds enkele dagen last van wat bloedverlies en zo'n lekkere bruine afscheiding zeg maar. (sorry voor de details ;) ) een doorbraakbloeding dus. Kan want heb een of twee keer een strip doorgeslikt, weet het niet precies meer, maar 1 keer in ieder geval. Nu moet ik van deze strip nog 4 pillen.( tot vrijdag) Normaal gesproken zou ik dan gewoon de stopweek hebben en weer verder gaan. Maar omdat het volgende week vakantie is en ik oa. naar de sauna ga, vroeg ik me af of ik nu niet gewoon vandaag kan stoppen, midden in de derde week dus. Volgens mij moet dat geen probleem zijn, maar toch voor de zekerheid nog even vragen.

Wil dan wel weer zaterdag beginnen met een nieuwe strip, zodat mijn timing qua stopweek niet veranderd tov normaal en ik dus niet in de vakantie met de stopweek zit.

Het is eigenlijk pas de eerste keer in jaren dat ik dit echt zo heb, dus vandaar dat ik het nog even vraag.
Is op zich geen probleem, alleen moet je er wel rekening mee houden dat die maand de pil niet meer 100% veilig is. Even een maandje met condoom dus.
Je kan nu gewoon je stopweek inlassen, dat is geen probleem. Alleen zou ik je stopweek niet langer maken dan normaal, want in dat geval is de pil niet meer betrouwbaar. Dus als je vandaag dan de laatste pil genomen heb, dan moet je een week later op woensdag weer beginnen.
Je bedoelt dat je stopt in de derde week van je tweede strip. Dat is helemaal geen probleem. Je moet er alleen voor zorgen dat de periode tussen twee strips niet langer dan een week is. Dit geldt overigens alleen als dit je tweede strip is, bij de eerste strip dan kan dat niet.
Ok, dankjewel. Het is inderdaad de derde week van de tweede strip ( misschien wel derde strip.) beetje onduidelijk uitgelegd, sorry.

De stopweek maak ik zeker niet langer nee. Ik stop vanavond denk ik, dus vanavond geen pil meer en ik wilde a.s zaterdag weer gewoon beginnen. dus dan zit er maar een paar dagen tussen. Dan maar een keer een hele korte stopweek, maar beter dat dan elke keer bloedverlies en ongesteld in de sauna volgende week toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven