Gezondheid alle pijlers

doorbraakbloeding

02-02-2012 16:12 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Ik heb een vraag. Een twee weken geleden heb ik een stoorkuur prednison gehad. Een van de bijwerkingen is dat je een hormonale schommeling kunt hebben. Daardoor dus een doorbraakbloeding. Deze heb ik toen ook gekregen. Alleen heb ik daar nu (bijna 2 weken later) dus nog last van... De apotheek zegt dat dit normaal is maar kunnen mij verder niet veel uitleggen. Ik heb ook nog nooit een doorbraakbloeding gehad. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hiermee. Hoe lang duurt een doorbraakbloeding? Duurt het lang voor je hormonale schommelingen weer minder worden? Hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen!
Oh ik ben verder aan de pil. Slik deze wel eens door, maar nooit langer dan twee strips!
Ik heb geen ervaringen met een prednison kuur , maar de keer dat ik last had van doorbraakbloedingen heeft het niet langer geduurd als een dag of 7?

Ik zou als ik jouw was een gesprek met de huisarts aanvragen hierover.
Hoi Mavage,

Ik heb wel eens prednison geslikt maar was toen nog jong en niet ongesteld. Daar heb je dus niks aan. Wel heb ik eenmaal een doorbraakbloeding gehad en dat heeft bij mij 2 tot 3 weken geduurd voor het echt over was. Ook een vriendin heeft eens zo'n lange doorbraakbloeding gehad. Ik zou me dus op dit moment nog geen zorgen gaan maken.
Waarom las je geen stopweek in? Als ik een doorbraakbloeding heb en blijf doorslikken kan het weken duren, als ik een stopweek inlas is het daarna bijna altijd over.
Ik heb het eens gehad tijdens pilgebruik. Na 2 weken was het nog niet gestopt en heb ik van de huisarts een kuur primolut gekregen. Daarna een stopweek en toen was alles weer normaal. Je kan natuurlijk ook direct een stopweek inlassen. Wsch is het dan ook over. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven