Doorslik-pil

maandag 11 januari 2010 om 17:17
Ik denk dat je de mini-pil bedoelt, die heeft geen stopweek, een pilstrip heeft dan ook 28 tabletten.
Ik heb die pil jaren geleden gebruikt, kan me alleen de naam niet meer herinneren, sorry. Maar de hoofdpijn ging er bij mij niet van weg. Ook vond ik een nadeel dat je hem héél stipt op tijd in moet nemen, je hebt maar twee uur de tijd (in tegenstelling tot de gewone pil, die je desnoods ook de volgende ochtend nog zou kunnen slikken als je hem die avond vergeten was).
Ik heb die pil jaren geleden gebruikt, kan me alleen de naam niet meer herinneren, sorry. Maar de hoofdpijn ging er bij mij niet van weg. Ook vond ik een nadeel dat je hem héél stipt op tijd in moet nemen, je hebt maar twee uur de tijd (in tegenstelling tot de gewone pil, die je desnoods ook de volgende ochtend nog zou kunnen slikken als je hem die avond vergeten was).
maandag 11 januari 2010 om 17:52
quote:Ainne schreef op 11 januari 2010 @ 17:17:
Ik denk dat je de mini-pil bedoelt, die heeft geen stopweek, een pilstrip heeft dan ook 28 tabletten.
cerazette is de minipil.
Maar je kunt elke pil eigenlijk gewoon doorslikken, bij doorbraakbloedingen kun je altijd nog een stopoweek inlassen. meestal is het wel zo, hoe "zwaarder" de pil, dus hoe meer oestrogenen erin zitten, hoe mindr kans je hebt op doorbraakbloedingen.
cerazette is de minipil.
Maar je kunt elke pil eigenlijk gewoon doorslikken, bij doorbraakbloedingen kun je altijd nog een stopoweek inlassen. meestal is het wel zo, hoe "zwaarder" de pil, dus hoe meer oestrogenen erin zitten, hoe mindr kans je hebt op doorbraakbloedingen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 11 januari 2010 om 18:15
Ik slik mijn gewone pil (microginon) sinds een tijdje ook 2 a 3 strips door ivm migraine. Ik ben over 1 strip aan de tweede keer stopweek toe. Tot nu toe heb ik juist meer migraine gehad maar dat heeft waarschijnlijk een andere reden :S. Ik heb wel het gevoel dat het goed is om het eens om te gooien, de gewoonte van 3 weken pil en dan 1 week niet, om te kijken wat dat met je migraine doet. Succes.
woensdag 13 januari 2010 om 17:52
Ik slik Marvelon en ik slik ook gewoon door. Ik word ongeveer 4 keer per jaar ongesteld (nog steeds regelmatig). Sinds ik doorslik voel ik ABSOLUUT 100% beter op verschillende vlakken: je hebt ten eerste natuurlijk niet de klachten die bij een menstruatie komen kijken maar ik voel mij ten tweede alle weken een stuk stabieler. Niet dat ik labiel was maar bepaalde kleine lichamelijke en emotionele klachten heb ik echt een stuk minder. De menstruaties die ik heb zijn ook een stuk lichter en korter, ook een hele fijne bijkomstigheid! Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de 'stopweek' eigenlijk was ingebouwd omdat men, toen de eerste pillen op de markt kwamen, het heel erg onnatuurlijk vond om niet meer ongesteld te worden. In die tijd was dat nog meer taboe. De week dat je ongesteld wordt zou dan eigenlijk geen natuurlijke menstruatie zijn maar een 'fake' menstruatie om het idee te geven dat je wel nog gewoon een goed functionerende vrouw was. In de praktijk kan je dus gewoon doorslikken zonder dat dit een nadelig effect oplevert voor je lichaam. Natuurlijk ervaart elke vrouw het anders, ik heb het ook maar ergens gelezen maar persoonlijk geloof ik er wel in. Voor mij is het in ieder geval een geweldige oplossing!
woensdag 13 januari 2010 om 18:57
Als het probleem bij de menstruatie is dan is het logisch om die uit te schakelen als je niet van plan bent om op korte termijn zwanger te worden. De oplossing; MIRENA. Ik ben al een jaar niet meer ongesteld..JOEPIEEEE.
En anders: gewone pil doorslikken. De stopweek is vroeger ingelast voor de katholieke kerk...en totaal achterhaald tegenwoordig!
En anders: gewone pil doorslikken. De stopweek is vroeger ingelast voor de katholieke kerk...en totaal achterhaald tegenwoordig!