Droge mond tips
zondag 3 augustus 2025 om 12:47
Ik heb eigenlijk dag in dag uit een hele droge mond. En ik begrijp niet waar het vandaan komt.
Wat ik zelf al doe is goed water drinken en drinken met suiker vermijden. Daarnaast probeer ik af en toe suikervrij kauwgom in de avond. Overdag laat mijn werk het niet toe om kauwgom te kauwen. Ik heb nu nep speeksel geprobeerd maar dat is nog geen succes.
Mijn tandarts heeft tijdens mijn vorige controle ook tips gegeven. En ook benoemd dat er aanzienlijk beginnende gaatjes zijn maar dat mij mondhygiëne goed is. Ze wil het even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Wie heeft de tip om het wat aangenamer in m’n mond te laten voelen? Voor de droge lippen gebruik ik vaseline wat super werkt. En voor zover ik er bewust van ben adem ik door mijn neus.
Wat ik zelf al doe is goed water drinken en drinken met suiker vermijden. Daarnaast probeer ik af en toe suikervrij kauwgom in de avond. Overdag laat mijn werk het niet toe om kauwgom te kauwen. Ik heb nu nep speeksel geprobeerd maar dat is nog geen succes.
Mijn tandarts heeft tijdens mijn vorige controle ook tips gegeven. En ook benoemd dat er aanzienlijk beginnende gaatjes zijn maar dat mij mondhygiëne goed is. Ze wil het even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Wie heeft de tip om het wat aangenamer in m’n mond te laten voelen? Voor de droge lippen gebruik ik vaseline wat super werkt. En voor zover ik er bewust van ben adem ik door mijn neus.
maandag 4 augustus 2025 om 16:35
Is het een idee om (online) de bijsluiters te raadplegen? Of je huisarts?anoniem_pje_x schreef: ↑04-08-2025 16:30Zou die bijwerking met een (mirena) spiraal ook zo zijn?
Ik wil nooit kinderen en heb niet de behoefte om elke dag aan anticonceptie te denken. Koper spiraal word mij afgeraden. Ik werd ongeveer 3 keer per jaar ongesteld en als ik ongesteld was kon ik met luiers in bed liggen voor een kleine twee weken.
Ben toen helemaal binnenstebuiten gekeerd maar niks wat op afwijkingen wijst.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in