Gezondheid alle pijlers

drugs-topic

22-08-2010 16:12 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier op het forum gezocht, maar met uitzondering van het 'Wat vinden jullie van wappen?'-topic heb ik geen topic gevonden waar in het algemeen gesproken kan worden over soft- en harddrugs.

Ik open dit nieuwe topic naar aanleiding van een topic wat ik vorige week geopend heb, maar wat nu niet meer beschikbaar is op mijn verzoek. Dit ging over het drugsgebruik van mijzelf en mijn vriend. Ik besefte dat de manier waarop ik en mijn partner met drugs omgaan en de problemen die daaruit voortvloeien een zeer grote weerslag op ons en onze relatie hebben. Daarop opende ik hier op het forum een topic.

Dankzij dat topic en de forummers die op dat topic gereageerd hebben ben ik anders naar mijzelf gaan kijken. Ik wist wel dat ik verkeerd bezig was, maar had de spreekwoordelijke keiharde schop onder mijn kont nodig om actie te ondernemen.

Wil je ook je ervaringen en/of kennis delen? Gebruik je zelf? Heb je een partner/familie of vrienden die gebruiken? En wat doet dat met jou? Deel het met anderen, misschien kan je er iemand mee helpen of kan je zelf geholpen worden zoals ik hierdoor geholpen ben.
Stoppen met xtc is helemaal niet gevaarlijk nee. (maar wát een verhaal!)

Swingster, mooi om te horen dat het gesprek goed ging. Ik hoop dat je er uit komt met je vriend.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee summerdance, ik ben met alle drugs wel steeds van het ene op het andere moment gestopt maar voor de alcohol heb ik in klinieken gezeten en ik therapieën gehad. Ik heb in de klinieken ook medicijnen gehad om af te bouwen zeg maar.

En dank je wel, ik ben ook erg trots op mezelf. Ik krijg soms heimwee als ik er goed aan terug denk en als ik goeie trance/techno/hardstyle-muziek hoor. Dat zijn best de moeilijke momenten voor mij want dat zijn de tijden geweest waarin ik helemaal los ging.
quote:Spijker schreef op 22 augustus 2010 @ 18:23:

Stoppen met xtc is helemaal niet gevaarlijk nee. (maar wát een verhaal!)

Dat wist ik Spijk, maar DWJ gebruikte wel ietsie meer dan dat

DWJ dat heb ik zelfs nog hoor, als ik bepaalde muziek hoor

Ik kan bijvoorbeeld in de auto zitten, een vette beat horen, in mijn achteruitkijkspiegel kijken en dan zie ik zo'n uit mijn dak mondje verschijnen

Das het gevoel dat de muziek oproept

Maar tis zeker niet zo dat ik dan thuis als een dolle op zoek ga naar pillen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dat doe ik ook niet meer hoor. Nu pas begint dat onaangename gevoel langzaam minder te worden en ga ik weer een beetje genieten van de muziek. Ik word nu ook wat ouder en ik ga ook andere stijlen muziek mooi vinden, zelfs klassiek en dat terwijl ik daar vroeger van walgde
Ik zal ook nog even een reactie geven op swingster want het is wel erg egoistisch om alleen maar over mezelf te praten maar ik vind het knap van je dat je actie hebt ondernomen. Heel goed want het kan echt helemaal de verkeerde kant op gaan, zoals bij mij. Heel veel mensen raken de draad kwijt en komen op het verkeerde pad terecht dus wees altijd alert hiervoor!
Kan ik hier ook bestellen?
quote:w00t schreef op 22 augustus 2010 @ 20:08:

Wat? Nummertje 40 met sambal?

@DWJ

Je bent niet egoïstisch hoor. Dit topic is juist bedoeld om je ervaringen te delen Heftig verhaal en zo knap dat je eruit bent gekomen!
Ow, nee, ik zie het al. Hier zitten de gestopten

Chapeau!
Swingster, goed van je! Hoe gaat het met je vriend?
Swingster....hoe gaat het nu met je?

En met je vriend?
quote:w00t schreef op 22 augustus 2010 @ 20:08:

Ik gebruik niet, af en toe een blowtje maar kan er prima afblijven. Dan lijkt het me geen probleem.

Als je drang voelt het te gebruiken i.p.v. uit nieuwsgierigheid zou het wel een probleem worden denk ik.
Het is hier weleens gezelliger geweest

Van de drugs af blijven gaat goed, maar z'n humeur is er de laatste 2 dagen niet beter op. Slaapt veel als hij thuis, is stilletjes en is 's morgens moeilijk wakker te krijgen. Voor de rest merk ik niet dat hij lichamelijke klachten heeft (angst, slapeloosheid, trillingen). Heb net nog even gekeken op de site van het drugsinfoteam. Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook wel prikkelbaar ben. Door alles wat er de laatste tijd gebeurd is.

Hij is nu werken en blijft vanavond in zijn eigen huis slapen. Ik zit thuis te werken en misschien is het niet eens zo onverstandig om even niet op elkaars lip te zitten?
Heel verstandig Swinger!

Gewoon even alleen thuis..

Is ook wel lekker om je gedachten op orde te krijgen.

Dat hij zich zo voelt vind ik persoonlijk niet zo gek...

Zijn lijf mist toch iets.....

dat het hier wel eens gezelliger is geweest komt een beetje omdat je je vorige topic hebt laten sluiten

A denk ik dat het bij relaties meer op zijn plek was, in die situatie, en B is de flow er dan ook gelijk een beetje uit.....

(dat bedoel ik niet lullig hoor, maar denk dat het daarom is)
quote:Summerdance schreef op 24 augustus 2010 @ 17:44:

dat het hier wel eens gezelliger is geweest komt een beetje omdat je je vorige topic hebt laten sluiten

A denk ik dat het bij relaties meer op zijn plek was, in die situatie, en B is de flow er dan ook gelijk een beetje uit.....

(dat bedoel ik niet lullig hoor, maar denk dat het daarom is) hihi met dat gezelliger doelde ik op bij mij hier thuis
Oeps....sorry

Hoe was je avondje alleen thuis?
Heb zojuist vriend het huis uit gezet Het vertrouwen was nu helemaal weg.

Wat een kut-dag
Watskebeurt? Kon hij toch niet van de drugs afblijven?

Sterkte in ieder geval!
sterkte!!!
quote:swingster schreef op 10 oktober 2010 @ 18:21:

Heb zojuist vriend het huis uit gezet Het vertrouwen was nu helemaal weg.

Wat een kut-dag

Hoi! Goeie stap denk ik, als je elkaar niet meer kunt vertrouwen mis je de basis..

Gezien je verhaal denk ik dat hij al aardig diep in die wereld zat. Iemand die elke dag gebruikt is er al afhankelijk van.

GHB is een heel gevaarlijk goedje. Je leest en hoort er steeds meer over.

Toen het net in opkomst was, zo'n tien jaar geleden wel eens mee te maken gehad. Zelf nooit gebruikt maar in mijn omgeving wel.

Ook mijn ex-vriend was een drugsgebruiker. Wel jaren gestabiliseerd.. d.w.z hij gebruikte het nog heel af en toe. Voornamelijk coke. Maar het heeft onze relatie wel de das om gedaan. Omdat hij er maar door bleef liegen en last had van stemmingswisselingen etc etc.

Het was een hele goeie jongen qua karakter maar de coke maakte hem kil en egoistisch na al die jaren.

Ook kon hij geen maat houden met alcohol.

Ik heb hem altijd proberen te helpen maar na zoveel jaren kon ik het gewoon niet meer opbrengen. Ik was al jaren in veronderstelling dat hij gestopt was. Totdat het bergafwaarts ging na de geboorte van ons kind. Toen kwam alles uit.

Toch hoop ik ook nu nog dat het hem ooit beter zal vergaan. Hij leeft een normaal leven, hij werkt nog wel. Vaste baan etc. Maar hij verzorgt zichzelf slecht en is er nog steeds wel aan.

Ik vind het nog wel moeilijk maar als iemand niet wil stoppen is er niks wat je kan doen

In mijn ogen kan iemand ook verslaafd zijn als er niet sprake is van dagelijks gebruik. Dat was bij mijn ex het geval. Hij is wel van heel veel naar weinig gegaan. Maar nooit kon hij volledig stoppen. Terwijl hij het wel wilde. Zei hij dan he.

Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelukkig bent, als je zo leeft. Op een feestje af en toe een pilletje kan ik me voorstellen.

Maar bij mijn ex gebeurde het gewoon in huis, soms zelfs alleen of met zijn broertje. Ik vind het heel triest
Hoi Swingster,

Wat goed dat je zelf na een korte periode van gebruik gestopt bent! Het wordt alleen maar lastiger, geestelijk raak je er steeds meer van afhankelijk en hoe langer je gebruikt, hoe slechter het natuurlijk ook is voor je gezondheid...

Met iets proberen in het leven is niets mis, als het je maar weer lukt om tijdig te stoppen

Wel k*t dat het met je vriend niet lekker loopt. Kies voor jezelf, zou ik zeggen. Prima om hem te helpen, maar blijf niet trekken aan een dood paard als je voelt dat beloftes steeds verbroken worden....

DWJ: wat een verhaal! En wat ontzettend STERK moet jij zijn om van het een op het andere moment te stoppen met de drugs, terwijl je zo diep in dat wereldje zat en zo (geestelijk) verslaafd was....heel knap!

Zelf gebruik ik al jaren geen drugs meer, maar ik heb in een korte periode (+/- 1,5 jaar) veel, heel veel XTC gebruikt. XTC, soms in combinatie met blowen (wat een gevoel....wow) en vaak in combinatie met een ballon met lachgas (wat een gevoel...maar wat een rommel voor je hersens moet dat zijn!!).

Coke heb ik maar twee keer gebruikt, eigenlijk aan het eind van de periode (die 1,5 jaar). Ik ben heel blij dat ik toen iets sterker in mijn schoenen stond en toen al een beetje uit 'het wereldje' was waardoor ik er niet meer makkelijk aan kon komen, want ook die ervaringen waren.......wauw.

Tja...

Alle dingen die ik MET drugs op mee heb gemaakt had ik voor geen goud willen missen. Zoveel geweldige, gekke, bizarre dingen. Het is zo'n fantastisch gevoel...

Maar....natuurlijk denk ik nog weleens aan de gevolgen voor je gezondheid. Jee.....wat een rommel.

Ik heb echt weleens het idee dat het mijn korte termijn geheugen heeft aangetast.

Ook heb ik me, na fors gebruik van XTC en balonnen, een keer een week lang 'niet normaal' gevoeld. Dat was zó heftig, ik dacht dat het nooit meer over zou gaan. En ik moest die week gewoon werken, normaal functioneren en communiceren met mensen. Terwijl ik me gewoon heel wazig voelde. Een soort van verdoofd gevoel was het.

Ik was nog heel jong in de periode dat ik gebruikte. Ik ben een meisje (ben nu 30, was toen 18) dat slecht maat kan houden. Ben altijd van 'alles' of 'niets'.

Dus waar mijn vrienden het bij een pilletje op een feest 1 x in de paar maanden konden houden ging ik al snel wekelijks gebruiken en ook alleen stappen naar bepaalde foute tenten waar ik ook steeds meer 'foute' vrienden leerde kennen.

Ik heb ook weleens XTC gebruikt op een avond dat ik met 'oude' vriendinnen was die niet blij waren met mijn gedrag.....waren we gewoon in een 'normale' discotheek en nam ik stiekem een pilletje.

Een keer heb ik zelfs een pil geslikt op een doordeweekse dag, toen ik een vriendin ging helpen met verhuizen.

Ik raakte geestelijk gewoon zo verslaafd aan dat spul......er zat even geen rem meer op, zeg maar...

Ik woonde destijds nog bij mijn ouders en ging vaak op zaterdagavond stappen en kwam zondagavond laat pas thuis. Zaten we 's ochtends nog vrolijk door te gaan (de hele dag) bij 'vrienden'.

En dan kwam ik thuis en dan zag ik er echt dramatisch uit....

Soms zelfs zo erg dat ik gewoon schrok als ik in de spiegel keek. Ik ben niet erg bruin qua huidskleur en als je dan een hele nacht hebt doorgehaald en soms wel 6 pillen (!) achter de kiezen hebt............nou, dat wil je niet zien hoor!

Op een gegeven moment (tja....zo werkt dat bij mij) was ik er klaar mee. Ik had alles meegemaakt wat ik wilde, de meest leuke en bizarre dingen, geweldige zondagen waarin we echt zó hebben gelachen...

Maar de 'dinsdag'-dip werd steeds groter (ik kreeg dat meestal niet op maandag, maar was op dinsdagochtend het ergst...).

Ik vond het gewoon mooi geweest. Heb kort daarna ooit nog twee keer coke gebruikt en daarna tot op heden nooit meer iets.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik stappen daarna nooit meer leuk heb gevonden.

Ik ben iemand die best lol kan hebben zonder alcohol of drugs, daar gaat het niet om. Maar als je het GEVOEL kent met drugs.....dan is er zonder drugs gewoon niet veel aan.

Maar missen? Nee...

Ja.....het gevoel natuurlijk wel! Soms als je een bepaald liedje hoort of met zo'n topic als dit; als je terugdenkt aan die tijd.

Dan kriebelt er wel iets.

Maar inmiddels tien jaar ouder (en een stuk verstandiger) zou ik het om gezondheidstechnische redenen gewoon niet meer snel doen.

Je hebt maar één leven en lichaam en ik zorg daar nu wel wat beter voor.

Soms snap ik gewoon niet dat ik vroeger zó naief was. Ik liet pillen nooit testen, ging er maar gewoon vanuit dat het goed was. Het had heel anders af kunnen lopen..

En dan die ballonnen: veel vroeger......op de middelbare school, snoven we ook soms poppers en maakten we die ballonnen zelf (met van die slagroomspuitcapsules). En véél.

Je was dan ook echt daadwerkelijk even helemaal van de wereld.... Nu denk ik; jee..........hoe kan het zo zijn dat je daar niet over nadacht?! Ik wil niet weten wat voor effect dit heeft op je hersenen........

Ik was verder overigens ook gewoon een 'normale' meid met normale ouders, studie, baan, enz.

Dus dat zegt idd niks.

Volgens mij heeft het puur met sterk in je schoenen staan te maken....
Wat een deplorabele constatering, dat de lol die je van nature kan hebben in stappen, sex, noem maar op, voor altijd verdwenen is, na tijdenlang excessief gebruik. Zelfde als ineens zoutloos moeten eten, nadat je zout in je eten al doodnormaal bent gaan vinden. Point of no return dus. Ik hoop bid daar nooit te komen. Wat een armoe.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Just Julie schreef op 11 oktober 2010 @ 20:12:

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik stappen daarna nooit meer leuk heb gevonden.

Ik ben iemand die best lol kan hebben zonder alcohol of drugs, daar gaat het niet om. Maar als je het GEVOEL kent met drugs.....dan is er zonder drugs gewoon niet veel aan.Heel tegenstrijdig, moest even drie keer lezen. Eigenlijk zeg je dus gewoon dat je géén lol (meer) kan hebben zonder dope.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Jemig....wat een agressieve reactie....

Ik weet niet of je zelf weleens XTC (hebt) gebruikt op een feest? Het is een beetje lastig uit te leggen als dat niet het geval is.

Ja, ik kan heel veel lol hebben zonder drugs. Ja, ik heb ook een heel gelukkig leven.

Stappen met XTC was alleen je zó 'on top of the world' voelen, dat gevoel van binnen krijg je zonder XTC gewoon niet. Het was zeg maar 'lol +'. Net dat beetje extra.

Het is dus geen armoe, of zielig, of wat dan ook.

Ik mis het ook totaal niet verder; om gezondheidstechnische redenen zou ik het nu nooit meer doen.

Het is waarschijnlijk hetzelfde als wanneer je ooit alle luxe en geld hebt gehad en opeens het met veel minder moet doen. Dan heb je misschien nog steeds een heel gelukkig leven, maar besef je ook dat iets meer kunnen doen en laten wat je wilt net dat beetje extra gaf..

Dat is toch geen armoe? Dat is toch gewoon een constatering? Het een sluit het ander niet uit; het is gewoon 'leuk' en 'leuk met een plusje'.

Ik snap overigens niet waarom je eigenlijk zo reageert, maar misschien is dat normaal hier.....

Je kunt ook gewoon vragen wat ik ermee bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven