Gezondheid alle pijlers

Dry January

01-01-2021 13:15 213 berichten
Aller eerst voor ieder van jullie een gezond nieuwjaar gewenst. Dat je de doelen mag behalen die je voor jezelf gesteld hebt.

Dan nu... 1 van mijn doelen is mijn alcoholconsumptie drastisch verminderen. Sinds een aantal jaar is het een opkomende traditie om in januari een maandje "sober" te blijven. Ik dacht, ik ga hier aan mee doen.

Doen er hier nog mensen mee met dry januari?

Doe jij mee met Dry January

Totaal aantal stemmen: 181

Nee (51%)
Ja (43%)
Ik twijfel (6%)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zaterdag ook gedronken maar pakken het nu weer op. Hebben de komende weken geen plannen( ook niet online zoals afgelopen weekend want bezoek ging uiteraard niet door maar online quiz wel).
Wij merkten de eerste weken dus tot afgelopen zaterdag geen verschil met wel of niet drinken maar niet drinken is uiteraard beter voor de gezondheid. Over 4 weken ongeveer is man jarig dan halen we waarschijnlijk wel wat te drinken en eten bestellen of zo.Normaal zouden we uit eten gaan of weekend hotel maar dat zie ik er nu niet van komen en mensen over de vloer ook eigenlijk dan nog niet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-01-2021 12:19
Wij hebben zaterdag ook gedronken maar pakken het nu weer op. Hebben de komende weken geen plannen( ook niet online zoals afgelopen weekend want bezoek ging uiteraard niet door maar online quiz wel).
Wij merkten de eerste weken dus tot afgelopen zaterdag geen verschil met wel of niet drinken maar niet drinken is uiteraard beter voor de gezondheid. Over 4 weken ongeveer is man jarig dan halen we waarschijnlijk wel wat te drinken en eten bestellen of zo.Normaal zouden we uit eten gaan of weekend hotel maar dat zie ik er nu niet van komen en mensen over de vloer ook eigenlijk dan nog niet.
Ik ben dus niet de enige.

Wat ik wel merk is dat ik beter tegen de eerste nee kan zeggen want tegen de tweede, derde en zelfs vierde vind ik dat dan weer lastiger.

Ik ben ook geen regelmatiger drinker (meer). Maar als ik drink dan ga ik ook echt los en die katers vallen zwaar, heel zwaar. Ik las maar weer een pauze in.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
25-01-2021 08:04
Ik had een terugval dit weekend maar weet gelijk weer het verschil tussen wel en niet drinken.
Dat klinkt meteen wel heel heftig....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
25-01-2021 19:19
Dat klinkt meteen wel heel heftig....
Mijn lichaam vond het vooral heftig omdat ik de laatste jaren niet meer zoveel drink. Ik zit ook in de overgang dus het komt nu allemaal wat harder binnen.

Vroeger kon ik makkelijk een fles wijn leegdrinken en dan stond ik de volgende dag fris op, nu kan ik nog net twee glazen wijn drinken zonder een kater te krijgen. Dit komt ook omdat ik niet meer kan slapen als ik net iets teveel drink. Dat is ook een van de redenen geweest waarom ik veel minder ben gaan drinken. Omdat ik een goede nachtrust tegenwoordig belangrijker vind dan een gezellige drinkavond.

Daarom vond ik het wel heel erg fijn omdat verschil goed te merken. Heb mijn dry january gelijk weer opgepakt en gooi er gelijk nog een maand tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
26-01-2021 10:25
Mijn lichaam vond het vooral heftig omdat ik de laatste jaren niet meer zoveel drink. Ik zit ook in de overgang dus het komt nu allemaal wat harder binnen.

Vroeger kon ik makkelijk een fles wijn leegdrinken en dan stond ik de volgende dag fris op, nu kan ik nog net twee glazen wijn drinken zonder een kater te krijgen. Dit komt ook omdat ik niet meer kan slapen als ik net iets teveel drink. Dat is ook een van de redenen geweest waarom ik veel minder ben gaan drinken. Omdat ik een goede nachtrust tegenwoordig belangrijker vind dan een gezellige drinkavond.

Daarom vond ik het wel heel erg fijn omdat verschil goed te merken. Heb mijn dry january gelijk weer opgepakt en gooi er gelijk nog een maand tegenaan.
Dat herken ik wel sinds zwangerschap en een paar jaar niet drinken in januari: ik kan er gewoon niet meer zo goed tegen als vroeger maar dat is niet erg; gewoon op tijd stoppen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit goed tegen alcohol gekund.
Volgens mij mis ik ook dat enzym dat alcohol afbreekt, net zoals bij Aziaten.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen zaterdag ook een paar wijntjes gedronken.. Het was natuurlijk erg lekker, maar de volgende dag voelde ik me gewoon echt lamlendig, moe en sjacho..

Anyway, meteen de dry january weer opgepakt en het voelt weer lekker fris!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Nog een weekend doorbijten... ben er wel klaar mee. Zin in te borrelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook echt heel erg uit naar een goed glas rode wijn. Baal ook wel dat 1 februari op maandag valt. Ik drink dus pas op 5 februari voor het eerst weer.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op eerste kerstdag voor het laatst gedronken en heb er totaal geen behoefte aan gehad. Ik denk zelfs dat ik er maar helemaal mee ga stoppen, want ik word er alleen maar duf van.
Alle reacties Link kopieren
Over 4 weken moet ik bloedprikken en de huisarts wilde dat ik dus een maand niet zou drinken ( en wat andere dingen moet ik ook laten) dus voor mij wordt het ook dry february.
Man is over een paar weken jarig maar ja een feestje geven of weekend weg inclusief uit eten zit er nu toch niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit maar weer eens aan mijn zaterdagse alcoholvrije weizen; eens kijken of dat volgende week zaterdag nog zo is... :mrgreen:

Ik weet wel dat toen ik vorig jaar na een maand na een half glas wijn al volledig op mijn kop stond...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehaald.
Ben erg benieuwd hoe ik deze manier van doen kan verweven in mijn leven zonder helemaal niet te drinken.
Met andere woorden: hoeveel in de komende maanden gaan drinken. Voor februari stel ik als doel, max. 1 keer per twee weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven