Gezondheid alle pijlers

Dry January

01-01-2021 13:15 213 berichten
Aller eerst voor ieder van jullie een gezond nieuwjaar gewenst. Dat je de doelen mag behalen die je voor jezelf gesteld hebt.

Dan nu... 1 van mijn doelen is mijn alcoholconsumptie drastisch verminderen. Sinds een aantal jaar is het een opkomende traditie om in januari een maandje "sober" te blijven. Ik dacht, ik ga hier aan mee doen.

Doen er hier nog mensen mee met dry januari?

Doe jij mee met Dry January

Totaal aantal stemmen: 181

Nee (51%)
Ja (43%)
Ik twijfel (6%)
Alle reacties Link kopieren
Chart schreef:
06-01-2021 08:26
Ik dronk ook best wat likeur, dus misschien ga ik dan nog wel wat afvallen ook! :yes:
Oh daar heb je echt grote kans op! Daar zitten echt véél calorieën in. Ik schrok me altijd rot als ik dat opzocht, dan hield ik het maar weer bij wijn.
captain_hindsight schreef:
06-01-2021 16:52
Haha ja laten we zeggen dat ik na het uitslapen op 1 januari ben begonnen, want zat om 01.00 uur nog wel aan de champagne hoor ;-D
Hier ook hoor en met een fikse kater wakker geworden. Nondeju. Meteen duidelijk waarom ik sowieso dry januari doe. De fles die nog over was (ruim 3 kwart) heb ik in de middag meegenomen naar moeders. Die zei dat ze ook ging mee doen maar pas op maandag ging starten.

Maarum meiden, dag 7!! 6 dagen gehad. Wees trots op jezelf :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
ik lees al vanaf begin mee maar mijn accountgegevens was ik kwijt. Ik kon dus alleen lezen en niet reageren. Ik heb ze weer gevonden!
Ik had mij voorgenomen om na de feestdagen weer op gewicht te komen (2kg eraf) en als dat gelukt was ging ik pas weer wijn drinken. (Ik dronk ongeveer 5 avonden per week 100 ml wijn.)
Ik ben nog niet op gewicht EN ik wil kijken of ik het ook de hele maand vol kan houden. Tot schrijfs
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu nog geen moeite mee maar ja het is nog doordeweeks. Deze week en weekend heeft man ook nog eens beschikbaarheidsdienst dus zal ook nog wel meevallen maar de weekenden daarna worden moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
100ml per keer! Wow dat is niet veel.
Ik vind het wel moeilijk. Zo rond dit tijdstip nam ik na een drukke dag gaar een groot glas wijn ter ontspanning.
Floortje_7 schreef:
07-01-2021 16:33
Hallo,
ik lees al vanaf begin mee maar mijn accountgegevens was ik kwijt. Ik kon dus alleen lezen en niet reageren. Ik heb ze weer gevonden!
Ik had mij voorgenomen om na de feestdagen weer op gewicht te komen (2kg eraf) en als dat gelukt was ging ik pas weer wijn drinken. (Ik dronk ongeveer 5 avonden per week 100 ml wijn.)
Ik ben nog niet op gewicht EN ik wil kijken of ik het ook de hele maand vol kan houden. Tot schrijfs
Welkom! 100ml is idd niet heel veel... Bedoel je niet meer?
dolfje schreef:
07-01-2021 17:18
Ik heb er nu nog geen moeite mee maar ja het is nog doordeweeks. Deze week en weekend heeft man ook nog eens beschikbaarheidsdienst dus zal ook nog wel meevallen maar de weekenden daarna worden moeilijker.
Nou, ik ga aankomende zaterdag een rijsttafel maken. We krijgen eters en ik zou erg graag een wijntje erbij willen drinken als ik eerlijk ben. Maar, mogelijk moet iemand ze ophalen van het station.. dus ik denk dat ik die taak maar op mij neem :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik drink echt maar 100 ml per keer. Deed met een fles wel twee weken. Voor mij is het wel iets wat steeds meer werd. Van 1 keer per maand naar 1 keer per 2 weken, naar 1 keer per week naar uiteindelijk dus 5 keer per week. Mijn streven is om alleen maar te drinken tijdens een verjaardag binnen het gezin en pasen en kerst. Alcohol is eigenlijk niet zo gezond, ik wil het graag minimaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook fijn dat alcoholvrije drankjes steeds 'normaler' worden. Er zijn inmiddels zoveel biertjes en wijntjes met 0% alcohol van bekende merken. Ik vind dat dan toch gezelliger dan een frisje als anderen wél alcohol drinken.
Alle reacties Link kopieren
Mwah ik vind een alcoholvrij biertje of een radler wel een keer ok maar ik krijg van 2 of meer buikpijn en een rare smaak. Niet iets wat ik de hele avond drink maar ja dat is cola ook niet.
Met kerst had ik voor mezelf een fles alcoholvrije rode wijn gekocht van een goed merk. Na 1 glaasje heb ik de rest door de gootsteen gegooid. Ik vond het echt vies.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook dat het 0,0 bier beter te doen is dan 0,0 wijn...
*

Post verwijderd omdat ik reageerde op een bericht van een andere pagina...iets met verschietende pagina's en niet opletten :P
anoniem_63c68f72e6a79 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 09:31
91.32% gewijzigd
Oww haha nu slaat mijn reactie op Haley nergens meer op omdat zij/hij blijkbaar de post aanpastte.
Alle reacties Link kopieren
Hè? Welke post heb ik aangepast dan?
Uhmmmm misschien reageerde ik op iets van een andere pagina :rofl:
Sorryyyyyyy

Verder gaat het goed, hoor

Zal mijn bericht ff verwijderen :)
Alle reacties Link kopieren
Helaholalala schreef:
08-01-2021 09:28
Uhmmmm misschien reageerde ik op iets van een andere pagina :rofl:
Sorryyyyyyy

Verder gaat het goed, hoor

Zal mijn bericht ff verwijderen :)
Haha no problem :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het twee jaar geleden gedaan. Ik vond de eerste twee weken moeilijk in het weekend. Was zo gewend aan een glas wijn, maar ook voor mij geld, kon ik het er maar bij 1 houden en dat gaat niet. Dan worden het er minstens 4. Door de weeks dronk ik soms ook. Ik was niet fit de ochtend erna. Na januari kon ik kiezen om weer te gaan drinken maar ik besloot eens te kijken hoe lang ik de challenge vol kon houden. Tot en met nu dus. Ik heb nooit meer gedronken. Mijn huid en haar zien er zoveel mooier uit. Ik ben net zo gezellig met een glas Ice Tea als met een glas wijn. Ik slaap echt zoveel beter en begin elke dag fris en uitgerust. Ik voel me ook gewoon echt beter zonder.

Maar nog steeds. Als je ergens ging eten moest je 'gezellig' meedoen of kreeg ik rode druivensap zodat het 'leek' alsof ik wijn dronk. Nooit begrepen. Waarom moet het 'lijken' alsof ik drink. Of haalde men alcohol vrije wijn in huis. Why? Geef mij maar Cola of Ice Tea ipv druivensap of alcoholvrije wijn. Waarom zou iemand last hebben van het feit dat ik geen glas meedrink?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Buzziebee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het najaar (drie maanden niet gedronken) ook enorm mee vond vallen. Een deel van mij zou ook wel helemaal willen stoppen. En een deel van mij vindt het toch nog erg lekker en ontspannend. Ik ben er nog niet uit. Voor nu ga ik gewoon weer kijken hoe lang ik het vol kan houden. Eigenlijk net als jij hebt gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Deze week viel wel mee.... maar ik moest dan ook gewoon werken. Heb geen wijn gekocht voor dit weekend....Hoop dat ik niet toegeef aanzet glaasje op zaterdagavond....
Haley schreef:
08-01-2021 08:37
Ik vind het ook fijn dat alcoholvrije drankjes steeds 'normaler' worden. Er zijn inmiddels zoveel biertjes en wijntjes met 0% alcohol van bekende merken. Ik vind dat dan toch gezelliger dan een frisje als anderen wél alcohol drinken.
Ik vind 0.0 bier naar cornflakes smaken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
08-01-2021 15:38
Ik vind 0.0 bier naar cornflakes smaken :facepalm:
Ik vind het altijd ruiken naar konijnenvoer of zo en wat ik zeg na 2 heb ik er een heel opgeblazen misselijk gevoel van.
JobEva schreef:
08-01-2021 11:31
Deze week viel wel mee.... maar ik moest dan ook gewoon werken. Heb geen wijn gekocht voor dit weekend....Hoop dat ik niet toegeef aanzet glaasje op zaterdagavond....
Ik heb dus nu wijn gehaald voor de eters van morgen. Ik ga een grote rijsttafel maken en ben vandaag er al mee begonnen. Normaal neem ik dan een wijntje tijdens het koken.. heb wel ff een lastig moment hoor.

Weegt niet op tegen hoe lekker ik vanochtend trouwens heb hardgelopen... fantastisch en zoveel beter!
dolfje schreef:
08-01-2021 15:40
Ik vind het altijd ruiken naar konijnenvoer of zo en wat ik zeg na 2 heb ik er een heel opgeblazen misselijk gevoel van.
Haha.. ik heb net een blikje meegekregen van bavaria 0.0. Ga het wel even proeven.
Ik lust geen bier helaas. De heineken 0% schijnt wel lekker te zijn.

Alcoholvrije wijn heb ik tijdens mijn zwangerschappen wel gedronken, maar dat is een soort frisdrank... en dan niet eens lekkere. En alcoholvrije rode wijn vind ik oprecht smerig.
Als ik al iets zou willen drinken wat lijkt op een drankje met alcohol maar dan zonder alcohol, dan zou ik denk ik gaan voor een alcoholvrije cocktail.

Dat lijkt mij lekkerder en sowieso gezonder.

Alcoholvrij bier en wijn snap ik niet zo. Ik drink/dronk alcohol voor t effect van de alcohol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven