Gezondheid alle pijlers

Duizelig: onvoldoende vet energie?

28-12-2010 21:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, er zijn geen doktoren hier, maar wil toch iets vragen.

Sinds een aantal weken word ik bij inspanning licht in mijn hoofd en krijg ik het gevoel dat ik flauw kan vallen. Ik ben inmiddels al bij de huisarts geweest, maar hij vond niks vreemds.

Het enige bijzondere is dat ik sinds een aantal maanden een ander eetpatroon heb. Volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Ik eet meer koolhydraten en meer groenten, maar minder vet. De huisarts had het over dat ik misschien te weinig vetenergie heb. Ik heb geen ondergewicht, en krijg voldoende voedingsstoffen binnen.

Zijn er mensen die dit herkennen of iets weten over te weinig vet energie?

Ik wil liever niet vetter gaan eten, ik zat zelf nog te denken aan een vitamine suplement. Ik wil binnenkort ook weer gaan sporten, maar daar zie ik nu een beetje tegenop omdat ik er dus last van heb bij inspanning. Ik sport op dit moment dus niet.
herkenbaar, zo ineens licht in je hoofd voelen. Kan het aan tekort aan suiker liggen? Bij mij hielp een glas cola of een snoepje wel.
doe je wel gewoon boter op je brood en wat mayo bij de friet? en ben je vet heel erg gaan vermijden of eet je nog wel gewoon?
Nog gewoon boter op brood en behoorlijk wat mayo bij de friet.

Ik heb bloed laten prikken en dat was goed. Bloeddruk is ook goed. Zoetigheid heb ik nog geprobeerd, maar ik krijg volgens mij ook wel voldoende suiker binnen.

Inspanning is trouwens niet hard lopen of zo. Meer als ik veel gelopen heb op een dag of een beetje snel loop.
Als het daar aan ligt, zou je ook gedurende de dag steeds wat noten kunnen eten. Zitten veel eiwitten (bouwstof) en goede vetten in. Bijv. amandelen, hazelnoten, walnoten, etc.
Ik ken dat duizelige ook, in twee gevallen:

- echte honger (maar dat voel je, ten minste, ik wel. Ik weet dan meteen dat ik iets moet eten en daarna is het ook over)