Gezondheid alle pijlers

Duizelingen

01-07-2009 09:13 27 berichten
Ja, ja, de huisarts, ik weet het.

Maar ik vind het prettig om al wat info te hebben voordat ik er kom. Ik laat me altijd nogal makkelijk wegsturen namelijk

Ik heb de laatste tijd steeds duizelingen. Het voelt dan eerst alsof er een soort "kortsluiting" ontstaat in mijn hoofd. Daarna treed er een soort zeeziekte op, draaierig, niet zo goed recht kunnen lopen, gevoel flauw te gaan vallen, lichte misselijkheid.

Niet zo handig als je met een kind op de fiets door de stad zit. Het kan best een paar uur aanhouden, dat wezenloze gevoel.

Nu heb ik net alle bijsluiters van mijn medicijnen (Xyzal en Avamys, chronisch gebruik sinds december 2008) zitten lezen, maar daar is het dus geen bijwerking van.

Vanmiddag zit ik bij de assistente voor desensibilisatieprikken, dus wil ik haar even vragen om mijn bloeddruk te meten en een afspraak te maken bij de huisarts.

Maar... wie heeft nog suggesties waar ik op kan letten? (ik vergeet ook nogal eens symptomen, of ze vallen me niet op enz.)
Alle reacties Link kopieren
Overweeg eens een paar behandelingen bij de manueel therapeut. Je hebt geen verwijsbrief nodig, check alleen je verzekering of het vergoed wordt. (Meestal 9 behandelingen).

Ik ben geen medicus maar kortweg komt het volgens mij hierop neer: Door verkrampingen in je nek kan het zijn dat de doorbloeding niet optimaal is naar je hersenen toe, waardoor er duizeligheid op kan treden. Ik heb vorig jaar ook vrij veel last gehad van duizeligheid en na een aantal behandelingen bij de manueel therapeut verdween dat langzaam.

Misschien heb jij er ook iets aan.Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1.5 jaar de ziekte van meniere. Dit geeft ook duizeligheidsklachten. Ook het misselijke gevoel past erbij.

Het zal het wel niet zijn hoor, het komt niet zo vaak voor. Maar mocht het langer duren dan is het wel iets om aan te denken. De diagnose mag alleen gesteld worden door een kno-arts, huisartsen hebben er geen verstand genoeg van. Die zijn misschien 1 a 2 gevallen.

Het heeft bij mij ruim een jaar geduurd voordat ze wisten wat het was, gek werd ik ervan!

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven