Gezondheid alle pijlers

eczeem alternatieve behandelingen

18-03-2013 17:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zijn er ook mensen met allergie/ eczeem, hopelijk nu zonder ;) die ervaring hebben met alternatieve behandelingen???

Even een klein stukje geschiedenis: als baby zat ik al onder de dauwworm, jarenlang zat ik van top tot teen onder het eczeem, ik heb het hele readeltje bij de dermatoloog al gehad, testen, injecties om weerstand op te bouwen, alle mogelijke hormoonzalven, diëten...het waren periodes van ups and downs, dan zat ik weer onder en dan waren het enkele plekken. Na mijn 18e ging het zich omzetten in ontstoken klieren in mijn liezen en mn oksels, die dan weer operatief verwijderd moesten worden.

Nu sinds een 1,5 jaar heb ik 1 hele grote eczeem plek onder mijn oksel, dus heb al mijn kennis weer erbij gepakt en ben aan de slag gegaan maar deze is hardnekkig, de plek word steeds groter en er komt ook wondvocht vanaf, dan is het weer rustiger en dan heel erg agressief, verschillende hormoonzalven willen niet helpen.Het komt nog harder terug. Het jeukt, het doet zeer, het voelt vies..... Dus ik stond voor de keuze om bij de dermatoloog licht therapie te krijgen of wat anders te gaan doen.... Goed omdat dat de kern niet weghaalt en het wellicht dan weer ergens anders terugkomt, heb ik besloten dat als laatste mogelijkheid pas te gaan doen.

Ik ben naar een homeopaat gegaan, mn bloed doorgemeten, tot de conclusie gekomen dat mn vitamine en mineralen waardes erg laag waren, dus hele doos pillen mee naar huis en wekelijks vita b12 injecties. Vol vertrouwen aan de slag gegaan. Echter na een paar weken de plek zit er nog steeds, de ene keer wat rustiger dan de andere keer.. maar ik word er echt helemaal gek van! Nu heb ik dus weer gekeken naar andere mogelijkheden....en er is heel wat aanbod....

maar aangezien het allemaal veel geld, tijd en energie kost...

Ben ik nu op zoek naar ervaringen, waarbij het echt heeft geholpen..............

Ik hoor het graag.

Liefs,
True!
Ik hoop echt dat TO nog even terugkomt op dit topic.

Toen ik de dermatoloog vroeg of het dat "impetigo van Bockhart" kon zijn, antwoordde hij dat het "niet onmogelijk was", maar dat hij het niet zeker wist.

De antibiotica sloeg aan, en het is nooit meer teruggekeerd.

Ik weet wel wanneer het is ontstaan, na een huidbiopsie i.v.m. iets dat ik niet meer weet. 7 studentjes er omheen, en dan heb je de bacteriën en virussen erbij cadeau.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hi snoes, dank voor het meedenken maar het is echt gewoon eczeem.

Ik ben nu bezig met een dagboekje van wat ik eet en gebruik want zoals nu is het weer helemaal rustig. Wel een rode plek maar helemaal zacht, geen bultjes felletjes enz.

Ook heb ik veel gesprekken gehad met mijn ouders over de zwangerschap bevalling geboorte eerste jaren.

Er zijn namelijk momenteel veel triggers bij mij in mijn omgeving die mij pijn doen, wat ik niet kan uiten, wellicht dat de ontsteking daardoor terug is gekomen, daar het zolang rustig is geweest.

Ik geloof dat lichaam en geest in balans moeten zijn anders gaat het 1 het ander aantasten.

Dat eczeem een zwakke plek is bij mij betekent niet dat ik er fulltime mee rond hoef te lopen, dat hoefde voorheen ook niet, toch?

Ieder mens is anders, zo ieder probleem, iedere achtergrond, en ook iedere behandeling,

wat voor de 1 werkt hoeft voor de ander niet.

Als je niets probeert komt er sowieso geen verandering.

Ik heb woensdag eerste date bij acupunctuur. Ik hoop dat dat aanslaat.Voor wie wil kan ik je op de hoogte houden.
ik zat net toevallig in de stoppen met roken topic, Voor de mensen die denken dat ik koekoek ben, nog eens een voorbeeld waarom particuliere gezondheidszorg echt niet zo betrouwbaar is ;

De wilskracht methode, waarvan algemeen bekend is dat het niet werkt, die word wel vergoed door de basis. Genoeg alternatieve behandelingen om mensen te laten stoppen met roken die wel degelijk werken, indd waarom staan ze daar niet om te springen dan om dat over te nemen???

Waarom willen ze verslaafde niet verslavingsvrij laten zijn.

Sterker nog als je zo een cursus volgt krijg je nicotine kauwgom er gratis bij....... echt absurd!

En dat is nog een klein voorbeeld van hoe mensen worden behandeld, ik heb zelf in de verslavingszorg gewerkt, ik werk nog steeds in de zorg.

Weet je hoeveel mensen er rondlopen met chronisch eczeem,

stel ze krijgen allemaal een wondermiddel, zullen ze heel veel geld mislopen hoor.

Waarom kan particulier en alternatief niet gewoon samen gaan.......waarom moet ik bijv betalen voor homeopathie en acupunctuur, is toch al een hele oude geneeswijze.....

is toch heel logisch dat als je vita en mineralen tekort komt deze aangevuld moeten worden..... omdat er anders een storing komt..........of als je niet lekker in je vel zit je gezondheidsklachten krijgt.

hoeveel mensen hier in stress ned lopen er niet met nek, schouder, rugklachten?

dat alternatief niet altijd werkt betekent het nog niet dat het fout is. particulier werkt ook niet altijd.....

Haal toch eens dat zand uit je ogen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven