Gezondheid alle pijlers

Eczeem na antibioticumkuur?

19-02-2011 10:51 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een nogal heftige blaasontsteking gehad (ontsteking is volgens de huisarts weg, maar de pijn nog niet ), waarvoor ik een zware antibioticumkuur heb gehad.

Ik reageer daar sowieso wat akelig op (darmklachten etc), maar ik heb nu eczeem in mijn gezicht. Daar lijkt het tenminste op.

Wie herkent dit na een antibioticumkuur?

En wat zou ik ertegen kunnen doen? Ik ga maandag even langs de huisarts, maar aangezien het niet levensbedreigend is, laat ik de huisartsenpost dit weekend maar even links liggen

Maar wel graag tips!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook een x eczeem gekregen na de antibioticakuur. Heb toen zalfje bij de apotheek gehaald en na een week was het weg.

Misschien kan je alvast even inspiratie opdoen bij de etos/kruidvat etc. want daar hebben ze ook heel veel tegen eczeem.

Lastig, maar bij mijn dochter is het snel verdwenen. Hopelijk bij jou ook. Succes
Ik ben ook allergisch voor sommige soorten antibiotica. Ik heb al een aantal keren een zware prednisonkuur gehad om de overgevoeligheid af te breken. Inmiddels weet ik precies welke soorten antibiotica ik wel en niet kan hebben. Staat in mijn iPhone dus heb ik altijd bij me.
Wel even doorgeven hoor, aan je HA en apotheker. Ik zat na een kuur antibiotica ook onder de rode vlekken, dat duidde op een allergische reactie, en dat moeten ze wel weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven