Gezondheid alle pijlers

Eerste dag menstruatie

26-07-2015 12:41 10 berichten
Reken je dat vanaf het eerste "druppeltje" bloed op de dag of het moment dat de kraan spreekwoordelijk open staat? (Meestal dag 2)
Alle reacties Link kopieren
Ik reken vanaf het moment dat het eerste bloedverlies zichtbaar is. Al moet ik zeggen dat het bij mij meteen al flink doorzet.
Eerste drupje, anders duurt mijn menstruatie maar 1 dag.
quote:prismax schreef op 26 juli 2015 @ 12:44:

Ik reken vanaf het moment dat het eerste bloedverlies zichtbaar is. Al moet ik zeggen dat het bij mij meteen al flink doorzet.

Bedankt voor je snelle reactie. Bij mij begint het vrijwel altijd in de avond. Een heel klein beetje. De dag erna komt het los zogezegd.

Zou ik dan "officieel" toch die eerste dag moeten aanhouden?
quote:Annelaure schreef op 26 juli 2015 @ 12:45:

Eerste drupje, anders duurt mijn menstruatie maar 1 dag.Echt? Zo weinig? Of begrijp ik je verkeerd?
quote:ana_isabel schreef op 26 juli 2015 @ 12:48:

[...]

Echt? Zo weinig? Of begrijp ik je verkeerd?Bij mij breken de dijken pas op de laatste dag, daarvoor is het een paar dagen heel licht. Als ik de heel lichte dagen niet mee zou tellen zou ik dus maar 1 dag menstrueren.
quote:Annelaure schreef op 26 juli 2015 @ 12:52:

[...]

Bij mij breken de dijken pas op de laatste dag, daarvoor is het een paar dagen heel licht. Als ik de heel lichte dagen niet mee zou tellen zou ik dus maar 1 dag menstrueren.Oh vandaar..bijzonder!
quote:ana_isabel schreef op 26 juli 2015 @ 12:47:

[...]

Bij mij begint het vrijwel altijd in de avond. Een heel klein beetje. De dag erna komt het los zogezegd.

Zou ik dan "officieel" toch die eerste dag moeten aanhouden?Bij mij beginnen meestal ook s'avonds een paar druppels te komen, daarna heb ik 1 dag waarop ik wat meer bloed, en dan nog een paar dagen 'nadruppelen'. Ik hou wel altijd de eerste 'druppeldag' als eerste menstruatiedag aan, hoe weinig bloedverlies ook.
quote:acpnctr schreef op 26 juli 2015 @ 12:58:

[...]

Bij mij beginnen meestal ook s'avonds een paar druppels te komen, daarna heb ik 1 dag waarop ik wat meer bloed, en dan nog een paar dagen 'nadruppelen'. Ik hou wel altijd de eerste 'druppeldag' als eerste menstruatiedag aan, hoe weinig bloedverlies ook.Tot nu toe dezelfde reacties. Bedankt voor de jouwe! Ik ga mijn "druppeldag" ook maar aanhouden als dag 1.
Alle reacties Link kopieren
Ik telde altijd vanaf het moment dat er echt rood bloed was. Dag ervoor vaak paar druppels bruin (dus oud) bloed. Ik was meestal 5-6 dagen ongesteld dus vond die druppels niets voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven