Gezondheid alle pijlers

effe zielig :(

08-06-2012 23:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag moest ik naar de kaakchirurg voor een ingreep. Een wortelpunt behandeling, waarbij hij ook een stukje kaakbot heeft verwijderd, en het doet auwww...... Ingreep zelf niets gevoeld, maar nu wel...dus voel mij effe zielig... :( :( :(
Veel paracetemol slikken, gaan slapen, is het morgen vast een stuk beter.

Heb ja al wat ingenomen tegen de pijn. Ibuprofen helpt meestal goed bij kaak ingrepen.

Sterkte.
Ja ik heb op recept 600 mg ibuprofen gekregen, en ik ga zo ook slapen, maar jemig zeg, mijn gehele tandvlees klopt als een gek....
Dikke aspirine erin. Je hebt toch wel zoiets als ibuprofen meegekregen? En een blok diepvriesspinazie ertegenaan houden om de eventuele zwelling tegen te gaan. En zo lekker proberen te slapen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Zwelling is helaas al aanwezig, mijn wang is behoorlijk dik aan het worden, maar misschien dat het nog helpt om de rest van de zwelling tegen te gaan, ik las in de folder dat het op dag 2 de zewelling op zijn ergst is. Denk dat ik maar 2 paracetamol erbij in neem.
Goed koelen! Met een coldpack of wat er maar voor handen is. Dat beperkt de zwelling. De hele eerste dag heeft koelen zin.

En je mag je nu zielig voelen hoor! Maar de behandeling is mooi achter de rug!
Probeer met je hoofd wat hoger te gaan liggen, niet helemaal plat. Dat scheelt in de pijn. Beterschap!
Heb je geen info van de kaakchirurg gehad? Ik heb dezelfde ingreep gehad en ik hadl van tevoren gehoord dat ik ijs moest hebben. Kreeg recept Naproxen (=stvige pijnstiller) en advies om te koelen met ijs in theedoek. Ondanks braaf opvolgen, toch een blauwe wang, die via paars naar groen en geel verkleurde in de loop van een paar weken.

Pijn was met pillen te handelen en na een paar dagen wel weg, chronische klachten waren over, heerlijk!

Sterkte.
Ach germkes, zal ik een glaasje water met een rietje voor je pakken? En een coolpack? En wat paracetamol?

Wat zielderig voor jou en wat een stoute operatie! Stout is ie! Heul stout! En pijn is ook stout!

Ik zet ze allebei in de hoek! En daar moeten ze gewoon blijven staan! Jui jui!

Ik vind je de aller aller aller zieligste vrouw van heeeeeel de wereld en eis dat de pijn nu weggaat!

Zo!

(speelde ik een beetje goed in op je gevoel? )

Wens je een pijnloze nacht toe, met mooie dromen!
Mss kun je naproxen gebruiken ipv ibu? Dat werd bij ons als eerste keuze aangeraden. Wel even wachten tot je nieuwe dosis mag. Max 2x daags 500mg, en dan tegelijk 2x paracetamol/ coffeine 500mg erbij. Die mag je ertussenin ook nog een x nemen.

Bij mij hielp naproxen (aleve) beter dan ibuprofen ik hoop voor jou ook! Sterkte.
Computer says nooooo
Bubbels,

Probeer nogmaals de zwelling tegen te gaan. Vorig jaar heeft een overijverige kaakchirurg 3 punten bij mij weggehaald en mijn halve gezicht was opgezet tot boven mijn oog. Omdat de kaakchirurg heel luchtig over de ingreep deed en totaal niet over koelen sprak, heb ik te weinig gekoeld. Als je hebt, zou je er ook vallen en stoten gel op kunnen doen.

En pillen, veel pillen. Ik moest het doen met paracetamol met coffeïne omdat ik alle andere niet mag hebben ivm een chronische ziekte.

Veel succes en ik hoop dat je kunt slapen.
Ik heb sinds vanmorgen al drie pijnstillers op (ibuprofen 600 mg) en ik lees net dat als je afwijkende leverwaardes hebt , je dat niet mag hebben... Ik heb dus afwijkende leverwaardes en juist daarom schreef de kaak chirurg dit voor omdat parâcetamol afgebroken werd in de lever en de ibu in de nieren .... Blijkbaar mag ik het alsnog niet hebben ... Zou vast niet erg zijn dat ik het nu heb genomen maar weet niet of ik dit wel moet blijven slikken als ik dit zo lees... He bah ... Ben nu bezig met koelen en heb ook nog vallen stoten gel van mini bubbels ... Kaakchirurg gaf mij achteraf pad een folder wat ik na de ingreep kon verwachten ,lekker handig ... Ga zo proberen te slapen , hopelijk is het morgen beter !
Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb dezelfde ingreep gehad: apexresectie heet dat. Koelen kun je nog elke dag doen, het blijft helpen, niet stoppen na de eerste dag!!!

Koud drinken en in mijn mond houden (op het moment dat dat mag) hielp mij ook goed en vooral een constant peil paracetamol. Ook als je geen pijn hebt, blijven slikken, dan houd je het peil mooi stabiel en heb je echt minder pijn.

Helaas duurt het wel even, maar vallen en stotenzalf heeft mij geholpen om het niet blauw te laten worden. Lekker dik smeren, 2 keer per dag, voorzichtig masseren, ook goed tegen de zwelling.

Sterkte!
Gelukkig redelijk geslapen, heb alleen wel weer ibu ingenomen. Zit te dneken om even de arts te bellen (de post) om te vragen of ik die ibu wel mag hebben.... aan de andere kant, ik heb het voorgelegd aan de kaakchirurg en vandaar dat hij ibu voorschreef ipv paracetamol met codeine.....Mag toch aannemen dat hij wel weet hoe en wat? Pff moeilijk.Mijn wang is ondanks koelen best dik, maar nog geen verkleuringen, of komt dit later pas?
Zak diepvrieserwten!
verkleuren komt later pas, dat moet nog door de vetlaag heen. Maar als je goed smeert, verkleurt het nauwelijks!
ok dus ik kan nog een redelijke grote blauwe plek verwachten over een paar dagen....op zich gaat het nu redelijk, maar wordt wel tijd voor een nieuwe pinstiller merk ik. .
Mijn ervaring met voorgeschreven medicatie is vooral dat je dat met je behandelend arts voor de kwaal die in de bijsluiter genoemd staat (in jouw geval je lever) moet bespreken. Even een telefoontje kan nooit kwaad dus, denk ik.

Verder heeeeel lief zijn voor jezelf vandaag!
hmmm maar het is nu zaterdag, dus dan is de internist ook niet bereikbaar, zal moeten wachten tot maandag...of kan ik het ziekenhuis tussendoor opbellen en dat die met de vervangend weekend internist overlegd?
Hm ja das waar ook, dat wordt wat lastig. Kan je je ziekenhuis in het weekend anders bereiken dan via SEH, nee toch?

Anders kan je altijd de HAP proberen voor een advies wat te doen/second opinion. Misschien kunnen zij je zo een pijnstiller voorschrijven die zeker weten geschikt is bij leverfalen. Denk zelf dat ik dat eerst zou doen. En als zij zeggen het niet te weten, vragen of je hiermee de SEH voor de weekendarts zou kunnen bellen.
Heb toch het ziekenhuis gebeld, die heeft mij doorverbonden met de SEH en die hebben contact gehad met een internist , die heeft gekeken naar mijn laatste leverwaardes en ik kon zonder problemen de ibuprofen volgens recept innemen. Gelukkig!!! Want het zijn geweldige dingen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven