elke dag duizelig
zondag 20 januari 2013 om 21:53
Ik ben elke dag duizelig, bijna de hele dag door ben ik licht in mijn hoofd en voel ik me instabiel. Ik kan niet te lang stil staan of zitten dan word ik duizelig. Soms heb ik aanvallen van erge duizeligheid, vaak in de nacht of s'avonds voor het slapen gaan, ik voel me dan goed als ik naar bed ga en als ik dan nog even moet plassen kan ik opeens niet meer opstaan van de duizeligheid, mijn vriend moet me dan naar de wc helpen. Tijdens en na zo'n aanval moet ik altijd veel plassen, ik heb dan flinke aandrang en grote plassen, heel vreemd. De dag erna voel ik me altijd onzeker en instabiel.
Ik heb last van pds, de hele dag opgeblazen en winderigheid(sorry) waardoor ik niet goed door mijn buik kan ademen voor mijn gevoel. Ik heb jarenlang een angst en paniekstoornis gehad en heb hier in lichte mate nog steeds last van. Verder is er geen medische verklaring, bloeddruk is goed, bloedwaarden, hart, bloedsuiker, ogen, ct scan gehad van mijn oren. Ik heb heel veel oorklachten gehad, meerdere malen geopereerd maar het laatste half jaar is het redelijk rustig en stabiel.
Ik word er gek van dat ik me eigenlijk nooit echt goed voel, het maakt me ook weer angstig en uiteraard versterkt dit elkaar weer. Ik functioneer verder wel goed, ik werk fulltime maar het gaat niet allemaal even makkelijk. Ook merk ik als ik buikpijn heb dat ik dan ook duizeliger word.
Sorry dat het een beetje een warrig verhaal is, het topic kan ook eigenlijk beter bij psyche staan zit ik me te bedenken. Zijn er mensen die ook vaak duizelig zijn en hoe gaan jullie ermee om? Ik ben nu ook weer duizelig en ik zit er even doorheen vandaar dat ik even van mij af wilde schrijven.
Ik heb last van pds, de hele dag opgeblazen en winderigheid(sorry) waardoor ik niet goed door mijn buik kan ademen voor mijn gevoel. Ik heb jarenlang een angst en paniekstoornis gehad en heb hier in lichte mate nog steeds last van. Verder is er geen medische verklaring, bloeddruk is goed, bloedwaarden, hart, bloedsuiker, ogen, ct scan gehad van mijn oren. Ik heb heel veel oorklachten gehad, meerdere malen geopereerd maar het laatste half jaar is het redelijk rustig en stabiel.
Ik word er gek van dat ik me eigenlijk nooit echt goed voel, het maakt me ook weer angstig en uiteraard versterkt dit elkaar weer. Ik functioneer verder wel goed, ik werk fulltime maar het gaat niet allemaal even makkelijk. Ook merk ik als ik buikpijn heb dat ik dan ook duizeliger word.
Sorry dat het een beetje een warrig verhaal is, het topic kan ook eigenlijk beter bij psyche staan zit ik me te bedenken. Zijn er mensen die ook vaak duizelig zijn en hoe gaan jullie ermee om? Ik ben nu ook weer duizelig en ik zit er even doorheen vandaar dat ik even van mij af wilde schrijven.

zondag 20 januari 2013 om 22:16
Dit is het onderzoek waar ik het over had:
http://www.youtube.com/watch?v=VQFtav4_dAg
Mijn moeder bleek Meniere te hebben en ik had zelf ook last van duizeligheid, maar bij mij was alles goed.
http://www.youtube.com/watch?v=VQFtav4_dAg
Mijn moeder bleek Meniere te hebben en ik had zelf ook last van duizeligheid, maar bij mij was alles goed.
zondag 20 januari 2013 om 22:23
Nee het kan kloppen dat je niet voelt dat je aan het hyperventileren ben, want dat is juist het probleem met chronsische hyperventilatie... je voelt het niet (meer) als hyperventileren, het is je natuurlijke ademhaling geworden. Ik heb er zelf ook echt heel erg last van, en dat opgeblazen gevoel kan daar ook heel goed door komen. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar het zou goed kunnen dat jij chronische hyperventilatie hebt.
zondag 20 januari 2013 om 22:28
Ik zit op dit moment al 9 weken thuis vanwege duizeligheid en zit er ook doorheen op het moment... De uitzichtloze situatie maakt me erg down. Ik kan ook haast niet meer functioneren.
Begin november heb ik 2 draaiduizeligheidsaanvallen gehad en sindsdien is mijn evenwicht nooit meer goed geweest. Ik kon niet meer werken, autorijden en fietsen. Ook kon ik niet meer deelnemen aanhet gezinsleven want elke beweging en elk geluidje was teveel. Tv kijken en muziek luisteren of boek lezen kan ook niet! Ik lig veel boven in bed. Ik slaap veel om de tijd te doden. Morgen moet ik weer voor testen naar het duizeligheidscentrum, ook ben ik al bij de kno geweest, mri scan gemaakt, 3x bloedgeprikt, neuroloog geweest, onderzoeken gehad. Ik zie als een berg op tegen morgen...
Heb jij ook medicijnen gekregen voor de duizeligheid? Ik wel, maar ze helpen maar een beetje...
Ik kan je helaas geen raad geven want ik weet zelf niet eens hoe ik hiermee om moet gaan, maar ik kan je wel heel veel sterkte wensen! Vaak stuit je op onbegrip omdat veel mensen niet weten wat voor invloed het heeft.
Begin november heb ik 2 draaiduizeligheidsaanvallen gehad en sindsdien is mijn evenwicht nooit meer goed geweest. Ik kon niet meer werken, autorijden en fietsen. Ook kon ik niet meer deelnemen aanhet gezinsleven want elke beweging en elk geluidje was teveel. Tv kijken en muziek luisteren of boek lezen kan ook niet! Ik lig veel boven in bed. Ik slaap veel om de tijd te doden. Morgen moet ik weer voor testen naar het duizeligheidscentrum, ook ben ik al bij de kno geweest, mri scan gemaakt, 3x bloedgeprikt, neuroloog geweest, onderzoeken gehad. Ik zie als een berg op tegen morgen...
Heb jij ook medicijnen gekregen voor de duizeligheid? Ik wel, maar ze helpen maar een beetje...
Ik kan je helaas geen raad geven want ik weet zelf niet eens hoe ik hiermee om moet gaan, maar ik kan je wel heel veel sterkte wensen! Vaak stuit je op onbegrip omdat veel mensen niet weten wat voor invloed het heeft.
zondag 20 januari 2013 om 22:32
Ja ik herkende ook zoveel in die lijst, was voor mij ook echt een opluchting dat ik wist waar mijn klachten vandaan kwamen, alleen daardoor zijn al veel van mijn klachten minder geworden. Ik krijg ademhalingstherapie bij mijn fysiotherapeut. Dit helpt wel, ook al is het niet over. Ik kan nu beter herkennen wanneer ik verkeerd aan het ademhalen ben, waardoor ik ook weer weet waar mijn klachten vandaan komen.
zondag 20 januari 2013 om 22:33
@szv75, jeetje wat heftig zeg! Zo erg is het bij mij gelukkig niet maar ik kan me voorstellen dat je je erg down voelt. Ik herken je klachten wel van toen ik mijn angststoornis had, wilde alleen maar op bed liggen en slapen, kon ook geen tv kijken of lezen en mensen om me heen kon ik ook niet verdragen.
Hebben ze al een idee waar je klachten vandaan komen? Ik krijg geen medicijnen tegen duizeligheid. Heel veel sterkte morgen! Hopelijk hebben ze wat meer duidelijkheid voor je!
Hebben ze al een idee waar je klachten vandaan komen? Ik krijg geen medicijnen tegen duizeligheid. Heel veel sterkte morgen! Hopelijk hebben ze wat meer duidelijkheid voor je!
zondag 20 januari 2013 om 22:50
Ik heb een jaar last gehad van duizeligheidsklachten, het werd iedere dag wel een keer zwart voor m'n ogen, zomaar uit het niets en soms voelde ik het aankomen. Ook vaak sterretjes voor m'n ogen. Er is naar m'n hart gekeken en ik heb een ENG gehad, kwam niets uit. De kno arts bleef herhalen dat het vage klachten waren en ze er meestal niet achter komen wat het is. Ook verzekerde ze me ervan dat het niets neurologischkon zijn. Een paar weken later kreeg ik 2 herseninfarcten en een bloeding. Ik wil niet zeggen dat dit bij jouw gebeurd, maar laat je iig niet zomaar afschepen!
Ik heb er trouwens ook chronische hyperventilatie aan over gehouden.
Ik heb er trouwens ook chronische hyperventilatie aan over gehouden.
zondag 20 januari 2013 om 22:51
@leonie, ja dat opgejaagde gevoel herken ik maar al te goed, frusterend dat het waarschijnlijk toch weer psychisch is, ik hoop ergens dat het toch lichamelijk is en dat er een oplossing voor is, stom eigenlijk dat ik daarop hoop. Ik heb ook vaak last van stijve nek en schouderspieren, herken je dat?
zondag 20 januari 2013 om 22:57
@heavanli, dit zijn niet de verhalen die ik wil lezen eigenlijk.. wat heftig zeg. Ik heb ook wel gehad dat ik zwart voor mijn ogen werd en sterretjes zag en groene vlekken, daar bleef ik vreemd genoeg altijd erg kalm onder, toen ik hiermee naar de dokter ging bleek het pfeiffer te zijn. Ben je verder redelijk goed hersteld? Ik zal me in ieder geval niet meer laten afschepen!
zondag 20 januari 2013 om 23:00
Ik hoop ook inderdaad altijd weer dat het iets lichamelijks is.. Zodat er wat aan gedaan kan worden, een pilletje en het is over. Maar dat is het dus niet. Ik herken dat zeker, heb er op dit moment ook erg last van. Ik kreeg van mijn fysio de tip om mn kussen wat meer op te vullen en deze zo neer te leggen dat hij goed opgevult is in mn nek. Dan ontspannen die spieren..