Gezondheid alle pijlers

Emotioneel van de pil

21-07-2019 19:02 15 berichten
Hoihoi,

Een topic naar aanleiding van een andere. Wilde dat topic niet kapen dus open even een nieuwe om hier verder te praten.

Worden jullie emotioneel van de pil? Ik ben van mezelf vrij ‘heftig’ in mijn emoties. Niet op een ongezonde manier, maar ik ben wel sneller diep geraakt door momenten, films, muziek, etc. dan veel van mijn vriendinnen. Gewoon gevoelig typje.

Ik merk nu ik erover nadenk dat ik sinds ik aan de pil ben wel meer moodswings heb. Omdat ik op dit moment wat minder lekker in mijn vel zit kan ik wel iets meer emotionele stabiliteit gebruiken.

Stoppen met de pil lijkt me niet prettig omdat ik erg heftig ongesteld ben. Hoe hebben jullie dit gedaan? Andere pil? Andere anticonceptie?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Nee wel een dip in mijn libido :cry:
Nee, juist niet.

Ik slikte de pil altijd door, geen wekenlange pms, geen pijn en veel stabieler.
Nu gebruik ik de prikpil ondanks een sterilisatie. Ik heb 2000x keer meer last van hormonen en instabileit zonder pil.

Maar iedereen is anders. Waar wij wel of niet last van hebben zegt niks over jou.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net begon met de pil had ik dit ook wel. Ik ben van mezelf ook erg emotioneel en door de pil kon ik al gaan huilen als er niks leuks op tv was... Uiteindelijk ben ik overgestapt op een ander merk maar zelfde dosering, gewoon gevraagd bij de huisarts, en toen had ik er veel minder last van!

Zelf zit ik er sowieso aan te denken om te stoppen met de pil en een spiraal te nemen. De hormonen die deze afgeeft zijn alleen 'plaatselijk', de pil gaat zo'n beetje door je hele lichaam heen.

Lang verhaal kort: overleg met je huisarts! Die krijgen deze vragen waarschijnlijk dagelijks dus kunnen je misschien verder op weg helpen :)
Ja, ik werd zeer emotioneel en onstabiel van de pil. grappig genoeg werd ik juist korter en minder heftig ongesteld nadat ik een tijdje gestopt was, terwijl het toen ik die wel slikte altijd behoorlijk pittig was. sinds ik ook een menstruatiecup gebruik ipv tampons is mijn menstruatie nog korter geworden. met pil was ik een week ongesteld, nu twee a drie dagen.
anoniem_64fdbe80e296d wijzigde dit bericht op 21-07-2019 19:34
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, juist het omgekeerde, ik ben emotioneel veel stabieler
Naomir schreef:
21-07-2019 19:31
Nee, juist het omgekeerde, ik ben emotioneel veel stabieler

Ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik werd er wel instabieler van. Dat merkte ik pas toen ik gestopt was overigens.
Later heb ik een spiraal gehad en daarbij was het 1000x zo erg. Zo erg, dat de spiraal eruit moest.
Geen hormonale anticonceptie dus meer voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Na jaren op microgynon kreeg ik opeens enorme moodswings die aan de pil te wijten waren. Kon volgens de dokter prima als je hem al zo lang slikt. Ben toen gewisseld van pil en probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt verschillende werkzame stoffen.

Ethinylestradiol
Gestodeen

Ikzelf reageerde niet goed op de eerste.
Maar dat is voor iedereen anders, een kwestie van uitproberen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Pijnboompitje25 schreef:
21-07-2019 22:03
Na jaren op microgynon kreeg ik opeens enorme moodswings die aan de pil te wijten waren. Kon volgens de dokter prima als je hem al zo lang slikt. Ben toen gewisseld van pil en probleem opgelost.
Welke pil ben je heen gegaan als ik vragen mag?
staafmixer schreef:
21-07-2019 19:17
Nee wel een dip in mijn libido :cry:
Heb ik juist totaal niet.. Heb van mezelf een vrij hoog libido en dit is niet veranderd toen ik aan de pil ging gelukkig! Wel heel vervelend, heb je niet overwogen om andere anticonceptie te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook erg last van moodswings, nu sinds een half jaartje de koperspiraal en dat werkt perfect. Ben eindelijk weer mijzelf.
Huntu schreef:
22-07-2019 00:12
Ik had ook erg last van moodswings, nu sinds een half jaartje de koperspiraal en dat werkt perfect. Ben eindelijk weer mijzelf.
Ik overweeg wel een spiraaltje, maar ben eigenlijk het liefst zo min mogelijk ongesteld. Met de pil kun je doorslikken en je ongesteldheid plannen, met een spiraal is het afwachten hoe je lijf reageert en of je tussendoor nog ongesteld wordt. Daarom ben ik er so far niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
22-07-2019 00:09
Welke pil ben je heen gegaan als ik vragen mag?
Ik zit aan de Yasmin nu. Die heeft weer andere bijwerkingen (grotere kans op trombose), dus wordt niet snel voorgeschreven geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven